Wijma is een bedrijf dat volgens mij goed bekend staat, een hoge omloop snelheid heeft en met name in het dure segment opereert. Vandaar ook dat deze inruiler w.s goedkoper geadverteerd staat dan anderen zodat ze hem sneller kwijt zijn. Dat is w.s ook de reden dat jij weinig geboden krijgt op je inruiler. Daar zit voor hun geen 'brood' in.Marcel_VW schreef:Het gevoel is dat ik naar de info@autowijma account mail en via een gmail account antwoord krijg, sommige vragen totaal onbeantwoord blijven en dat er in mijn ogen een bepaalde arrogantie in zit dat de auto een koopje is en die toch wel snel verkocht wordt. Verder is het taalgebruik etc allemaal wel netjes hoor.AlexV70 schreef:Blijkt weer eens dat (ook mail) communicatie heel belangrijk is en dat gevoel bij aankoop meer dan 50% de doorslag geeft.Marcel_VW schreef:Na nog wat mailcontact met het bedrijf nog niet echt een fijn gevoel over dit bedrijf dus deze S60 laat ik vooralsnog even voor wat die is.
Wel nieuwsgierig wat je dit niet fijne gevoel heeft gegeven.
S60 2.4t uit 2000 met 285dkm - verstandig?
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Een een S60 T5 is bijna net zo leuk als een S 60 RRRR maar is zeker niet te versmaden als alternatief. U weet wel, wolf in schaapskleren. :twisted:En zoals al genoemd heb ik er inderdaad ook een te koop staan (een T5)
( Ik had eerst de tekst "oudel*llenbak die gaat als de brandweer" maar dat kan niet vanwege de angst dat ik dan het halve forum op mijn dak krijg
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Marcel_VW
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10.12.2010 - 22:26
- Locatie: Achterhoek
Heb vandaag nog eens telefonisch contact met het bedrijf opgenomen en dat gaf een veel beter gevoel dan de emails die ik heb ontvangen. De koppeling is zeer recent vernieuwd, de distributie moet over 20-25000km vernieuwd worden ( in 2006 vernieuwd ) en de remblokken voor zijn binnen 5000km aan de beurt. Verder schijnt de auto wel heel erg netjes te zijn en geen grove schades etc te hebben en boekjes volledig ingevuld. Qua tijd ga ik het helaas deze week niet meer redden om naar Leeuwarden af te reizen dus wellicht gaat deze 2.4t sowieso aan mijn neus voorbij.
De genoemde T5 van Koen is leuk en aardig, ziet er echt heel mooi en goed verzorgd uit, maar grofweg 4500 euro of 2600 euro is nogal een verschil ( althans wel voor mij ). Én er moet dan nog een trekhaak onder.
De genoemde T5 van Koen is leuk en aardig, ziet er echt heel mooi en goed verzorgd uit, maar grofweg 4500 euro of 2600 euro is nogal een verschil ( althans wel voor mij ). Én er moet dan nog een trekhaak onder.
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
De auto die TS plaatst ziet er goed uit... zeker voor het bedrag waar zij voor wordt aangeboden.
Dat het geen nieuwe auto is mag duidelijk zijn... maar dat het eea. vervangen is, dat is mooi mee genomen... dat er het eea aan staat te komen moge ook duidelijk zijn / cq. te verwachten.
Koste van distributie weet ik niet maar ik schat rond de 800 - 1000 euro ?!
Remblokken zijn vaak makkelijk zelf te doen... en anders door de garage voor rond de 250 - 500 euro schat ik zo.
Trekhaak? 1000 euro incl. montage haak en bedrading schat ik zelf zo, wellicht minder
Dat het geen nieuwe auto is mag duidelijk zijn... maar dat het eea. vervangen is, dat is mooi mee genomen... dat er het eea aan staat te komen moge ook duidelijk zijn / cq. te verwachten.
Koste van distributie weet ik niet maar ik schat rond de 800 - 1000 euro ?!
Remblokken zijn vaak makkelijk zelf te doen... en anders door de garage voor rond de 250 - 500 euro schat ik zo.
Trekhaak? 1000 euro incl. montage haak en bedrading schat ik zelf zo, wellicht minder

- Marcel_VW
- 2nd Gear member
- Berichten: 92
- Lid geworden op: 10.12.2010 - 22:26
- Locatie: Achterhoek
Distributie 800-1000 euro? Moet het halve blok eruit ofzo?Dimitri-Turbo schreef:De auto die TS plaatst ziet er goed uit... zeker voor het bedrag waar zij voor wordt aangeboden.
Dat het geen nieuwe auto is mag duidelijk zijn... maar dat het eea. vervangen is, dat is mooi mee genomen... dat er het eea aan staat te komen moge ook duidelijk zijn / cq. te verwachten.
Koste van distributie weet ik niet maar ik schat rond de 800 - 1000 euro ?!
Remblokken zijn vaak makkelijk zelf te doen... en anders door de garage voor rond de 250 - 500 euro schat ik zo.
Trekhaak? 1000 euro incl. montage haak en bedrading schat ik zelf zo, wellicht minder
310.000km beurt kost volgens www.volvo.nl 1.050 euro...Lijkt me dat dat een grote beurt is + distributie vernieuwen?
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Distributie met remmerij is (tenminste) 1500 euro. Dat kan best goedkoper maar bij een deasler ga je het voor dat bedrag al niet redden.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zal morgen die prijzen er eens bij zoeken, heb inmiddels alles aan de hand gehad. Het is nu bedtijd. Maar even uit het hoofd is de D-riem (zonder multiriem en waterpomp) iets van € 300,00. En enkel nieuwe blokjes voor kost nog geen € 200,00. Bij de dealer natuurlijk!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
+1 ...
Distributie bij een VW caddy die ik heb rijden voor de zaak was ik al 900 kwijt bij de dealer.... Volvo zal niet ver afzitten met de prijzen
Onderdeel prijs zal het 1.2.3 niet zijn.. is vaak de manuren die het kosten, Volvo rekent al gauw 80 - 95 euro per uur incl. 21% BTW
.... dus wat hierboven ook aangegeven wordt ben je al snel rond de 1500 euro kwijt voor distributie en remmen.
Distributie bij een VW caddy die ik heb rijden voor de zaak was ik al 900 kwijt bij de dealer.... Volvo zal niet ver afzitten met de prijzen


.... dus wat hierboven ook aangegeven wordt ben je al snel rond de 1500 euro kwijt voor distributie en remmen.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Remmen? Het gaat om de blokjes aan de voorkant!
En echt, die D-riem kost bij Volvo absoluut niet zo veel! Ik heb behalve de D-riem ook de multiriem en waterpomp laten vervangen en was om en nabij de € 500,00 kwijt. Ja, bij de Volvo-dealer en inclusief halen en brengen en inclusief leenauto.
En echt, die D-riem kost bij Volvo absoluut niet zo veel! Ik heb behalve de D-riem ook de multiriem en waterpomp laten vervangen en was om en nabij de € 500,00 kwijt. Ja, bij de Volvo-dealer en inclusief halen en brengen en inclusief leenauto.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
Dat is een scherpe prijs :thumbright: en zeker zeer netjes... had de prijzen hoger verwacht en daarom al eerder vermeld 'geschat' 

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Offerte gevonden:
Arbeidsloon € 135,00
Flensbout: € 4,00
Tandriemset: € 148,00
Klein materiaal: € 10,00
BTW: 62,50
TOTAAL: € 360,00
Let wel, dit is dus zónder waterpomp en multiriem, maar het is ook niet zeker dat deze moet worden vervangen!
Arbeidsloon € 135,00
Flensbout: € 4,00
Tandriemset: € 148,00
Klein materiaal: € 10,00
BTW: 62,50
TOTAAL: € 360,00
Let wel, dit is dus zónder waterpomp en multiriem, maar het is ook niet zeker dat deze moet worden vervangen!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik rijd al dik 10 jaar VW (mijn lesauto's) en heb voor een TDI nog ooit meer dan € 400,00 (ex BTW) bij de VW-dealer betaald voor de D-riemen, inclusief multiriemen en waterpompen. De Lupo 1.4 16V van mijn vriendin daarentegen was wel € 750,00 omdat die een dubbele riem gebruikt.Dimitri-Turbo schreef:Distributie bij een VW caddy die ik heb rijden voor de zaak was ik al 900 kwijt bij de dealer.... Volvo zal niet ver afzitten met de prijzenOnderdeel prijs zal het 1.2.3 niet zijn.. is vaak de manuren die het kosten, Volvo rekent al gauw 80 - 95 euro per uur incl. 21% BTW
![]()
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ik raad altijd aan waterpomp mee te vervangen.. kost echt niet veel meer en dan is het maar goed. Voor hetzelfde geld begint ie te lekken binnen een jaar en dan ben je de pineut..Oceanracer schreef:Offerte gevonden:
Arbeidsloon € 135,00
Flensbout: € 4,00
Tandriemset: € 148,00
Klein materiaal: € 10,00
BTW: 62,50
TOTAAL: € 360,00
Let wel, dit is dus zónder waterpomp en multiriem, maar het is ook niet zeker dat deze moet worden vervangen!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Er schijnt een gemodificeerd model te zijn, welke lang(er) meegaat. Maar pas als de boel los ligt, is dat te controleren. Zelf combineer ik het ook altijd, maar het hoeft natuurlijk niet.
Een multiriem met spanner kan altijd nog, mocht dit nodig zijn. Dat hoor/zie je zelf ook nog wel.
Een multiriem met spanner kan altijd nog, mocht dit nodig zijn. Dat hoor/zie je zelf ook nog wel.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Multiriem doen wij ook altijd langer, maar waterpomp liever niet 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ach, in het ergste geval kost het je dan nog een keer € 100,00 aan arbeidsloon. Lijt me wel te overzien...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
D-riem mag niet opnieuw geplaatst worden.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Béétje risico durven nemen, Gerrit! 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Dat zeg ikOceanracer schreef:Ik denk dat de manier van rijden belangrijker is dat de duur van het rijden. Het zou zeker zo kunnen zijn dat de marges destijds aan de dunne kant waren, maar bij normaal gebruik zou dat zeker geen problemen hoeven geven. Een hogere temperatuur (gas) of tuning kan zéker een gescheurde cilinderwand tot gevolg hebben, evenals slecht/onvoldoende onderhoud. Maar zoiets uit zich veelal pas met de hogere km-standen.

T5 zou ik aanraden...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem