Startkabels
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 22.08.2007 - 10:46
- Locatie: Nijmegen
Voor het geval dat wil ik toch maar eens een paar startkabel aanschaffen, maar hoeveel Ampere moeten deze zijn, op mijn accu staat 700a, maar ik heb nog geen startkabels gezien welke meer aankunnen dan 500a, weet iemand misschien hoe dit zit
MY 15 V60 D4 Geartronic Summum 181 pk, black sapphire
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Ik zie dat je een diesel hebt......een beetje zware is dus aan te bevelen.
400 - 500 A is prima, en genoeg.
De 700A waarde op je accu is de waarde die de accu maximaal kan leveren.
Startmotor diesel D5 is, afhankelijk van de temp, dikte olie, 300 - 450 A
Startmotor benzine is, afhankelijk van de temp, dikte olie 150 - 300 A
Heeft alles te maken met de hogere compressie van een diesel.
Ik weet je bouwjaar niet, maar mijn D5 heeft de accu achterin........
Tip en hint: kijk gewoon ff wat daar de dikte van je rode kabel op de pluspool is die naar voren loopt naar de zekeringkast, en deze dikte aanhouden voor je startkabel is prima. Letop een goede kwaliteit klemmen, en lekker soepel draad met meerdere aders (voor de kenners: skineffect, geeft betere geleiding, minder weerstand)
400 - 500 A is prima, en genoeg.
De 700A waarde op je accu is de waarde die de accu maximaal kan leveren.
Startmotor diesel D5 is, afhankelijk van de temp, dikte olie, 300 - 450 A
Startmotor benzine is, afhankelijk van de temp, dikte olie 150 - 300 A
Heeft alles te maken met de hogere compressie van een diesel.
Ik weet je bouwjaar niet, maar mijn D5 heeft de accu achterin........
Tip en hint: kijk gewoon ff wat daar de dikte van je rode kabel op de pluspool is die naar voren loopt naar de zekeringkast, en deze dikte aanhouden voor je startkabel is prima. Letop een goede kwaliteit klemmen, en lekker soepel draad met meerdere aders (voor de kenners: skineffect, geeft betere geleiding, minder weerstand)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19