Map Care Update Volvo

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
twcoolen
3rd Gear member

In de iGo navigatie van SCT zijn de juiste snelheden wel al beschikbaar. Waar er 130 gereden mag, geeft iGo netjes 130 aan.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
AlbVolvo
2nd Gear member

Ik ben, sinds ik een eigen auto heb (30 jaar geleden) een Volvo fanaat. Het navigatiesysteem is echter een grote misser. Een van de irritante missers is het eerst noemen van de aktie en daarna de afstand. Dus bv. Sla linksaf, .... over 300 meter. Dat moet natuurlijk andersom. En het vervelende OP na: Sla de xxxweg ... OP! Krom Nederlands en dan ook nog eens met oplopende intonatie.
Ik kan wel een A-4je of drie met bugs en onhandigheden in de gebruikersinterface en in de werking zelf opsommen, maar dat zullen we maar niet doen.

Kunnen ze niet een TomTom erin zetten?
XC40 Geartronic Momentum 2018 (2x), V40XC Geartronic Momentum; V50 Geartronic Business (3x), S60; V40 Momentum; 440; 240; 244; 242
Ben
Executive Member
Contacteer:

Welkom op het forum.
Dat OP is inderdaad irritant en al een paar keer ter sprake geweest.
En TomTom gaat het niet worden ben ik bang.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
BanRay
2nd Gear member

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de bugs en onhandigheden. Dan ben ik beter voorbereid voor straks... :-k
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
The Saint
2nd Gear member

MichelR schreef: Wat ik wel hoop dat ze wat gedaan hebben aan die irritante "OP" daar wordt je gek van..
Vergeefse hoop: gisteren alle 4 disks gedraaid, en 'op' is nog steeds het stopwoordje..

Buiten dat, zoals hierboven al gezegd: wegen waar je 130 mag staat gewoon nog 120.

Shit: een nieuwe auto met een oude kaart, en dan een oude update eroverheen. You got to be kiddin' me
The world's a stage, and each must play a part
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Volvo loopt vaak 1 jaar achter met de kaarten.
lint
Geartronic member

De kaarten worden ook maar ingekocht, zijn volgens mij van Navteq.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

Hier ook de kaarten ontvangen maar ik snap niet waarom disc1 bij mij op 1h44min resterend blijft staan. Zat er al 45min in en komt niet verder. cd eruit gehaald en weer erin maar helpt niet. blijft op 1h44min resterend staan.

Wat een drama die updates. Waarom kan de auto niet gewoon op het wifi inloggen als die op de oprit staat en dan de updates iedere dag downloaden.

edit: Nu na ruim 1uur staat er 1h36min resterend.

edit2: Na ruim 2 uur nog steeds 47min resterend. Blijkbaar is een druppelladers niet voldoende om de spanning op pijl te houden want na de melding "accuspanning laag" kwam de melding "spaarstand" en doet het navigatiesysteem helemaal niet meer. Auto is nu van contact af en mag de nacht alleen aan de druppellader blijven. Hopelijk morgen weer verder.

Wat gebruiken jullie om de spanning op pijl te houden als je de update uitvoert zonder te rijden?
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
Blackflash
2nd Gear member

The Saint schreef:
reiniertc schreef:
Asemo schreef:Waar kun je de activatiecode nou opvragen? Op de site die staat aangegeven in het instructieboekje zie ik hier geen optie voor.
je moet rechtsonder op mapcare klikken, en dan krijg je een popup met tekst. Ergens halverwege staat "ACTIVEER DE KAART VOOR UW NAVIGATIESYSTEEM", klik op "moet u hier"

of direct deze link:
http://www.navigation.com/is-bin/INTERS ... 2011-Start
Thanks Reinier. Wat een waardeloos iets dat updaten. Heb het updaten zelf nog niet eens gedaan, maar het proces ernaar toe vind ik al niks.

De Installation Guide van de Map Update verwijst naar www.volvocars.com/navi "en voer daar de volgende gegevens in: VIN en mailadres. Dan verwacht ik dat ik direct 2 invulschermpjes zie staan waar je die gegevens in kunt vullen. Maar nee hoor. Nergens op die site kwam ik dit tegen. Waarom niet/leg het dan beter uit!!!
Na veel gevloek en google kwam ik uiteindelijk op dit onvolprezen forum met jouw tip.

Denk je dat VIN en mail voldoende zijn, moet je opeens een Part No invullen. Plaatje waar dat te vinden was ontbrak eerst op de site, maar uiteindelijk gevonden. Krijg ik een activeringscode met kleine letters en cijfers. Terwijl in het boekje duidelijk staat: "activeringscode bestaande uit cijfers en hoofdletters".

Bovendien kwam ook nog ergens tegen dat het voor auto's uit 2010 zou zijn (heb een 2013, neem aan dat Volvo dit weet..). Eerste wat ik denk is wel: ik zit verkeerd.

Kortom, het wemelt van de schoonheidsfoutjes die irriteren. Ik geef een 4.
bij mij gaat het al mis voordat er 'e'en DVD in gaat. ik de code aanvragen, krijg ik de melding dat die er voor mijn systeem niet is!!!!!!!! fijne boel, ik kan niet eens beginnen dus. heb een boze dringende mail gestuurd ben benieuwd wat ik daar op hoor.

wat ik trouwens verder belachelijk vind is dat er maar vanuit gegaan wordt dat, of je rijdt tijdens de update of een oplader er aan hangt zodat de accu niet leeg loopt!!! Nou woon ik beneden en kan de auto op mijn eigen opritje zetten maar je zal maar 10 hoog wonen. echt een super belachelachelijke manier van updaten. :evil:
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
Gast

Ben schreef:En TomTom gaat het niet worden ben ik bang.
Nou als ik het hier zo lees, hadden ze dat toch beter kunnen doen.
Ofwel: Volvo "je was een beetje dom". :P
remmm
5th Gear member

Het feest gaat bij mij ook weer beginnen.... Morgen de 1e dvd :) wish me luck.... Vorige keer heb ik de volgorde 1 - 2 - 4 - 3 gedaan, ik ga nu nog maar eens proberen om het goed te doen en tussendoor maar even de tip van ferretje proberen...
ferretje schreef:
Er zit ook nog een omissie in de handleiding: tussen DVD 2 en DVD 3 moet je minimaal 15 minuten aan je ballen krabben, zes rondjes om de auto rennen en je buurvrouw vol op de mond zoenen.....

brushteeth
PGV90
6th Gear member

Voor de update hoeft de moter niet per se te draaien.
Je kan ook de auto uitzetten, deur openen (alles gaat dan uit), knop van audio / navigatie systeem aanzetten en de discs met update door laten draaien. Auto dicht doen en lekker thuis afwachten.

Na ca. een kwartier gaat het systeem in hybernate / sluimerstand. Dit dan 2 a 3 keer herhalen, raakt de accu echt niet leeg van. Ben je zo al weer een DVD verder.
Zo doe je 1 a 2 discs per dag.

Volgens mij kan het ook als je de auto aan een acculader zet maar die heb ik niet.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
tameroro
1st Gear member

Afgelopen vrijdagavond en zaterdag auto voor de voordeur gezet .. op stationair gezet en laten lopen ... jeetjemina 5 uur idd wel heel erg lang.

Zal morgen eens testen wat er nou wezelijk anders is en dat bepaalde wegen waar 120 stond nu 130 staat wat er ook daadwerkelijk gereden mag worden en ja hopelijk de stemmetje met OP nu weg is
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
tameroro
1st Gear member

oohja en iemand bekend hoe je POI de vaste flitpalen etc. erin kan zetten, waar haal ik deze vandaan
V40 momentum /metalic black .optie momentum
Afneembare trekhaak
Exterior styling kit
Highperformance multimedia
LED dagrijverlichting
Verwarmbare vooruit.
Blis.
PGV90
6th Gear member

Je kan zelf diverse soorten POI's importeren, niet al te moeilijk.
Op een website .gpx bestandje downloaden, op een USB stick, in de auto stoppen, bij instellingen is er een menu POI importeren, en dan verder gaan.

Als je een .bmp symbool hebt met exact dezelfde naam wordt dit symbool ook op de kaart weergegeven, anders de standaard smbolen van het Volvo systeem gebruiken.
Er staan op het forum diverse onderwerpen hierover.

Succes.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
YoVol
2nd Gear member

Wat zijn jullie tips mbt mapcare? Is het verstandig via de dealer te regelen dat mapcare pas na 1 of 2 jaar wordt aangevraagd om te voorkomen dat je met een onzinnige update (of zelfs downgrade) van je kaarten zit? Iemand hier al ervaring mee?
2006: Seat Leon TDI Sport-up (oa. bodykit)
2010: VW Scirocco TSI R-line
2011: Opel Insignia Cosmo plus (oa. 20";)
2013: Volvo V60 D6
Timmy
3rd Gear member

YoVol schreef:Wat zijn jullie tips mbt mapcare? Is het verstandig via de dealer te regelen dat mapcare pas na 1 of 2 jaar wordt aangevraagd om te voorkomen dat je met een onzinnige update (of zelfs downgrade) van je kaarten zit? Iemand hier al ervaring mee?
Wat ik heb begrepen is dat je standaard aangemeld wordt.

Ik was namelijk ook van plan mij pas na twee jaar aan te melden, maar hoewel ik dat nog niet gedaan heb heb ik vorige week de DVD's ontvangen.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
spacewagon
3rd Gear member

V70fan2013 schreef:Helaas is dit versie V30.13.02 volgens de doos. Volgens mijn auto heb ik v30.13.12 geïnstalleerd staan. Dat is dus balen, als de eerste van de twee gratis updates een oudere versie is dan ik al heb.
Heb jij daadwerkelijk V30.13.12 in je auto? Is het niet V30.12.12? Dat is bij mij het geval, de auto is vier weken oud.
Mijn V40: D2 Summum
nklaver
3rd Gear member
Contacteer:

De laatste 4 minuten van disc 3 duren nu al meer dan een half uur.
Hebben jullie daar ook last van de de tijdsaanduidingen veel te optimistisch zijn of is mijn dvd lezer brak en moet ik maar eens contact opnemen met de dealer.
Gebruik de dvd nooit, alleen voor die brakke kaartupdates.
Volvo V70T6 MY12 Geartronic Polestar.
rona222
2nd Gear member

Heb zelfs die nieuwe "kaartupdates" nog niet ontvangen........

En wat betreft die snelheidsborden , deze zouden gelezen worden door interne camera die alsook het City safety break control regelt ( volgens dealer) zodat deze de borden controleert ( is zoiets als nummerplaatherkenning..) en aanpast op de rti...
Of misschien heeft ie het mis.....
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”