Hallo Volvo'ers,
Ik heb op het forum gelezen dat het vrij simpel is om speakers in de achterportieren te plaatsen omdat de bedrading er ook al ligt. Ik heb een setje van www.volvos.nl op het oog.
Nu zie ik in de stijlen van de kofferbak ook nog speaker ruimte zitten. Weet iemand welke speakers hier in moeten, en of hier ook al bedrading achter zit? Heb de frontjes er nog niet afgekregen maar misschien ben ik te voorzichtig. Heeft het volgens jullie overigens zin om hier speakers te plaatsen? Ze zijn nl best ver weg voor de bestuurder.
Ik heb een HU 603. Weet iemand of het mogelijk is om hier een klein actief subwoofertje op aan te sluiten? Zit er bijv. een tulp uitgang op? Ligt hier wellicht ook al een snoertje voor naar achteren?
Alvast bedankt!
Sailor
Speakers
- VolvoRob
- 5th Gear member
In de stijl van de "kofferbak" (ik neem aan dat je de D-stijl bedoelt) passen D-stijl speakers. Kijk even op Marktplaats:
Nieuwe D-stijl speakers volvo V70 bouwjaar 2001 tot 2006 Advertentienr.:5326427413
€ 65,00
Datum:
29-09-06, 19:24
Naam: rayman
Beschrijving:
Nieuwe d-stijl speakers volvo V70 nieuw model,65 euro is de vaste prijs.
Veel succes!
Rob
Nieuwe D-stijl speakers volvo V70 bouwjaar 2001 tot 2006 Advertentienr.:5326427413
€ 65,00
Datum:
29-09-06, 19:24
Naam: rayman
Beschrijving:
Nieuwe d-stijl speakers volvo V70 nieuw model,65 euro is de vaste prijs.
Veel succes!
Rob
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volvos.nl verkoopt deze D-stijl speakers (het zijn tweeters) ook. Geeft een enorm verschil van geluid. Ik heb nog een setje liggen maar bewaar die toch nog ff voor het geval ik weer een V70 koop
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
Zit hem even lekker te maken.hans anesthesie schreef:Ik heb nog een setje liggen maar bewaar die toch nog ff voor het geval ik weer een V70 koop

- Sailor
- 2nd Gear member
Bedankt voor de info. Ik bedoel inderdaad de D stijl, sorry ben nog niet zo thuis in deze vaktaal
VolvoRob, bedankt voor de marktplaats tip! Heb de verkoper gelijk een mailtje gestuurd dat ik ze wel wil kopen. Ben benieuwd. Heb ook gelijk een bod uitgebracht op achterdeur speakers die ook op Marktplaats worden aangeboden.
Begrijp van Hans dat het verschil goed te horen is. Jammer dat ie ze niet weg doet
Het gaat dus blijkbaar alleen om hoge tonen in de D-stijl en een mid-range speaker in de achterdeur.
Nu nog een orgineel volvo subwoofertje zien te vinden, maar die kom ik op marktplaats ed nog niet tegen. Heeft een van jullie hier er nog een liggen?
Al met al denk ik dan de installatie aardig geupgrade te hebben. Nu alleen front speakers, maar zelfs dat klinkt al 300x beter dan wat er standaard in mijn vorige Peugeot 307SW zat
Mvg, Sailor

VolvoRob, bedankt voor de marktplaats tip! Heb de verkoper gelijk een mailtje gestuurd dat ik ze wel wil kopen. Ben benieuwd. Heb ook gelijk een bod uitgebracht op achterdeur speakers die ook op Marktplaats worden aangeboden.
Begrijp van Hans dat het verschil goed te horen is. Jammer dat ie ze niet weg doet

Het gaat dus blijkbaar alleen om hoge tonen in de D-stijl en een mid-range speaker in de achterdeur.
Nu nog een orgineel volvo subwoofertje zien te vinden, maar die kom ik op marktplaats ed nog niet tegen. Heeft een van jullie hier er nog een liggen?
Al met al denk ik dan de installatie aardig geupgrade te hebben. Nu alleen front speakers, maar zelfs dat klinkt al 300x beter dan wat er standaard in mijn vorige Peugeot 307SW zat

Mvg, Sailor
Volvo XC70 2.5T 'Ocean Race' (BJ 2006)
Volvo V70 2.4T 'Ocean Race' (BJ 2002)
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Leuk plaatje van je V70 trouwens. Beviel Milano je? Ik heb er goede ervaringen, en lekkere hapjes op zaterdag.
De orginele subwoofer komt volgens mij wel op de plek van je reserve wiel te liggen...Ik vond 'm volstrekt overbodig icm de HU-603 en de HU-803 met versterker. Had een supergeluid!!
De orginele subwoofer komt volgens mij wel op de plek van je reserve wiel te liggen...Ik vond 'm volstrekt overbodig icm de HU-603 en de HU-803 met versterker. Had een supergeluid!!
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Sailor
- 2nd Gear member
Milano beviel mij wel. Lekker no nonsense en geen verkooppraatjes. Geen schoongespoten motoren etc, je ziet de auto's zoals ze zijn. Goede prijzen, echter geen garantie. Was er op een doordeweekse dag dus geen hapjes...helaas.
De orginele subwoofer zit inderdaad op de plek van het reservewiel. Ik kijk eerst eens hoe het klinkt met achterspeakers en tweeters in de D-stijl. Ik heb wel de HU-603 dus dat is zonder versterker.
De orginele subwoofer zit inderdaad op de plek van het reservewiel. Ik kijk eerst eens hoe het klinkt met achterspeakers en tweeters in de D-stijl. Ik heb wel de HU-603 dus dat is zonder versterker.
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Alhoewel ik niet helemaal neutraal ben wil ik je toch de tip geven om alleen de High performance of premium achterdeurspeakers te gebruiken.
Op MP worden vaak de papieren basis speakers aangeboden waarvan het geluid als matig is te omschrijven.
Op MP worden vaak de papieren basis speakers aangeboden waarvan het geluid als matig is te omschrijven.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Mee eens.Ook ik had de Hu-603 in mijn eerste V70. Zonder versterker maar met de juiste speakers rondom. Het geluid was super te noemen.
Mijn 2e V70 heb ik zelf voorzien van een HU-803 met versterker. Zaten echter aanvankelijk een mindere serie speakers in. Dat verschil was aanzienlijk. Dat kon die versterker niet goedmaken. Die dus ook vervangen en toen was het te gek. Zeker die dolby surround mode...
(toendertijd een hele jonge alfa gekocht daar voor mijn ex. Onze zoon ging graag mee en hielp dan de itiliaanse hapjesman mee zijn standje op te bouwen..leuk toch)
Mijn 2e V70 heb ik zelf voorzien van een HU-803 met versterker. Zaten echter aanvankelijk een mindere serie speakers in. Dat verschil was aanzienlijk. Dat kon die versterker niet goedmaken. Die dus ook vervangen en toen was het te gek. Zeker die dolby surround mode...
(toendertijd een hele jonge alfa gekocht daar voor mijn ex. Onze zoon ging graag mee en hielp dan de itiliaanse hapjesman mee zijn standje op te bouwen..leuk toch)
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Sailor
- 2nd Gear member
Tsja een HU-803... ben best een beetje jaloers. De 603 is wel erg basic. Wat moet je in vredesnaam met een casettedeck in een auto anno 2006.
@ XC70 OR; bedankt voor de tip. Zal er zeker op letten. Heb geen idee wat ik nu voorin heb zitten... kun je niet zien zonder het paneel te verwijderen.
Als dat papier is vind ik de kwaliteit al erg goed.
@ XC70 OR; bedankt voor de tip. Zal er zeker op letten. Heb geen idee wat ik nu voorin heb zitten... kun je niet zien zonder het paneel te verwijderen.
Als dat papier is vind ik de kwaliteit al erg goed.
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

- Oceanracer
- Geartronic member
Eigenlijk meer iets voor een nieuw onderwerp, maar nu we het er toch over hebben: Ik heb een HU1205 en een baggergeluid uit de speakers. Heb ik dan de standaard papierenspeakers of krijg je daar zelfs met de duurste speakers nog geen fatsoenlijk geluid uit?
Oja, ik heb de D-stijl speakers al gemonteerd. Geeft een breder stereogeluid en meer hoge tonen. Wel erg veel hoge tonen als je op de achterbank zit, maar daar kom ik toch nooit
Voor klinkt dat prima. Maar zoals gezegd vind ik de deurspeakers (voor & achter) ver onder de maat. Dof en vlak, geen bas. Toch maar duurdere plaatsen???
Oja, ik heb de D-stijl speakers al gemonteerd. Geeft een breder stereogeluid en meer hoge tonen. Wel erg veel hoge tonen als je op de achterbank zit, maar daar kom ik toch nooit

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Sailor
- 2nd Gear member
Hallo mede Oceanracer 
Ik zal morgen eens proberen te achterhalen wat voor speakers er bij mij voor in zitten. Ik heb de auto 2ehands en aangezien de vorige eigenaar slechts voor een HU-603 heeft gekozen zou het mij verbazen als er iets anders dan de papieren versie in zit, en ik ben juist erg onder de indruk van het geluid
Weet wel uit eigen ervaring met andere auto's dat als papieren speakers nat of vochtig worden ze onherrroepelijk baggergeluid gaan geven. Misschien de portieren een keer te enthousiast schoongemaakt of natgeregend bij openstaande deur?

Ik zal morgen eens proberen te achterhalen wat voor speakers er bij mij voor in zitten. Ik heb de auto 2ehands en aangezien de vorige eigenaar slechts voor een HU-603 heeft gekozen zou het mij verbazen als er iets anders dan de papieren versie in zit, en ik ben juist erg onder de indruk van het geluid
Weet wel uit eigen ervaring met andere auto's dat als papieren speakers nat of vochtig worden ze onherrroepelijk baggergeluid gaan geven. Misschien de portieren een keer te enthousiast schoongemaakt of natgeregend bij openstaande deur?
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Zeker weten dat je er een mindere serie speakers in hebt zitten.Oceanracer schreef:Eigenlijk meer iets voor een nieuw onderwerp, maar nu we het er toch over hebben: Ik heb een HU1205 en een baggergeluid uit de speakers. Heb ik dan de standaard papierenspeakers of krijg je daar zelfs met de duurste speakers nog geen fatsoenlijk geluid uit?
Oja, ik heb de D-stijl speakers al gemonteerd. Geeft een breder stereogeluid en meer hoge tonen. Wel erg veel hoge tonen als je op de achterbank zit, maar daar kom ik toch nooitVoor klinkt dat prima. Maar zoals gezegd vind ik de deurspeakers (voor & achter) ver onder de maat. Dof en vlak, geen bas. Toch maar duurdere plaatsen???
Die HU-1205 geeft best een heel aardig geluid. Al tipt ie niet aan de HU-603. Ik zou gewoon maar eens investeren in een setje goede speakers.
Kost niet heel veel en je zult merken dat het er enorm van opknapt.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Trouwens die HU-603 is helemaal niet zo basic als je denkt hoor. Dat casettedeck zit er in voor de oost europese markt. Daar houden ze nog van casettebandjes. Kijk hier maar eens voor een heleboel mogelijk heden voor je HU-603:
http://www.miketdi.de/faq/80/hm_hu.htm
Tis wel een RDS/EON radio met een pittige interne versterker hé. Maar wel een die eenvoud uitstraalt, en dat maakt 'm zo goed.
http://www.miketdi.de/faq/80/hm_hu.htm
Tis wel een RDS/EON radio met een pittige interne versterker hé. Maar wel een die eenvoud uitstraalt, en dat maakt 'm zo goed.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- Sailor
- 2nd Gear member
He bedankt voor die link. Precies wat is miste aan deze radio. 't is inderdaad misschien de uitstaling die het hem doet. Ik was een Alpine radio gewend met alle toeters en bellen, maar vind geintergreerd vele malen mooier.
Dankzij VolvoRob heb ik vandaag om 13.00 uur in ieder geval tweeters in de D-stijl
Nu nog de speakers in de achterdeuren....
Dankzij VolvoRob heb ik vandaag om 13.00 uur in ieder geval tweeters in de D-stijl

Nu nog de speakers in de achterdeuren....
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

- Oceanracer
- Geartronic member
Als jij zegt dat het verschil duidelijk hoorbaar is, wil ik wel de proef op de som nemen. Welke set raadt je dan aan? Premium of High preformance. Ik dacht dat ik ooit eens ergens gelezen heb dat de duurste variant ook een ander deurpaneer vereist...Zeker weten dat je er een mindere serie speakers in hebt zitten.
Die HU-1205 geeft best een heel aardig geluid. Al tipt ie niet aan de HU-603. Ik zou gewoon maar eens investeren in een setje goede speakers.
Kost niet heel veel en je zult merken dat het er enorm van opknapt.
Moet ik dan trouwen ook de tweeters vernieuwen? Of is daar maar 1 type van?
Dan nog maar even de laatste vraag: Is er ook een externe versterker op aan te sluiten? Kom alleen een bassbox (V40) en een cd-wisselaar tegen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Versterker kun je gewoon optioneel aansluiten op je HU-603. Komt onder de bijrijderstoel te liggen. Je kunt zelfs controleren of je wagen voorbereid is op dit ding. Naast het stuur zit een zekeringenkastje. Als de zekereing van de externe versterker er in zit(kijk ff in je boekje welke het is) dan ligt de bekabeling er al op te wachten! Versterker kost bij www.volvos.nl €175,-

Voor de achterdeuren zou ik echt wel de premium speakers nemen. Geeft een mooi vol geluid door de hele auto heen. En in mijn opinie kun je dan de subwoofer laten vervallen.
Meestal zijn de speakers voor al van een goede kwaliteit. Kun je dus even aanzien.

Voor de achterdeuren zou ik echt wel de premium speakers nemen. Geeft een mooi vol geluid door de hele auto heen. En in mijn opinie kun je dan de subwoofer laten vervallen.
Meestal zijn de speakers voor al van een goede kwaliteit. Kun je dus even aanzien.
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- VolvoRob
- 5th Gear member
He Sailor!
Gefeliciteerd met je aankoop, blij dat het gelukt is.
Ik heb zelf de HU603 (dus zonder versterker) maar met Premium speakers en dat klinkt geweldig. HEb overwogen om er een sub bij te zetten maar weet nog steeds niet of ik dat moet doen, ik kan het eigenlijk niet motiveren, het geluid is zo namelijk al erg goed.
Ik vond het ook wel raar dat er nog cassette in zit, maar ik ga nu een I-Pod aansluiting maken en dan maakt het verder niet meer uit.
@Hans: die Dolby surround die je had, dat was dan niet samen met RTI nav, of wel?
Gefeliciteerd met je aankoop, blij dat het gelukt is.
Ik heb zelf de HU603 (dus zonder versterker) maar met Premium speakers en dat klinkt geweldig. HEb overwogen om er een sub bij te zetten maar weet nog steeds niet of ik dat moet doen, ik kan het eigenlijk niet motiveren, het geluid is zo namelijk al erg goed.
Ik vond het ook wel raar dat er nog cassette in zit, maar ik ga nu een I-Pod aansluiting maken en dan maakt het verder niet meer uit.
@Hans: die Dolby surround die je had, dat was dan niet samen met RTI nav, of wel?
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- Sailor
- 2nd Gear member
Vanmiddag op een meetingpoint bij een tankstation langs de snelweg mijn setje D-stijl tweeters in ontvangst genomen. Moet er verdacht hebben uitgezien deze deal 
Waren in minder dan vijf minuten gemonteerd, en het hele geluidsbeeld is er al enorm op vooruit gegaan. Dit terwijl er nog geen speakers in de achterdeuren zit.

Waren in minder dan vijf minuten gemonteerd, en het hele geluidsbeeld is er al enorm op vooruit gegaan. Dit terwijl er nog geen speakers in de achterdeuren zit.
Waslijst B-merken
Waslijst B-merken

- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Zo zie je maar, nu nog ff die premium set in je achterportieren. Moet jij eens opletten!
Rob; nee, dit was zonder RTI. Want dan wordt het inbouwen een heel ander verhaal. Is wel te doen hoor. Ik heb de handleiding al...
Rob; nee, dit was zonder RTI. Want dan wordt het inbouwen een heel ander verhaal. Is wel te doen hoor. Ik heb de handleiding al...
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013