achterschokbrekers XC70: juiste typenummer Sachs?

Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4286
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Marelli schreef:Jazeker zitten er veerschotels op de achterdempers bij een XC.

Inmiddels ben ik achter wat er aan de hand is. Toen de auto op kenteken kwam zaten er de gewone XC dempers onder (30760056). De dealer heeft de lease auto gepimpt met Nivomat (en standkachel etc,etc,) ivm de bijtelling.
Dus de schokbrekers zijn nu dus -dure- nivomats. Deze extra onderdelen zijn niet gelinkt aan het VIN.

Overgens wel jammer dat Volvo Car Parts (Soest) in deze gevallen een tegoedbon geeft ipv geld terug. Beetje flauw. Misschien helpt dit berichtje....

Zowel de normale als de nivomat dempers hebben veerschotels, elk met een eigen maat veren (de nivomat is nogal dik, te dik voor standaard veren)

met 430.000 km op de teller zijn nieuwe nivomats een onzinnige uitgave (>400€/stuk). Vervangen naar 2x normaal is ook duur. Inmiddels heb ik na veel zoeken wel een enkele gebruikte nivomat kunnen vinden. Nu maar hopen dat de andere nog even heel blijft.
Nieuwe nivomats is een kwestie van hoe lang wil je nog met de auto doorrijden. als dat nog 20000 km is, dan zou ik het niet doen.
Volgens mij zijn de dempers goedkoper.
Recent voor mij 850 een set gekocht, die waren 260 per stuk. Heb een set gekocht met veren erbij etc. 530 euro ofzo, veel geld voor een 94-er 850 ach.. ding moet goed zijn.

Hij '99 V70 2.5 20V AT en '00 V70R AWD
Zij '19 S60 T5, '99 S70R AT Saffron Pearl en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “XC70 t/m MY2007”