Storing ABS

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
pierre
4th Gear member

Ik heb een (klein?) probleem met mijn ABS-systeem. Na 50 meter of 5 kilometer, dat verschilt met de dag dus, werkt mijn ABS niet meer en gaat mijn controlelampje branden. Ik denk dat er een iets mis is met de bedrading cq aansluitingen mis is.
Heeft iemand hier een oplossing dan wel een bedradingsschema om dit probleem te verhelpen? Ik ben niet zo'n techneut die aan alle draadjes gaat trekken maar als ik enige uitleg krijg zal het mij wel lukken denk ik.

M.v.g.
Pieter
440GL
4th Gear member

Bouwjaar?

mvg
pierre
4th Gear member

weet je dat nou nog niet? Nee hoor, grapje. T bouwjaar is 1994. Het is het
nieuwe model.
mvg Pieter
440GL
4th Gear member

O, jammer, ik heb nl. een vraagbaak van 400-serie '86 t/m '91, had ik je de storingscodes kunnen geven.

Geen nood, op dit forum struinen een behoorlijk aantal Volvo-medewerkers rond, die je kunnen helpen...

(en het is aanzienlijk drukker bezocht....)

Bovendien ben ik allesbehalve monteur.

mvg
pp
Starter

weet iemand ook vanaf wanneer en welke 440´s met standaard ABS zijn geleverd??
heb de indruk dat mijn 440T uit ´89 het niet heeft, en is het dan alleen een andere comp. instaleren? of moet er meer gebeuren?

tevens OT maar de vraag waar de sensor v/d snelheidsmeter zit??
doet niets meer,zowel km standen, dagteller als snelheid niet :x , maar toeren en boordcomp. doen het wel :(
tijne
2nd Gear member
Contacteer:

kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
440GL
4th Gear member

tijne schreef:kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
Tijne, zijn de tellers bij een Turbo (dus met infocentre) niet electronisch gestuurd?

Ligt me iets van bij.
440GL
4th Gear member

pp schreef:weet iemand ook vanaf wanneer en welke 440´s met standaard ABS zijn geleverd??
heb de indruk dat mijn 440T uit ´89 het niet heeft, en is het dan alleen een andere comp. instaleren? of moet er meer gebeuren?

tevens OT maar de vraag waar de sensor v/d snelheidsmeter zit??
doet niets meer,zowel km standen, dagteller als snelheid niet :x , maar toeren en boordcomp. doen het wel :(
Bij een oud type is bij mijn weten abs nooit standaard.

Of het makkelijk 'nach zu rüsten' is weet ik niet, ook niet of de bedrading er al ligt. Volgens mij is vanaf het '850-type' abs bij sommige (zoniet alle) uitvoeringen standaard.

mvg
pp
Starter

Dennis schreef:
tijne schreef:kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
Tijne, zijn de tellers bij een Turbo (dus met infocentre) niet electronisch gestuurd?

Ligt me iets van bij.

mvg

dennis
thnx voor de support,
maar feit is/blijft:
heb er al een nieuw klokkenset ingezet omdat het infocentre het niet deed, ( groen/grijs connectoren), en bij de `oude`deed de km-teller het soms wel soms niet, bij de `nieuwe `doet het infocentre het wel, maar km-teller niet :evil: :evil:
ga wel even de draad op de bak na :oops:
peterenjac
2nd Gear member

Is je probleem intussen al opgelost,want ik denk dat het aan je ABS regelunit ligt(als die er inzit tenminste).Heb precies hetzelfde met m'n S80 gehad deze week.
gr peter
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”