Ik heb een (klein?) probleem met mijn ABS-systeem. Na 50 meter of 5 kilometer, dat verschilt met de dag dus, werkt mijn ABS niet meer en gaat mijn controlelampje branden. Ik denk dat er een iets mis is met de bedrading cq aansluitingen mis is.
Heeft iemand hier een oplossing dan wel een bedradingsschema om dit probleem te verhelpen? Ik ben niet zo'n techneut die aan alle draadjes gaat trekken maar als ik enige uitleg krijg zal het mij wel lukken denk ik.
M.v.g.
Pieter
Storing ABS
-
- 4th Gear member
O, jammer, ik heb nl. een vraagbaak van 400-serie '86 t/m '91, had ik je de storingscodes kunnen geven.
Geen nood, op dit forum struinen een behoorlijk aantal Volvo-medewerkers rond, die je kunnen helpen...
(en het is aanzienlijk drukker bezocht....)
Bovendien ben ik allesbehalve monteur.
mvg
Geen nood, op dit forum struinen een behoorlijk aantal Volvo-medewerkers rond, die je kunnen helpen...
(en het is aanzienlijk drukker bezocht....)
Bovendien ben ik allesbehalve monteur.
mvg
-
- Starter
weet iemand ook vanaf wanneer en welke 440´s met standaard ABS zijn geleverd??
heb de indruk dat mijn 440T uit ´89 het niet heeft, en is het dan alleen een andere comp. instaleren? of moet er meer gebeuren?
tevens OT maar de vraag waar de sensor v/d snelheidsmeter zit??
doet niets meer,zowel km standen, dagteller als snelheid niet :x , maar toeren en boordcomp. doen het wel
heb de indruk dat mijn 440T uit ´89 het niet heeft, en is het dan alleen een andere comp. instaleren? of moet er meer gebeuren?
doet niets meer,zowel km standen, dagteller als snelheid niet :x , maar toeren en boordcomp. doen het wel

-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
-
- 4th Gear member
Tijne, zijn de tellers bij een Turbo (dus met infocentre) niet electronisch gestuurd?tijne schreef:kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
Ligt me iets van bij.
-
- 4th Gear member
Bij een oud type is bij mijn weten abs nooit standaard.pp schreef:weet iemand ook vanaf wanneer en welke 440´s met standaard ABS zijn geleverd??
Of het makkelijk 'nach zu rüsten' is weet ik niet, ook niet of de bedrading er al ligt. Volgens mij is vanaf het '850-type' abs bij sommige (zoniet alle) uitvoeringen standaard.
mvg
-
- Starter
thnx voor de support,Dennis schreef:Tijne, zijn de tellers bij een Turbo (dus met infocentre) niet electronisch gestuurd?tijne schreef:kabel gebroken tussen de teller en de versnellings bak in of hij is ls geschooten aan de achter kant.
Ligt me iets van bij.
mvg
dennis
maar feit is/blijft:
heb er al een nieuw klokkenset ingezet omdat het infocentre het niet deed, ( groen/grijs connectoren), en bij de `oude`deed de km-teller het soms wel soms niet, bij de `nieuwe `doet het infocentre het wel, maar km-teller niet :evil: :evil:
ga wel even de draad op de bak na :oops:
-
- 2nd Gear member
Is je probleem intussen al opgelost,want ik denk dat het aan je ABS regelunit ligt(als die er inzit tenminste).Heb precies hetzelfde met m'n S80 gehad deze week.
gr peter