Ik heb zelf een 3G abonnement bij T-Mobile, na 1GB gaat de fair-use policy in en is de snelheid nog maar 64kbps.
Spotify werkt perfect in de auto, geen hickups en toch een goede kwaliteit.
Sensus Connected Touch
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik vertrek vannacht voor 2 weken naar Italië. Heb direct maar een 10GB data sim card gekocht zodat ik in Italië ook Spotify en overige SCT apps kan gebruiken (met name RoadTrip, Maps en iCoyote) 

V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- P-V60
- 3rd Gear member
Ok, maar als ik dus de FAQ lees, wordt er gezegd dat je eerst 2× op 'Media' moet drukken, vervolgens naar Connected Touch moet scrollen, en daarna dat aanklikken. Ik ben blij dat dat niet het geval is.twcoolen schreef:SCT start automatisch wanneer je de auto start. Het hoofdscherm met de weersverwachting is dan zichtbaar. Echter zul je iGo en overige apps steeds handmatig moeten starten.P-V60 schreef:Net even de FAQ zitten doorlezen maar kon zo gauw het antwoord op de volgende vraag niet vinden, wellicht heb ik hier meer kans:
"Kan je SCT ook, bij het starten van de auto, meteen laten opstarten zonder dat je eerste 2× op Media moet klikken etc.?"
Zoals ik al eerder gaf, de app 'Starter' biedt je de mogelijkheid om ook dat soort apps direct mee te laten starten. Alleen is de 'Starter'' app niet beschikbar voor Volvo...
Blijf je overigens ook overlappingen zien als je de airco aanpast (temperatuur etc.)?
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
- Paul
- Geartronic member
Italiaans kaartje?twcoolen schreef:Ik vertrek vannacht voor 2 weken naar Italië. Heb direct maar een 10GB data sim card gekocht zodat ik in Italië ook Spotify en overige SCT apps kan gebruiken (met name RoadTrip, Maps en iCoyote)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 4th Gear member
Hmm...vaag. De Hi-app geeft maar ongeveer 400mb aan voor gisteren (d.w.z. stand is nu 780mb, ws. had ik voor gisteren ongeveer 350mb verbruik zoals normaal).
Ik gebruik een custom-ROM die lijkt een beetje vreemde waarden aan te geven voor dataverbruik.
Kan eigenlijk ook niet kloppen, voor 128kbps muziek. Even rekenen, 128 kilobit per sec * 3600 = 460800 kilobit per uur, gedeeld door 8 is 57Mb per uur. Keer een uur of 6 = 350Mb. Lijkt meer op de Hi app en niet op de 3,4GB die mijn telefoon aangeeft. Lijkt wel of mijn telefoon een factor 10 te hoog zit???
Doe ik het fout? Een uurtje Tunein kost je dus 55mb of zo
(Nog afgezien van de bezopen waarden die bij de apps staan?? Dit is EXCLUSIEF wifi)
Ik gebruik een custom-ROM die lijkt een beetje vreemde waarden aan te geven voor dataverbruik.
Kan eigenlijk ook niet kloppen, voor 128kbps muziek. Even rekenen, 128 kilobit per sec * 3600 = 460800 kilobit per uur, gedeeld door 8 is 57Mb per uur. Keer een uur of 6 = 350Mb. Lijkt meer op de Hi app en niet op de 3,4GB die mijn telefoon aangeeft. Lijkt wel of mijn telefoon een factor 10 te hoog zit???
Doe ik het fout? Een uurtje Tunein kost je dus 55mb of zo
(Nog afgezien van de bezopen waarden die bij de apps staan?? Dit is EXCLUSIEF wifi)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- twcoolen
- 3rd Gear member
Alleen wanneer je na het opstarten naar Radio/Telefoon/USB gaat, dan kun je met de Media knop weer terug naar SCT.P-V60 schreef:Ok, maar als ik dus de FAQ lees, wordt er gezegd dat je eerst 2× op 'Media' moet drukken, vervolgens naar Connected Touch moet scrollen, en daarna dat aanklikken. Ik ben blij dat dat niet het geval is.twcoolen schreef:SCT start automatisch wanneer je de auto start. Het hoofdscherm met de weersverwachting is dan zichtbaar. Echter zul je iGo en overige apps steeds handmatig moeten starten.P-V60 schreef:Net even de FAQ zitten doorlezen maar kon zo gauw het antwoord op de volgende vraag niet vinden, wellicht heb ik hier meer kans:
"Kan je SCT ook, bij het starten van de auto, meteen laten opstarten zonder dat je eerste 2× op Media moet klikken etc.?"
Zoals ik al eerder gaf, de app 'Starter' biedt je de mogelijkheid om ook dat soort apps direct mee te laten starten. Alleen is de 'Starter'' app niet beschikbar voor Volvo...
Blijf je overigens ook overlappingen zien als je de airco aanpast (temperatuur etc.)?
Overlappingen van airco en telefoon werken inderdaad ook in SCT. Dat hebben ze netjes gedaan.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- twcoolen
- 3rd Gear member
Onder andere. Het is een prepaid roaming kaartje waarmee je o.a. in Italie kunt internetten. Kost rond de 40 euro op prepaidsimcards.orgPaul schreef:Italiaans kaartje?twcoolen schreef:Ik vertrek vannacht voor 2 weken naar Italië. Heb direct maar een 10GB data sim card gekocht zodat ik in Italië ook Spotify en overige SCT apps kan gebruiken (met name RoadTrip, Maps en iCoyote)
- Paul
- Geartronic member
Kijk dat is handig zeg! Kan ik in Spanje gewoon naar BNR luisteren in de auto haha!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- twcoolen
- 3rd Gear member
Ik had al gezien dat Spanje en Frankrijk duurder zijn:Paul schreef:Kijk dat is handig zeg! Kan ik in Spanje gewoon naar BNR luisteren in de auto haha!
Spanje: Spain 1GB Data SIM Card - euro 37,38
- jp-v60
- 4th Gear member
Heb zelf al twee jaar igo en werkt gewoon met tmcGet!em schreef:Verschillen tussen SCT en RTI zijn volgens mij nu zo:
SCT heeft touchscreen navigatie, RTI niet
SCT invoer adres loopt alleen via touch toetsenbord, bij RTI alleen via stem
SCT heeft verkeersinfo via internet, RTI via TMC
(SCT heeft dus internet nodig voor verkeersinformatie, RTI niet, RTI werkt daarmee dus ook in buitenland met TMC)
RTI heeft meer integratie in huidige dashboard (vziw)
Huidige meerwaarde SCT
- Kan streaming music aan via Deezer, Tunin, Spotify
Toekomstige mogelijkheden beloofd door Volvo in folders en op website, maar nu niet mogelijk:
- Mirrorlink, bedienen van je mobiel via het touchscreen in je Volvo
Toekomstige verwachtingen vanwege android/parrot systeem, maar niet door Volvo beloofd en nu dus niet mogelijk:
- Nieuwe apps door Volvo en/of Parrot
- Vrij installeren van eigen apps
Aan anderen en met name twcoolen, vul aan en/of corrigeer. Hierboven is mijn huidige samenvatting van wat ik kan vinden op internet op fora en kan ervaren bij de dealer.
- RichieB
- 6th Gear member
Zit er inderdaad een radio ontvanger in de SCT dan? TMC werkt namelijk via FM, DAB of sateliet radio.. Ik zou eerder verwachten dat iGO de verkeersinformatie via internet ophaalt.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 4th Gear member
Waar gebruik jij iGo dan op?jp-v60 schreef:
Heb zelf al twee jaar igo en werkt gewoon met tmc
iGo heeft TMC indien er een radio-ontvanger in het apparaat zit die dat kan ontvangen. Afaik zit die niet in Androidapparaten?
Ik heb ooit wel op een windows 6.1 phone TMC gehad voor iGo (8.2) omdat ze die via de FM-radio gehacked hadden, maar dat heb ik voor Android nooit gezien, helaas. Werkte met HyperGPS TMC driver
Daarbij, volgens mij krijg je juist een activatie bij iGo op SCT voor 5 jaar traffic. Dat is dan voor de informatie, niet de data. En dus al helemaal niet via TMC
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- twcoolen
- 3rd Gear member
iGo Primo voor Android krijgt uitsluitend verkeersinformatie via het abonnement welke erbij geleverd wordt. (over internet, niet TMC).jp-v60 schreef:Heb zelf al twee jaar igo en werkt gewoon met tmcGet!em schreef:Verschillen tussen SCT en RTI zijn volgens mij nu zo:
SCT heeft touchscreen navigatie, RTI niet
SCT invoer adres loopt alleen via touch toetsenbord, bij RTI alleen via stem
SCT heeft verkeersinfo via internet, RTI via TMC
(SCT heeft dus internet nodig voor verkeersinformatie, RTI niet, RTI werkt daarmee dus ook in buitenland met TMC)
RTI heeft meer integratie in huidige dashboard (vziw)
Huidige meerwaarde SCT
- Kan streaming music aan via Deezer, Tunin, Spotify
Toekomstige mogelijkheden beloofd door Volvo in folders en op website, maar nu niet mogelijk:
- Mirrorlink, bedienen van je mobiel via het touchscreen in je Volvo
Toekomstige verwachtingen vanwege android/parrot systeem, maar niet door Volvo beloofd en nu dus niet mogelijk:
- Nieuwe apps door Volvo en/of Parrot
- Vrij installeren van eigen apps
Aan anderen en met name twcoolen, vul aan en/of corrigeer. Hierboven is mijn huidige samenvatting van wat ik kan vinden op internet op fora en kan ervaren bij de dealer.
- P-V60
- 3rd Gear member
Top! Bedankt voor de feedback.twcoolen schreef:
Alleen wanneer je na het opstarten naar Radio/Telefoon/USB gaat, dan kun je met de Media knop weer terug naar SCT.
Overlappingen van airco en telefoon werken inderdaad ook in SCT. Dat hebben ze netjes gedaan.
Volvo V60 PIH (MY 2014) - Black Sapphire, SCT, HT Line, Driver Support etc.
-
- 1st Gear member
Voor degene die SCT al heeft ben ik even benieuwd naar het volgende.
Op het onderdeel in het dashbordkastje zitten USB en video aansluitingen. Zitten er ook nog (wellicht ongebruikte) aansluitingen op de achterzijde van dat kastje? Een miniUSB o.i.d.?
Zal lastig te zien zijn zonder spiegel of licht. Maar wellicht wat foto's met flits zouden al wat uitsluitsel kunnen geven?
Op het onderdeel in het dashbordkastje zitten USB en video aansluitingen. Zitten er ook nog (wellicht ongebruikte) aansluitingen op de achterzijde van dat kastje? Een miniUSB o.i.d.?
Zal lastig te zien zijn zonder spiegel of licht. Maar wellicht wat foto's met flits zouden al wat uitsluitsel kunnen geven?
Volvo V60 D3 MY 2012 Ocean Race
in bestelling: Volvo V60 Plugin Hybrid MY 2014
in bestelling: Volvo V60 Plugin Hybrid MY 2014
-
- 5th Gear member
Meen je dat nou ? kan iemand eens kijken of "mock locations" aan staat ? Dan zou namelijk een aantal navigatie apps uitsluiten. Zou het een blunder vinden als SCT met een aparte USB gps komt. Dan hoef ik hem niet meer.gebla schreef:Een andere USB zou de GPS aansluiting kunnen zijn. als ik de inbouw handleiding bekijk zie ik dat er een losse GPS wordt aangesloten aan de achterkant van de CT.
-
- 1st Gear member
Misschien is er ook nog verschil tussen een fabrieksaf geleverde SCT zonder RTI en een achteraf ingebouwde?
Wel jammer te lezen hoe het kan dat dit zo uitgeleverd wordt. Ik had iets meer verwacht. Ik heb nog wel goede hoop dat het allemaal goed kan komen met SCT!
Wel jammer te lezen hoe het kan dat dit zo uitgeleverd wordt. Ik had iets meer verwacht. Ik heb nog wel goede hoop dat het allemaal goed kan komen met SCT!
Don't hate the player, hate the game.
-
- 4th Gear member
Dat kan toch bijna niet anders zijn dan bij Parrot? Dat ze de software gaan verkloten snap ik, maar totaal andere hardware, dan heeft zo'n samenwerking toch 0 zinAutozoeker schreef:Meen je dat nou ? kan iemand eens kijken of "mock locations" aan staat ? Dan zou namelijk een aantal navigatie apps uitsluiten. Zou het een blunder vinden als SCT met een aparte USB gps komt. Dan hoef ik hem niet meer.gebla schreef:Een andere USB zou de GPS aansluiting kunnen zijn. als ik de inbouw handleiding bekijk zie ik dat er een losse GPS wordt aangesloten aan de achterkant van de CT.
-
- 2nd Gear member
Als ik de inbouw tekeningen kijk zie ik dat er een losse module bij de a stijl moet worden gemonteerd. Dit kan volgens mij niks anders zijn dan de GPS. Ik vermoed dat de Parrot ook een losse gps nodig heeft.zakraket schreef:Dat kan toch bijna niet anders zijn dan bij Parrot? Dat ze de software gaan verkloten snap ik, maar totaal andere hardware, dan heeft zo'n samenwerking toch 0 zinAutozoeker schreef:Meen je dat nou ? kan iemand eens kijken of "mock locations" aan staat ? Dan zou namelijk een aantal navigatie apps uitsluiten. Zou het een blunder vinden als SCT met een aparte USB gps komt. Dan hoef ik hem niet meer.gebla schreef:Een andere USB zou de GPS aansluiting kunnen zijn. als ik de inbouw handleiding bekijk zie ik dat er een losse GPS wordt aangesloten aan de achterkant van de CT.