2,5 versus 2,4

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
deining
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.06.2013 - 21:43

beste,

ik overweeg over te stappen van mijn 850 2,5 10 V op LPG naar een V70 Classic. Ik zie dat de V70 vanaf 2000 ook wordt aangeboden met een 2,4 motor. Is dit dezelfde motor als de 2,5? Na enig speurwerk heb ik kunnen ontdekken dat de hydraulische klepbediening niet op dit type motor meer aanwezig is. Betekend dit ook dat er weer ouderwets kleppen gesteld moeten worden?. En weet iemand wat over de betrouwbaarheid van de motor op LPG.

Bij voorbaat dank

Toon
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Neem één wijze raad aan: ga voor de 2.5 als je lpg wilt monteren. Dit is het laatste type nog zonder electronisch gasklephuis (dus ouderwetste gaskabel) en daarnaast hydraulische klepstoters. Deze gaan vele tonnen goed op lpg. De modellen daarna (2.4) heeft beiden niet en zijn significant duurder om te rijden (meer storingen) op lpg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
deining
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 27.06.2013 - 21:43

Beste,
Bedankt voor je reactie, ik had ook al zo'n idee> maar nu is het voor mij duidelijk.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”