beste,
ik overweeg over te stappen van mijn 850 2,5 10 V op LPG naar een V70 Classic. Ik zie dat de V70 vanaf 2000 ook wordt aangeboden met een 2,4 motor. Is dit dezelfde motor als de 2,5? Na enig speurwerk heb ik kunnen ontdekken dat de hydraulische klepbediening niet op dit type motor meer aanwezig is. Betekend dit ook dat er weer ouderwets kleppen gesteld moeten worden?. En weet iemand wat over de betrouwbaarheid van de motor op LPG.
Bij voorbaat dank
Toon
2,5 versus 2,4
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Neem één wijze raad aan: ga voor de 2.5 als je lpg wilt monteren. Dit is het laatste type nog zonder electronisch gasklephuis (dus ouderwetste gaskabel) en daarnaast hydraulische klepstoters. Deze gaan vele tonnen goed op lpg. De modellen daarna (2.4) heeft beiden niet en zijn significant duurder om te rijden (meer storingen) op lpg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95