Het Parrot systeem heeft dit logischerwijs nodig, maar wellicht dat men samen een mogelijkheid heeft gevonden om ook de bestaande gps te gebruiken. Men moet dat prijsverschil ook wel waar maken, dus vrees het ergste.
Ik heb al RTI en dat werkt goed genoeg voor mij. Aan de andere zou ik best IGO ernaast willen nemen. Misschien is het voordeel daarvan dat bij een eventuele root je straks makkelijker voor andere software kunt kiezen zoals Tom Tom. Dat er ooit alternatieve oplossingen gaan komen ben ik van overtuigd. Het blijft nu eenmaal een Android cloon en die ken een groot aantal hobbyisten.
Het is alleen niet de bedoeling dat ik iets koop waar ik eerder gefrustreerd door raak, daar is het nou net te duur voor. Daarom ben ik wel reuze blij met de moeite die twcoolen en anderen nemen om ons allemaal op de hoogte brengen.
Sensus Connected Touch
- santu001
- 4th Gear member
Mvg. Claudio,
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
- twcoolen
- 3rd Gear member
Wat hands-on ervaringen vanuit Italië .
De satellietontvangst is bijzonder slecht te noemen. Vandaag de auto in Perugia geparkeerd. Bij vertrek de auto gestart en iGo aangezet. De GPS module was niet in staat een positie te bepalen. Wanneer ik in het satellietontvangst statusscherm keek zag ik dat hij 5 satellieten aan het peilen was maar met geen een een fix had. Alles bleef rood.
Zelfs op een open weg zonder gebouwen, bomen of andere belemmeringen kon hij de positie niet bepalen. Uiteindelijk toen we de stad al een kilometer of 5 uit waren hadden we ontvangst.
Dit zelfde heb ik nu een paar keer ervaren. In mijn vorige auto's hadden de ingebouwde navigatiesystemen nooit enige moeite om de positie te bepalen. Zelfs in drukke steden met veel hoogbouw.
Als ik terug in Nederland ben laat ik de dealer er direct naar kijken. Dit is in mijn ogen niet juist. Vooral niet voor een prijzig systeem als SCT. Ik heb mijn twijfels over de positionering van de GPS antenne. Die zit volgens mij niet in de haaienvin op het dak.
De satellietontvangst is bijzonder slecht te noemen. Vandaag de auto in Perugia geparkeerd. Bij vertrek de auto gestart en iGo aangezet. De GPS module was niet in staat een positie te bepalen. Wanneer ik in het satellietontvangst statusscherm keek zag ik dat hij 5 satellieten aan het peilen was maar met geen een een fix had. Alles bleef rood.
Zelfs op een open weg zonder gebouwen, bomen of andere belemmeringen kon hij de positie niet bepalen. Uiteindelijk toen we de stad al een kilometer of 5 uit waren hadden we ontvangst.
Dit zelfde heb ik nu een paar keer ervaren. In mijn vorige auto's hadden de ingebouwde navigatiesystemen nooit enige moeite om de positie te bepalen. Zelfs in drukke steden met veel hoogbouw.
Als ik terug in Nederland ben laat ik de dealer er direct naar kijken. Dit is in mijn ogen niet juist. Vooral niet voor een prijzig systeem als SCT. Ik heb mijn twijfels over de positionering van de GPS antenne. Die zit volgens mij niet in de haaienvin op het dak.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
-
- 1st Gear member
Wat ik nu begrijp werkt e.e.a. als volgt als je SCT hebt (en dan in het scenario zonder RTI):
- FM radio via bestaande Sensus
- Handsfree telefoneren via bestaande Sensus
- AUX en USB in armsteun aangesloten op Sensus
- Scherm wordt voorzien van frame om touchscreen te maken voor SCT
- SCT zelf is het rechthoekige kastje in het handschoenenvak
- Overlay met Airco e.d. werkt ook wanneer je in SCT bent
- DAB+ verloopt via Sensus. SCT doet hier niets mee.
- SCT doet alleen internetradio, heeft zelf geen FM ontvanger
- Premium Audio staat los van SCT, betreft alleen versterker met speakers
- USB sticks met muziek kan je zowel met Sensus (in armsteun) als met SCT (in handschoenenvak) luisteren
- SCT draait wel op Asteroid (aangepaste Android) maar is zeker qua hardware niet hetzelfde als de Parrot Asteroid Smart
- Wanneer je Sensus zonder RTI hebt, vervalt de Spreek knop op je stuur
- Volvo bepaalt welke apps vrijgegeven worden in de appstore (Asteroid Market voor SCT). Parrot staat hier los van (verloopt alleen wel via de systemen van Parrot).
- IGO werkt wel met verkeersinformatie, echter alleen via internet. Niet via TMC module (zit namelijk niet in de SCT.
Mocht iemand fouten zien, opmerkingen of aanvullingen hebben, laat het weten!
- FM radio via bestaande Sensus
- Handsfree telefoneren via bestaande Sensus
- AUX en USB in armsteun aangesloten op Sensus
- Scherm wordt voorzien van frame om touchscreen te maken voor SCT
- SCT zelf is het rechthoekige kastje in het handschoenenvak
- Overlay met Airco e.d. werkt ook wanneer je in SCT bent
- DAB+ verloopt via Sensus. SCT doet hier niets mee.
- SCT doet alleen internetradio, heeft zelf geen FM ontvanger
- Premium Audio staat los van SCT, betreft alleen versterker met speakers
- USB sticks met muziek kan je zowel met Sensus (in armsteun) als met SCT (in handschoenenvak) luisteren
- SCT draait wel op Asteroid (aangepaste Android) maar is zeker qua hardware niet hetzelfde als de Parrot Asteroid Smart
- Volvo bepaalt welke apps vrijgegeven worden in de appstore (Asteroid Market voor SCT). Parrot staat hier los van (verloopt alleen wel via de systemen van Parrot).
- IGO werkt wel met verkeersinformatie, echter alleen via internet. Niet via TMC module (zit namelijk niet in de SCT.
Volvo V60 D3 MY 2012 Ocean Race
in bestelling: Volvo V60 Plugin Hybrid MY 2014
- friend
- 2nd Gear member
Dit punt kan ik niet rijmen met:RudeDog schreef:Wat ik nu begrijp werkt e.e.a. als volgt als je SCT hebt (en dan in het scenario zonder RTI):
http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... m5_u1.html
Sensus Connected Touch beschikt over een voice command-functie die de bestuurder helpt mondeling door alle beschikbare apps en lokale media-apparaten te zoeken. Raak het 'Voice Command'-pictogram op het scherm aan of druk op de knop 'Voice Command' op het stuur om met uw stem door alle Sensus Connected Touch-media naar muziek en nummers te zoeken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
Inderdaad, lijkt niet te kloppen. De dealer heeft mij ook vertelt dat met het bestellen van SCT de RTI + bijbehorende voicecontrol vervalt. Maar daarmee is natuurlijk niet expliciet gezegd dat SCT geen voicecontrol kan hebben.
Destijds had de dealer ook geen enkele handson kennis van SCT.
Android heeft zelf natuurlijk ook voicefunctionaliteit (google-search bijv)
Destijds had de dealer ook geen enkele handson kennis van SCT.
Android heeft zelf natuurlijk ook voicefunctionaliteit (google-search bijv)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
-
- 1st Gear member
Wat ik bedoelde is dat je niet meer een knop op het stuur hebt om zoiets te roepen als "Navigatie Ga naar Adres....". Ik dacht dat SCT alleen voice besturing had als je op het touchscreen het symbooltje aanraakte. Maar blijkbaar krijg je toch een knopje op je stuur voor binnen SCT? Dan zal dat waarschijnlijk, zoals Volvo ook in hun beschrijving heeft staan, alleen voor het zoeken naar muziek zijn. NIet voor bediening van andere apps.zakraket schreef: Dit punt kan ik niet rijmen met:
http://www.vcc.mobile-competence.com/Se ... m5_u1.htmlSensus Connected Touch beschikt over een voice command-functie die de bestuurder helpt mondeling door alle beschikbare apps en lokale media-apparaten te zoeken. Raak het 'Voice Command'-pictogram op het scherm aan of druk op de knop 'Voice Command' op het stuur om met uw stem door alle Sensus Connected Touch-media naar muziek en nummers te zoeken.
Volvo V60 D3 MY 2012 Ocean Race
- Get!em
- 3rd Gear member
VZIW:RudeDog schreef: - Scherm wordt voorzien van frame om touchscreen te maken voor SCT
Bestaande Sensus 7" systemen in auto's vanaf 2011 kunnen worden geupgrade met dit frame voor toevoegen touch.
Nieuwe auto leveringen (na juni 2013) gaan wel met een geintegreerd systeem...
- RichieB
- 6th Gear member
Ik heb antwoord op mijn vragen uit Zweden:
Niet geheel onverwacht, maar wel teleurstellend. Met name de exclusiviteit van iGO (ik had om TomTom gevraagd) en het alleen (handmatig!) kunnen connecten met Wifi aan je smartphone vind ik showstoppers. TomTom is er misschien op te krijgen via rooten, maar dat SCT niet automatisch via je smartphone het internet op kan lijkt me lastiger op te lossen (zonder een extra dongel + abbo aan te schaffen).The Volvo Sensus Connected Touch is not the same product as the aftermarket Parrot Asteroid and Volvo is not using the standard Parrot Asteroid market!
Volvo Car Corporation do only include applications that are certified by Volvo for the Sensus Connected Touch.
Volvo will not allow free updates of Android apps to the system. This is due to that uncertified apps might be dangerous to use while driving and not suited for automotive.
Volvo have selected iGo as the integrated Navigation solution in the system since it has advanatges.
Volvo have a Volvo App store on the Asteroid Market and Volvo will add on more functions on the store as soon as they are approved.
The connection to internet will be via WiFi teethering (not Bluetooth) or via an USB broadband dongle.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 4th Gear member
Tethering is met één druk op je androidtoestel te activeren. SCT zal dan automatisch verbinding maken. Prima toch?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
- RichieB
- 6th Gear member
Wat zijn dan de handelingen precies om iGO te starten met live verkeersupdates?
1) Tethering knop indrukken
2) Back
3) iGO aanklikken
Dat is nog wel te overzien inderdaad..
1) Tethering knop indrukken
2) Back
3) iGO aanklikken
Dat is nog wel te overzien inderdaad..
-
- 4th Gear member
"back" hoeft niet, als je een snelkoppeling op je telefoon hebt onder handbereik 
En ik vermoed dat je dat ook kunt doen terwijl iGo opgestart is (of zelfs aan het opstarten is). Android zal op de achtergrond verbinding gaan maken en iGo krijgt vanzelf data door als deze binnenkomt.
Dat werkt op telefoons ook allemaal probleemloos.
(NB. Android herkent bekende Wifi-points, dus ook je thuis Wifi als je voor de deur staat. Het zou me niet verbazen als je iGo kunt starten met je Wifi, route in stellen, rijden maar. En ondertussen op je telefoon tethering aanzetten. Ik denk dat de dataverbinding automatisch overgaat van Wifi naar je telefoon (per slot van rekening wisselt ie alleen maar tussen 2 wifi-APs)
edit: het is natuurlijk wel handiger als je een dongle hebt, maar ja, goedkoop is t niet wil je een beetje fatsoenlijke hoeveelheid megabytes hebben zodat je wat muziek kunt streamen

En ik vermoed dat je dat ook kunt doen terwijl iGo opgestart is (of zelfs aan het opstarten is). Android zal op de achtergrond verbinding gaan maken en iGo krijgt vanzelf data door als deze binnenkomt.
Dat werkt op telefoons ook allemaal probleemloos.
(NB. Android herkent bekende Wifi-points, dus ook je thuis Wifi als je voor de deur staat. Het zou me niet verbazen als je iGo kunt starten met je Wifi, route in stellen, rijden maar. En ondertussen op je telefoon tethering aanzetten. Ik denk dat de dataverbinding automatisch overgaat van Wifi naar je telefoon (per slot van rekening wisselt ie alleen maar tussen 2 wifi-APs)
edit: het is natuurlijk wel handiger als je een dongle hebt, maar ja, goedkoop is t niet wil je een beetje fatsoenlijke hoeveelheid megabytes hebben zodat je wat muziek kunt streamen
- RichieB
- 6th Gear member
Wacht even, dus ik moet mijn smartphone uit m'n broekzak halen, en dan daarop Wifi-tethering aanzetten? Elke keer als ik in de auto stap en fileinfo wil zien? Zucht, daar is toch juist bluetooth voor uitgevonden, dat het allemaal vanzelf gaat zodra apparaten elkaar zien..
-
- 4th Gear member
Ja dat moet. Ik vind t geen probleem, ik leg mijn Android toch altijd aan kabel in de auto (dan gaat bij mij nl. bluetooth automatisch aan voor de carkit)
Voor een easyaccess button:
https://play.google.com/store/apps/deta ... spot&hl=nl
-
- 3rd Gear member
In de (moderne) HTC toestellen (met recente HTC Sense) zit die button standaard als widget. Die kan je zo toevoegen aan je homescreenzakraket schreef:Ja dat moet. Ik vind t geen probleem, ik leg mijn Android toch altijd aan kabel in de auto (dan gaat bij mij nl. bluetooth automatisch aan voor de carkit)

- RichieB
- 6th Gear member
Ik heb een iPhone, en die blijft gewoon lekker in mijn zak. Bluetooth staat gewoon aan, en de carkit doet het perfect. 10 jaar geleden moest ik mijn telefoon ook in een cradle stoppen in de auto voor de carkit. Ik wil graag niet terug naar die tijd..
-
- 4th Gear member
Ja, dat is een van de vele nadelen van een iPhone... 
Ik gebruik Profile Scheduler op Android, en daar kun je hele slimme regels mee opstellen. Zo gaat bluetooth automatisch aan als ik hem aan de kabel leg. Vervolgens wordt BT vanzelf aan mijn auto gekoppeld als die in range is en als dát gebeurt schakelt ie automatisch naar mijn "auto"-profiel, waarin onder andere het scherm op max gaat en mijn KM-logger vanzelf start.
Inpluggen is voldoende, de rest gaat vanzelf
Tethering is er helaas niet rechtstreeks mee te schakelen, eens zien of ik daar eoa handigheidje voor kan verzinnen.

Ik gebruik Profile Scheduler op Android, en daar kun je hele slimme regels mee opstellen. Zo gaat bluetooth automatisch aan als ik hem aan de kabel leg. Vervolgens wordt BT vanzelf aan mijn auto gekoppeld als die in range is en als dát gebeurt schakelt ie automatisch naar mijn "auto"-profiel, waarin onder andere het scherm op max gaat en mijn KM-logger vanzelf start.
Inpluggen is voldoende, de rest gaat vanzelf
Tethering is er helaas niet rechtstreeks mee te schakelen, eens zien of ik daar eoa handigheidje voor kan verzinnen.
- RichieB
- 6th Gear member
Ach, gelukkig hoef ik hem alleen 's nachts aan de lader te leggen.zakraket schreef:Ja, dat is een van de vele nadelen van een iPhone...

Ah, dus het kan met een Android telefoon ook niet automatisch. Voor mij is dit echt wel een shopstopper. Ieder keer op mijn telefoon tethering aanzetten gaat me na een paar dagen echt tegen staan, dat weet ik nu al.Tethering is er helaas niet rechtstreeks mee te schakelen, eens zien of ik daar eoa handigheidje voor kan verzinnen.
-
- 4th Gear member
Ja, ws wel. Hij ligt overigens aan de lader omdat ie dan alles automatisch doet. Niet omdat ie leeg is. Mijn phone gaat 24 tot 48u mee 

-
- 1st Gear member
Met een Android telefoon kan het wel automatisch:
- Installeer Tasker (niet gratis)
- Maak een actie aan dat actief is als bluetooth connected is met je auto
- Zorg dat deze actie wifi hotspot aan zet
- Als de bluetooth verbinding wordt verbroken gaat wifi tethering weer uit
Dit moet werken!
- Installeer Tasker (niet gratis)
- Maak een actie aan dat actief is als bluetooth connected is met je auto
- Zorg dat deze actie wifi hotspot aan zet
- Als de bluetooth verbinding wordt verbroken gaat wifi tethering weer uit
Dit moet werken!
- RichieB
- 6th Gear member
Jij en ik hebben een andere definitie voor het woord automatisch. Of je bedoelt dat hij aan de lader ligt omdat ie daarna het een en ander doet.zakraket schreef:Hij ligt overigens aan de lader omdat ie dan alles automatisch doet.