welke benzine motor voor hoog aantal km's

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Berrysaki
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.06.2013 - 14:00

Allen,

Ik ben dus op zoek naar een v70/xc70/s60 voor een relatief beperkt budget.
Nadat mijn zoektocht voor een diesel een beetje gestrand is en ik nu toch echt wel een auto nodig heb, ben ik me op de benzinemarkt aan het richten. Aangezien het budget beperkt is (max 5000 euro) kom ik veelal op wagens uit met rond de 200.000 - 250.000 km op de teller. Welke benzinemotor is het best geschikt om nog een paar jaar (plm. 15.000 km per jaar) vooruit te kunnen? Met name de 2.4 140 pk, 2.4 170 pk, 2.4T en 2.5 T (XC) kom ik binnen dit budget vaker tegen.

Hoor graag jullie meningen. Alvast bedankt!

Grt,
Berry
jpwg001
6th Gear member
Berichten: 4924
Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
Locatie: Eindhoven

Ik rijd een 2.4T met nu 266.500 km op de teller. Blok is nog droog, turbo is nog droog. Rijd lekker, pakt soepel op, ook onder in de toeren. Ik zou liever een 6-bak hebben, maar een net onderhouden auto kan je heel veel plezier geven.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Ik zie dat je ook voor een V70 gaat? Ik wil je wel tippen. Onderstaande link betreft een 850 bij een bedrijf waar ik al 3 Volvo's heb gekocht. En nee, ik heb geen enkele andere connectie met dit bedrijf. Behalve dat ik er altijd goed geholpen ben. O.k, de auto is op leeftijd maar dat zegt niets. 2 ton op de teller, in zeer goede staat en voor de helft van jouw budget. Tís maar een suggestie.

De link werkt niet. Je komt dan op de startpagina. Ga naar de grijze 850, 2750 euro.

http://occasion.autopaashuis.nl/volvo/8 ... 7421-bd682
Berrysaki
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 23.06.2013 - 14:00

Bedankt voor de tip! Zo even kijken...
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Ook al is max 5000 euro een 'beperkt budget', het is nog altijd veel geld. Daarom; voordat je een auto koopt, even een aankoopkeuring doen bij de dealer! Kost je 95 euro, maar geeft je superveel informatie, die je wellicht voor een miskoop kan behoeden!

En iets meer op de vraag gericht; hoe minder erop zit, hoe minder er stuk kan. De 140 en 170 pk, dus zonder turbo, zijn het betrouwbaarst. Maar met een beetje goed onderhoud zijn ook de turbomodellen super betrouwbaar!
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
RonS60
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.05.2011 - 21:39

Volgens mij is alles wel betrouwbaar... je ziet genoeg benzine en LPG motoren met 300.000 + (of zelfs 400.000 +) km's... kijk maar eens bij het hoogste km-stand topic. Goed onderhoud en met beleid rijden zorgt dat (vrijwel alle Volvo's) een eeuwigheid mee gaan... moet je maar eens kijken hoeveel Volvo's meer dan 500.000 km op de teller hebben zonder grote motor problemen (zelfs de R modellen waar toch bovengemiddeld veel PK's uit worden getoverd) de mijne heeft 325.000km en loopt als een zonnetje ook mijn vorige Volvo's hebben ruim over de 300.000 km gereden (V70 2.4 170PK zelfs 400.000 km en voelde nog fris) ook de 2 S60's in de fam. hebben ruim over de 300.000 km zonder problemen op LPG gereden en gaan nog steeds alsof ze nieuw zijn.
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

RonS60 schreef:Volgens mij is alles wel betrouwbaar... je ziet genoeg benzine en LPG motoren met 300.000 + (of zelfs 400.000 +) km's... kijk maar eens bij het hoogste km-stand topic. Goed onderhoud en met beleid rijden zorgt dat (vrijwel alle Volvo's) een eeuwigheid mee gaan... moet je maar eens kijken hoeveel Volvo's meer dan 500.000 km op de teller hebben zonder grote motor problemen (zelfs de R modellen waar toch bovengemiddeld veel PK's uit worden getoverd) de mijne heeft 325.000km en loopt als een zonnetje ook mijn vorige Volvo's hebben ruim over de 300.000 km gereden (V70 2.4 170PK zelfs 400.000 km en voelde nog fris) ook de 2 S60's in de fam. hebben ruim over de 300.000 km zonder problemen op LPG gereden en gaan nog steeds alsof ze nieuw zijn.
Klopt. Dan is mijn tip hierboven nog niet eens zo gek. Toch?
Gebruikersavatar
RonS60
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.05.2011 - 21:39

JosW schreef:
RonS60 schreef:Volgens mij is alles wel betrouwbaar... je ziet genoeg benzine en LPG motoren met 300.000 + (of zelfs 400.000 +) km's... kijk maar eens bij het hoogste km-stand topic. Goed onderhoud en met beleid rijden zorgt dat (vrijwel alle Volvo's) een eeuwigheid mee gaan... moet je maar eens kijken hoeveel Volvo's meer dan 500.000 km op de teller hebben zonder grote motor problemen (zelfs de R modellen waar toch bovengemiddeld veel PK's uit worden getoverd) de mijne heeft 325.000km en loopt als een zonnetje ook mijn vorige Volvo's hebben ruim over de 300.000 km gereden (V70 2.4 170PK zelfs 400.000 km en voelde nog fris) ook de 2 S60's in de fam. hebben ruim over de 300.000 km zonder problemen op LPG gereden en gaan nog steeds alsof ze nieuw zijn.
Klopt. Dan is mijn tip hierboven nog niet eens zo gek. Toch?
Volgens mij is een 850 inderdaad nog degelijker dan een nieuwere Volvo zoals TS aangeeft maar wellicht heeft hij zijn redenen om met en beperkt budget toch voor een iets jonger model te gaan.

Voor onder de € 5000,- moet zeker wel iets moois te vinden zijn, oren en ogen open houden, N.A.P. checken (een leek ziet bij een Volvo echt het verschil tussen 2 of 4 ton niet, zelfs voor een prof is dat soms lastig te zien) kijken of het onderhoud netjes is gedaan en de auto er fris uitziet en goed voelt.

Een XC voor dat budget (ik ga uit van model 2001 of nieuwer) zal moeilijker worden (een goed onderhouden met minder dan 200.000 km N.A.P. is duurder)

Een mooie en goede S60 moet lukken, die zijn over het algemeen gewoon iets gunstiger geprijsd dan een V of XC 70
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

850/x70 Classic zijn zo goed als onverwoestbaar. Mijne heeft nu 367.000 km gedraaid en rijdt nog net zo strak als die van m'n vader met 217.000 km. Daarbij ook nog een mooier geluid dan een nieuw model (S60/V70/XC70) naar mijn mening (moet je wel een 2.5 nemen, geen 2.4), net iets makkelijker zelf aan te sleutelen, wat meer karakter en beter geschikt voor LPG, mocht je dat overwegen (met je budget en jaarkilometrage zou ik het wel overwegen). Succes met je zoektocht!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
RonS60
2nd Gear member
Berichten: 163
Lid geworden op: 30.05.2011 - 21:39

The Volvoboy schreef:850/x70 Classic zijn zo goed als onverwoestbaar. Mijne heeft nu 367.000 km gedraaid en rijdt nog net zo strak als die van m'n vader met 217.000 km. Daarbij ook nog een mooier geluid dan een nieuw model (S60/V70/XC70) naar mijn mening (moet je wel een 2.5 nemen, geen 2.4), net iets makkelijker zelf aan te sleutelen, wat meer karakter en beter geschikt voor LPG, mocht je dat overwegen (met je budget en jaarkilometrage zou ik het wel overwegen). Succes met je zoektocht!
Een 2.5 klinkt veel mooier en voller dan een 2.4 zonder dat het irritant wordt.
V50 D5 GT Edition 2 MY08
Yamaha Fazer 2008
V50 1.8 Edition 1 MY08
V70 R AWD 2003
S60 2.4 140PK 2001 LPG
V70 2.4 170PK 1999
V70 2.5 20V 1997
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Werkt zelfs verslavend :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
yoan
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 04.04.2013 - 03:17
Locatie: Achterhoek

mijn advies: koop een Volvo met bovag garantie. Mijn V70 heb ik bij een officiële Volvo dealer gekocht (5000,--)

er waren een paar dingen niet goed. (oa stabilisatorstang, koplamp, achterbank niet opklapbaar)

alles is vervangen zonder gemor en vielen allemaal onder de garantie.
V70 Comfort line bj 2000. Getuned tot 180 PK.
Mike1975
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 26.12.2012 - 11:54

Staan hier op het forum een nette maya gele s60T5 te koop en een nette zwarte. Beiden binnen jou budget volgens mij.
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Persoonlijk vind ik de oude 2.5 motor heel irritant klinken met die doordringende roffel. Dat is bij de 2.4 veel beter/stiller, is bovendien een zuiniger motor.
Terugkomend op de vraag van TS: het zijn allemaal degelijke motoren maar het spreekt voor zich dat een turbo gekocht en bereden werd door iemand die de turbo ook wilde gebruiken. Er Al waarschijnlijk een caravan of trailer mee getrokken zijn of snel mee zijn gereden. (t5)
En wat er niet opzit kan ook niet stuk, een nieuwe turbo is een duur ding. Mijn advies bij beperkte budgetten: de 2.4 met een ingevuld onderhoudsboekje.
Heerlijke motor met veel koppel onderin. Relatief zuinig ook.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

JCF schreef:Persoonlijk vind ik de oude 2.5 motor heel irritant klinken met die doordringende roffel. Dat is bij de 2.4 veel beter/stiller
Dan ben je de enige :lol:
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29683
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

The Volvoboy schreef:
JCF schreef:Persoonlijk vind ik de oude 2.5 motor heel irritant klinken met die doordringende roffel. Dat is bij de 2.4 veel beter/stiller
Dan ben je de enige :lol:
Zeker weten, heeft een geweldig apart geluid die oude 2.5 motor!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Waltersan
2nd Gear member
Berichten: 125
Lid geworden op: 23.01.2013 - 21:33
Locatie: Betuwe

Ik heb een 2.4 T (200pk) met 348000 km. Blok loopt probleemloos mooi rond. Dit blok schijnt één van de mindere te zijn, maar ik merk daar niets van. Ik heb de historie vanaf km 0 erbij en weet precies wanneer er welke olie ingegeaan is b.v.
Het allerbelangrijkste is goed onderhoud; geen onderhoudshistorie bekend: niet kopen!
Ook het meest betrouwbare blok kan kapot, te weinig olie, d-riem niet op tijd vervangen, etc.
V70n 2.4T, 2000, 358000 km
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

lint schreef:
The Volvoboy schreef:
JCF schreef:Persoonlijk vind ik de oude 2.5 motor heel irritant klinken met die doordringende roffel. Dat is bij de 2.4 veel beter/stiller
Dan ben je de enige :lol:
Zeker weten, heeft een geweldig apart geluid die oude 2.5 motor!
2.4 vs 2.5 :D
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

De 2.5 heeft idd een typerend geluid maar voor dagelijks rijden kan mijn auto niet stil genoeg zijn vandaar dat ik de voorkeur geef aan de 2.4; stiller maar als je er zin in hebt toch het mooie vijfcilinder geluid. Bij de 2.5 kun je aan het geluid niet ontsnappen, het is er altijd. Voor mij een minpunt in het allround gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”