Ik ben zelf ook een zakelijk rijder. Ik rij gemiddeld minstens 65.000 km per jaar. Op dit moment heb ik een Polo Bluemotion (zo'n 3 cilinder tracktor) als voorloopauto, een afgrijselijke auto. 20.000 euro voor een hard plastic-fantastic interieur en stoelen waar ik direct last van mijn rug van krijg...
Any way, ik had begin dit jaar de V40 geeneens op mijn shortlist staan. -veelste duur, buiten je eigen budget wbt bijtelling-
Een collega (ook V40 rijder) drong eropaan dat ik in zijn auto ging rijden. "Probeer het nou eens, je wilt echt niks anders meer hierna!". Daar ging het fout, hij had gelijk!!!
Ik lonkte ivm met mijn kilometers stiekem toch naar de 20% bijtelling, maar dan wel een kaal model om het toch betaalbaar te houden. En keek ook nog steeds naar een full-option Focus Wagon of een Megane Estate GT-Line. Daar meer waar voor je geld, zeker ivm. 14% bijtelling.
De kogel ging voor mij door de kerk met 14% bijtelling. Tweede feestje werd het indienen van mijn offerte bij wagenparkbeheer. Die hebben het contract zo goed onderhandeld dat ik mijn, in mijn mening zeer riant uitgeruste, V40 binnen het leasebudget past.
Dus mijn liefde voor auto's en mijn portomonnee is met deze keuze blij. Dat is toch het mooiste wat er is