Hallo forum leden.
Heb hier in oktober ook al eens rond gestruind, en had toen de 940 aangeschaft.
Aangezien mijn vrouw toch weer meer km maakt (wij zaten nu al op 17000 km ) besloten dat het voordeliger zou zijn om een diesel aan te schaffen.
Het is een V70 D5 uit 2001 geworden donkerblauw met beige halflederen bekleding.
Toch V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
Mooi origineel exemplaar om jullie beide lekker te kunnen verplaatsen 

- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Mooi, daar ga je vast veel plezier aan beleven. De D5 motor is heerlijk in die auto en de stoelen ook 

VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
- Locatie: West-Friesland
Mooi hoor.
Wat ik me afvraag wat was de overweging om toch diesel te gaan rijden.
Zelf maak ik max zo'n 25.000km per jaar, en zit wel eens aan benzine te denken [misschien komt dat ook door de zwaardere XC70 of 90 die ik hierna zou wileen rijden]
Wat ik me afvraag wat was de overweging om toch diesel te gaan rijden.
Zelf maak ik max zo'n 25.000km per jaar, en zit wel eens aan benzine te denken [misschien komt dat ook door de zwaardere XC70 of 90 die ik hierna zou wileen rijden]
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
De 940 was een gas a uto dus 100 euro per maand wegenbelasting,w.stif schreef:Mooi hoor.
Wat ik me afvraag wat was de overweging om toch diesel te gaan rijden.
Zelf maak ik max zo'n 25.000km per jaar, en zit wel eens aan benzine te denken [misschien komt dat ook door de zwaardere XC70 of 90 die ik hierna zou wileen rijden]
Dan start hij op benzine 17000 km mee gereden toch 3 tanks v powerrrrrr erdoorheen.
Dan gemiddeld gasverbruik van van l op 8 km.
Dan rij ik liever diesel op de terug weg naar huis 4.4 l op 100 km bij 120 , daar word ik vrolijk van :thumbleft:
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
De D5 is een heerlijke motor, maar voor de goedkoop hoefde je het niet te doen.
Allereerst is de wegenbelasting per 3 maanden bijna € 100 meer dan een vergelijkbare LPG-G3 auto.
En 1 : 8 met LPG is te veel.....ietsjes beter afstellen dus.
Mijn 965 (2 cylinders meer) 2,5 liter rijdt 1 : 9,7 op LPG.
Jaren geledenook een 940 op LPG, haalde toch met gemak 1 : 11,5 met veel snelweg, met 120 km/h.
Ik heb eens een EXCELL sheet gemaakt wat nu het goedkoopst is en waar de omslagpunten liggen.
Een LPG auto is altijd goedkoper dan een vergelijkbare in gewicht op diesel.
Maar een diesel, en zeker een D5, rijdt wel langer door in km, en je staat minder vaak bij de pomp (maar dan wel direct voor € 80) .
Allereerst is de wegenbelasting per 3 maanden bijna € 100 meer dan een vergelijkbare LPG-G3 auto.
En 1 : 8 met LPG is te veel.....ietsjes beter afstellen dus.
Mijn 965 (2 cylinders meer) 2,5 liter rijdt 1 : 9,7 op LPG.
Jaren geledenook een 940 op LPG, haalde toch met gemak 1 : 11,5 met veel snelweg, met 120 km/h.
Ik heb eens een EXCELL sheet gemaakt wat nu het goedkoopst is en waar de omslagpunten liggen.
Een LPG auto is altijd goedkoper dan een vergelijkbare in gewicht op diesel.
Maar een diesel, en zeker een D5, rijdt wel langer door in km, en je staat minder vaak bij de pomp (maar dan wel direct voor € 80) .
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Maak van die 80 euro aan de pomp maar gerust 100 euro (als je je tank ten minste fatsoenlijk leeg rijdt.)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- BlackSapphire
- 6th Gear member
- Berichten: 4157
- Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
- Locatie: Keistad
Geniet ervan. Pracht wagen! Gefeliciteerd met je aanschaf!
Roel
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011
- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
nog wat foto's
http://www.mijnalbum.nl/Album=SETNDDQ6
http://www.mijnalbum.nl/Album=SETNDDQ6
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Mooie auto en mooie kleur ook!! 
Is dat "two-tone" dashboard origineel zo geleverd?
Gr. Edwin.

Is dat "two-tone" dashboard origineel zo geleverd?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 05.08.2012 - 16:37
Ik heb eigenlijk geen idee , weet heel weinig van de auto, hij schijnt van een werkplaats chef geweest te zijn(Mercedes)en al het onderhoud heeft hij zelf gedaan.