Samen met Obbe en info van Gery naar mijn storing gezocht. Heeft veel hoofdbrekens en zoekplaatjes gekost maar .................. toch gevonden zoals het nu lijkt en het belangrijkste.... ik behoor bijna bij de inboedel.
Na maand van afwezigheid kwam mijn storing er weer in ( noodloop )dus zoeken maar weer en we zijn nu al twee weken verder, naar alle waarschijnlijkheid gevonden en alles werkt nog. Alle hoop is ......
Dennis heeft ook nog een kleine toevoeging gedaan en ook daar waren we blij mee ( Obbe en ik ). We zijn inmiddels een topteam haha. Jammer dat ik alleen zover moet rijden... zucht, maar misschien gaan ze ooit nog eens verhuizen naar het midden van het land haha.
Maar heren .... ik ben nog steeds reuze blij hoor met jullie, thanks voor zover en we spreken elkaar. werk ze en ga zo door en Dennis .. succes met je toekomstige werkplaats. O ja het sausijze broodje was heerlijk, met dank aan de vrouw des huizes.
vreemde storing
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mooi dat het opgelost is! Maar wat was nou exact de oplossing?volvoxc90 schreef:Samen met Obbe en info van Gery naar mijn storing gezocht. Heeft veel hoofdbrekens en zoekplaatjes gekost maar .................. toch gevonden zoals het nu lijkt en het belangrijkste.... ik behoor bijna bij de inboedel.
Na maand van afwezigheid kwam mijn storing er weer in ( noodloop )dus zoeken maar weer en we zijn nu al twee weken verder, naar alle waarschijnlijkheid gevonden en alles werkt nog. Alle hoop is ......
Dennis heeft ook nog een kleine toevoeging gedaan en ook daar waren we blij mee ( Obbe en ik ). We zijn inmiddels een topteam haha. Jammer dat ik alleen zover moet rijden... zucht, maar misschien gaan ze ooit nog eens verhuizen naar het midden van het land haha.
Maar heren .... ik ben nog steeds reuze blij hoor met jullie, thanks voor zover en we spreken elkaar. werk ze en ga zo door en Dennis .. succes met je toekomstige werkplaats. O ja het sausijze broodje was heerlijk, met dank aan de vrouw des huizes.

- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Contacteer:
mooi stukje geschreven,maar graag willen we ook nog weten wat er aan de hand was.....
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- Turbodesk
- 5th Gear member
-
- 1st Gear member
Na uitlezen kregen we door dat de communicatie tussen de tcm en ecm er niet was, dus daar eerst gezocht. Helaas na een maand wederom het probleem van de noodloop. Daarop volgend een update geplaatst + een andere tcm en een ecm. Maar die vreugde was van korte duur. Dus nu de cem eruit gehaald voor controle op vocht,maar helaas... geen spoortje te vinden. Verder gezocht in de zekeringenkast, deze gedemonteerd en warempel daar kwamen we sporen van verkalkte vocht tegen tussen de gesoldeerde connectors. deze weggeschraapt en de plaat gereinigd met remmenreniger en weer teruggeplaatst. En nu tot op heden nog geen enkel probleem meer gehad. Maar de maand is nog niet om........ dus na verloop van tijd zal ik hier weer even een melding plaatsen hoe en of mijn beauty het nog doet.
-
- 1st Gear member
Helaas, ook dit had geen goed effect. Heb inmiddels de zekeringenkast vervangen en ook dit had geen goed effect.
Heb nu een schakelaar er tussen gezet zodat er niet constant massa op het startrelais staat en na starten de massastroom eraf te zetten is, maar ook dit heeft geen goed effect gehad.
We zoeken verder pfffffffffffffff.... wioe nog iedeeen.
Heb nu een schakelaar er tussen gezet zodat er niet constant massa op het startrelais staat en na starten de massastroom eraf te zetten is, maar ook dit heeft geen goed effect gehad.
We zoeken verder pfffffffffffffff.... wioe nog iedeeen.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Contacteer:
bij deze auto lijkt het een wegvallende massa te zijn. op het moment dat de storing optreedt leg je het startrelais aan massa en de auto start weer... Het vervelende is echter dat er noodloop ontstaat en dit dus alleen maar een symptoom bestrijding is.
-
- 1st Gear member
Dennis, jij kent de auto ook inmiddels. In de tijd van schrijven van jou bericht heb ik het startrelais uit de kast gehaald en de aansluitingen verlengd. de massa die ik nodig heb aan het relais voor het starten is nu helemaal los van de zekeringenkast en rechtsreeks op de massa gekoppeld. Obbe heeft hier wel info over voor je, mocht je mijn verhaal niet begrijpen. Ik zal hem ook wel even een foto sturen hierover.