Helaas binnen 6 maanden voor de tweede keer een niet startende Volvo.
Heb er circa 6 maanden geleden een nieuwe accu ingezet, de hele ochtend al lastig starten en nu net voor de deur alleen een tikkend relais.
Heb al een tijdje een hoge pieptoon in de auto, Volvo monteur zei dat dit waarschijnlijk van de dynamo afkwam maar geen kwaad kon.
Nu ik binnen 6 maanden voor de tweede maal met een niet startende auto zit, kan dit de dynamo zijn?
Ben net anderhalve week terug van vakantie, auto had twee en halve week stilgestaan, geen problemen met starten en zo.
Wat kan dit zijn?
ANWB komt straks,moet ik iets laten door meten?
dynamo of lekstroom? Het was de dynamo
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Je kan opmeten hoeveel spanning de dynamo levert
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Dynamo gaf maar 12,7 volt aan. Anwb man en de garagehouder waar hij nu staat verdenken ook een diode.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Ik las in een ander topic dat dit incl montage bij de dealer circa €700 (ex btw) was ....MarioC70 schreef:Nieuwe monteren is dan de oplossing..
225 ex btw kost deze..
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Ik heb het niet over de dealer....sappie schreef:Ik las in een ander topic dat dit incl montage bij de dealer circa €700 (ex btw) was ....MarioC70 schreef:Nieuwe monteren is dan de oplossing..
225 ex btw kost deze..
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Ik zal het even onthouden, bij iedere dealer €225? Anwb man vertelde dat reviseren circa €300 was, dus duurder dan een nieuwe klaarblijkelijk .. Wordt morgen toch eerst gebeld voordat ze iets gaan doen.
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Die 225 is niet bij de dealer,maar dat had je denk ik zelf al begrepen..sappie schreef:Ik zal het even onthouden, bij iedere dealer €225? Anwb man vertelde dat reviseren circa €300 was, dus duurder dan een nieuwe klaarblijkelijk .. Wordt morgen toch eerst gebeld voordat ze iets gaan doen.
Er zijn meer wegen die naar Rome gaan.

- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Dan hou ik jou even in gedachtenMarioC70 schreef:Die 225 is niet bij de dealer,maar dat had je denk ik zelf al begrepen..sappie schreef:Ik zal het even onthouden, bij iedere dealer €225? Anwb man vertelde dat reviseren circa €300 was, dus duurder dan een nieuwe klaarblijkelijk .. Wordt morgen toch eerst gebeld voordat ze iets gaan doen.
Er zijn meer wegen die naar Rome gaan.

09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
http://www.winparts.nl/835/motor/starte ... den/dynamo
Vanaf 220€ incl de btw zelfs..
Vervangen hooguit anderhalf uur?
Vanaf 220€ incl de btw zelfs..
Vervangen hooguit anderhalf uur?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Er staat ook vanaf. Maar goed, zijn zat webshops. Lekker shoppen dus, meest goedkope oplossing volgens mij.
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Auto staat bij de garage en heb deze in principe pas dinsdag weer nodig. Dus kijk eerst even waar ik hier in de buurt (heb alleen ff een scooter ter beschikking) goedkoop een dynamo vandaan kan halen.
Gelukkig had de kleine man er wel schik in.

Gelukkig had de kleine man er wel schik in.

09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
Auto is gemaakt, heb voor een gereviseerde dynamo gekozen, inclusief demontage en montage kostte het mij € 390 (incl. Btw).
Hopelijk nu wel even een wat rustigere periode, na wat kleine werkzaamheden, aircopomp, grote beurt, nieuwe accu en nu de dynamo staat de teller na 9 maanden toch alweer op circa € 2.000
en dan moet ik er nog rekening mee houden dat de waterpomp ook eens vervangen moet worden (eigen schuld, had bij aflevering auto afgesproken incl distributie en multiriem wissel en ging er stom genoeg vanuit dat bij de volvo dealer dan ook de waterpomp meegenomen zou worden, eigen foutje!).
Ik had eigenlijk ook gehoopt dat met het vervangen van de dynamo de fluittoon die ik had ook weg zou zijn maar ook daarin helaas, gelukkig rijdt de auto heerlijk maar als ik naar de kosten kijk ten opzichte van mijn oude S70 dan is het toch wel even slikken!
Hopelijk nu wel even een wat rustigere periode, na wat kleine werkzaamheden, aircopomp, grote beurt, nieuwe accu en nu de dynamo staat de teller na 9 maanden toch alweer op circa € 2.000

Ik had eigenlijk ook gehoopt dat met het vervangen van de dynamo de fluittoon die ik had ook weg zou zijn maar ook daarin helaas, gelukkig rijdt de auto heerlijk maar als ik naar de kosten kijk ten opzichte van mijn oude S70 dan is het toch wel even slikken!
09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Mijn S40 is nog aardig onderhoudsvrij (km stand is dan ook laag, 1 ton) alleen het vaste onderhoud uiteraard
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
Dodge Magnum
VW Corrado G60
EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
- sappie
- 3rd Gear member
- Berichten: 363
- Lid geworden op: 12.06.2009 - 09:57
SjekerMarioC70 schreef:MarioC70 schreef:Accu loopt waarschijnlijk leeg door een defecte diode in de dynamo,,,
Weet het eigenlijk wel zeker..
Mooi opgelost dus..

09-'12: S80 (2002), 2.4 (170pk), 5-traps aut., dynamic, 140.500km bij aanschaf in sept 2012. Huidige stand: 162.000km.
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).
03-'09 / 12-'11: S70 (2000), 2.4 (140 pk), 5-traps aut., europa exclusive, 142.000km bij aanschaf (verkocht).