Ik heb zo nu en dan dat het lijkt of het gas blijft hangen.
Ik rijd dan bv rond de 3000 toeren (60km/h) en laat dan gas los. Dan remt de motor pas af na zo een 2 seconden.
Dit doet die alleen in de versnellingen en niet in neutraal of met koppeling in. Wat die dan weer wel doet al die in zijn vrij staat is snel terug zakken naar 1000 en dan weer oplopen naar de 1600 om vervolgens terug te zakken naar stationair.
Is al bij de dealer geweest waar ze de gasklep hebben schoongemaakt.
Heeft dus niet geholpen. Ben er net langs gereden om het weer aan te kaarten ze hebben op dit moment nog geen idee.
Mensen die een idee hebben?
gas blijft hangen
-
- 2nd Gear member
nope is niet normaal. heeft het nooit gedaan. gaat om een 2.4i trouwens
Hetis zelfs gevaarlijk. Als je achter een trein van auto's rijd richting een rotonde dan is vaak gas los genoeg om afstand te houden. Nu blijf je dus 2 seconden door tuffen!
Hetis zelfs gevaarlijk. Als je achter een trein van auto's rijd richting een rotonde dan is vaak gas los genoeg om afstand te houden. Nu blijf je dus 2 seconden door tuffen!
-
- 6th Gear member
Is normaal en als hij dit niet eerder gedaan heeft,dan is er iets niet goed,is een voorziening om schadelijke uitstoot te voorkomen..
Bij sommige Japanse auto,s duurt het wel 5 sec of langer..
Bij sommige Japanse auto,s duurt het wel 5 sec of langer..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 2nd Gear member
Ik geloof niet dat jullie helemaal snappen wat ik bedoel. Je rijd zeg maar 100km/h in zijn 4
je haalt je voet van het gas en dan blijf je 2 seconden gewoon gas geven.
sommige hebben 5 seconden? wtf dat is echt niet goed hoor.
tevens garage zegt ook dat het niet klopt alleen weten ze niet 1.2.3 waar ze moeten zoeken.
je haalt je voet van het gas en dan blijf je 2 seconden gewoon gas geven.
sommige hebben 5 seconden? wtf dat is echt niet goed hoor.
tevens garage zegt ook dat het niet klopt alleen weten ze niet 1.2.3 waar ze moeten zoeken.
-
- 6th Gear member
Hoeveel toeren blijft hij lopen dan als je het gas loslaat en de koppeling intrapt?
Hij blijft een paar sec op ongeveer 1200 toeren lopen als je het gas los laat,dat klopt dus.
Komt er verder met uitlezen niets uit dan?
Bij de dealer uitgelezen met Vida?
Temperatuursensor van regeleenheid niet stuk,is dezelfde als van de meter,deze heeft twee functies namelijk.
Hij blijft een paar sec op ongeveer 1200 toeren lopen als je het gas los laat,dat klopt dus.
Komt er verder met uitlezen niets uit dan?
Temperatuursensor van regeleenheid niet stuk,is dezelfde als van de meter,deze heeft twee functies namelijk.
-
- 2nd Gear member
Dan zakt het toeren directMarioC70 schreef:Hoeveel toeren blijft hij lopen dan als je het gas loslaat en de koppeling intrapt?
wat jij bedoelt is bij het terug zakken dat die even iets afremt bij de 1200. Dat is normaal ja is om te verkomen dat die te hard door zakt onder stationair. Bij mij in zijn vrij zakt die terug naar 1000 en loopt weer op naar 1600 om daarna terug te zakken naar 900.MarioC70 schreef:Hij blijft een paar sec op ongeveer 1200 toeren lopen als je het gas los laat,dat klopt dus.
Auto is bij de dealer geweest, word daar ook onderhouden. Heb niks over uitlees fouten gehoord.MarioC70 schreef: Komt er verder met uitlezen niets uit dan?
Zelf kan ik niet uitlezen.
Temp sensor kan ik eens opgooien.
Het zijn dus eigenlijk twee problemen maar vermoed dat die twee wel met elkaar gerelateerd zijn..
Zelf zit ik richting een valse vacuum te denken ergens. Dit geeft bij motorfietsen namelijk exact de zelfde synthomen.
-
- 2nd Gear member
Afgelopen dinsdag hebben ze het gasklephuis totaal vervangen.
Helaas heeft het probleem zich al weer voorgedaan.
Lijkt erop dat het voornamelijk gebreurt als die echt lekker warm is (45min rijden snelweg) Je komt dan bij een rotonde aan met 60 a 70 en laat gas los. Maar blijft dus de zelfde snelheid rijden voor 2 seconden(motor remt niet)
Daarna voel je een schok en voelt dat de auto op de motor gaat afremmen.
In zijn vrij gebeurt dit niet maar dan wel weer het hieronder.
Hier een filmpje wat die dan ook gaat doen als ik hem in zijn vrij even het gas naar de 3000 laat lopen en dan gas los.
Dat die afremt bij de 1000 is normaal. Het daarna weer oplopen niet.
Nu gaat die in dit filmpje tot 1350 ofzo maar heb hem ook al tot de 1900 gehad.
Dus weer terug naar de dealer. ::?
Helaas heeft het probleem zich al weer voorgedaan.
Lijkt erop dat het voornamelijk gebreurt als die echt lekker warm is (45min rijden snelweg) Je komt dan bij een rotonde aan met 60 a 70 en laat gas los. Maar blijft dus de zelfde snelheid rijden voor 2 seconden(motor remt niet)
Daarna voel je een schok en voelt dat de auto op de motor gaat afremmen.
In zijn vrij gebeurt dit niet maar dan wel weer het hieronder.
Hier een filmpje wat die dan ook gaat doen als ik hem in zijn vrij even het gas naar de 3000 laat lopen en dan gas los.
Dat die afremt bij de 1000 is normaal. Het daarna weer oplopen niet.
Nu gaat die in dit filmpje tot 1350 ofzo maar heb hem ook al tot de 1900 gehad.
Dus weer terug naar de dealer. ::?
-
- 2nd Gear member
Volgende week woensdag gaat die weer naar de dealer. Eerder hadden ze geen tijd.
Er zijn me nog meer dingen opgevallen.(je gaat steeds meer op alles letten)
tevens raar stationair toerental als ik al rijdende de koppeling ingedrukt hou.
Zelfde als in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=SmJ4mU0pl5E
En voel af en toe tijdens het rijden kleine schokjes net of die een fractie inhoud of juist gas geeft.
Gelukkig alles garantie werk.
Er zijn me nog meer dingen opgevallen.(je gaat steeds meer op alles letten)
tevens raar stationair toerental als ik al rijdende de koppeling ingedrukt hou.
Zelfde als in dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=SmJ4mU0pl5E
En voel af en toe tijdens het rijden kleine schokjes net of die een fractie inhoud of juist gas geeft.
Gelukkig alles garantie werk.
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Mijn eerste gedachte: ETM die gek doet?
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
ETM=gasklephuis dus is al vervangen idd.
Is raar probleem. Nu met het warme weer merk ik dat mijn airco na 15 minuten ermee stopt. Geen koude lucht dus. Op dit zelfde moment merk ik dus ook het probleem van het rare rijden van de auto (gas hangen/raar stationair) Ik heb dit al een paar keer gemerkt dat deze twee gelijk voorvallen.
Vanmorgen eens de airo bewust uitgelaten onderweg naar mijn werk. Gehele rit zonder schokken/gashangen en raar stationair gereden. Vanmiddag maar weer eens testen. Zou echt raar zijn als deze samenhangend een probleem veroozaakt. Maar zou kunnen dat er ergens condens op lekt.
Is raar probleem. Nu met het warme weer merk ik dat mijn airco na 15 minuten ermee stopt. Geen koude lucht dus. Op dit zelfde moment merk ik dus ook het probleem van het rare rijden van de auto (gas hangen/raar stationair) Ik heb dit al een paar keer gemerkt dat deze twee gelijk voorvallen.
Vanmorgen eens de airo bewust uitgelaten onderweg naar mijn werk. Gehele rit zonder schokken/gashangen en raar stationair gereden. Vanmiddag maar weer eens testen. Zou echt raar zijn als deze samenhangend een probleem veroozaakt. Maar zou kunnen dat er ergens condens op lekt.
-
- 2nd Gear member
Even een update,
Vorige week woensdag gebracht. Airco pomp was stuk en die werd door een storing in het uitlevering programma pas die vrijdag geleverd.
Maar ondertussen al weer wat rond getuft.
Tot op heden nog geen problemen meer gehad met het gas. Het lijkt er dus op dat Volvo ivm de airco gas compensatie doet. Alleen als de pomp niks doet kan je dus dit soort rare reacties krijgen.
Dus voor nu lijkt het opgelost.
Vorige week woensdag gebracht. Airco pomp was stuk en die werd door een storing in het uitlevering programma pas die vrijdag geleverd.
Maar ondertussen al weer wat rond getuft.
Tot op heden nog geen problemen meer gehad met het gas. Het lijkt er dus op dat Volvo ivm de airco gas compensatie doet. Alleen als de pomp niks doet kan je dus dit soort rare reacties krijgen.
Dus voor nu lijkt het opgelost.
-
- 2nd Gear member
De dealer zit 5 minuten van mijn huis af. De airco stopte er pas mee na zo een 30 a 45 minuten. Toen ze in eerste instantie de boel dus aansluiten werkte alles gewoon en werd de link niet gelegd naar de airco.
(de vraag is ook of je die wel kan uitlezen)
Later toen ik dus zelf constateerde dat beide problemen zich gelijktijdig plaatsvonden werd de link gelegd.
(de vraag is ook of je die wel kan uitlezen)
Later toen ik dus zelf constateerde dat beide problemen zich gelijktijdig plaatsvonden werd de link gelegd.