schokdempers voor

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
maljw
1st Gear member

Om het knappen uit de voortrein te halen lijkt het verstandig om de schokdempers voor te vervangen. Merken en prijzen genoeg maar wat is jullie ervaring ? Het gaat om een v70 van '97. voordat ik met vakantie ga binnen kort wil ik ze gaan vervangen. ze zijn al een keer eraf geweest om de schotels te vervangen maar daar was het knappen niet mee opgelost.
t_w
4th Gear member

Ik heb er destijds gewoon weer originele Sachs Supertouring dempers weer opgezet. Heb er om en nabij de 90 euro/stuk voor betaald. Bevalt prima en voor 'normaal' geld.

Voor wat betreft het geluid in de voorwielophanging, ik neem aan dat je de reactie stangen ook gecontroleerd hebt? Deze zijn het eenvoudigste te vervangen (en goedkoopst ;) )
Veerpoot lager en rubber zijn inderdaad ook een 'bekende'.

Succes met de keuze!
maljw
1st Gear member

heb ik al allemaal vervangen. Buitenste stuurkogels, stabilisator stangen, veerpoot rubbers. Dus nu zijn de schokdempers aan de beurt.
Ik heb Gabriels gasdruk schokdempers besteld.ook 90 euro. Kijken of het daar vanaf komt.
Bedankt voor je reactie.

PS Wat ziet die foto van de auto er gaaf uit. Rijd jij hierin?
t_w
4th Gear member

Ik had ook een krakend / kloppend geluid in de voortrein. Na lang zoeken bleek het ook de demper te zijn. Na demontage was dit ook wel voelbaar ;)

Hier vind je een 'crappy met de telefoon opgenomen' geluidsfragmentje waar ik met 30 km/h over een klinkerweg rijd. Het 'kloppende' geluid is wel redelijk goed hoorbaar...

Met betrekking tot de auto van de foto, ja, dat is de mijne. Hier vind je een 'sfeerimpressie'...
maljw
1st Gear member

Vanavond de schokdempers vervangen en het knappen in de voortrein is WEG. Hoera eindelijk rust.Weer geruisloos rijden.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”