Stuurverstelling

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
herbert (c5)
2nd Gear member

Ik zit met het volgende probleem , toen ik de auto kocht waren er een aantal zaken niet voor elkaar, alles is opgelost op twee dingetjes na ; handel stuurverstelling werkt prima , zit ook een zwaar punt in alsof hij hem vast zet maar er gebeurt niks.
Volgens de verkoper hadden ze het vastgezet wat ik nogal een lulverhaal vond.
Is dit op te lossen of gaat het echt geld kosten?
Er zat een jager 13 polige stekker op, ik heb aangegeven dit niet te willen ik wou er een 13 en 7 in een stekker ophebben.
Zelfs nog de stekker afgegeven omdat hij er niet zo happig op was, halen we de auto op zit er een verloopje op , heb het er maar bij gelaten , prijs was er naar en hij begrijpt het toch niet.
Is dit zo om te zetten of zit hier ook een addertje onded het gras, alvast bedankt voor het meedenken, gr Herbert
Plein69
4th Gear member

Hallo Herbert,

Sorry maar type uw verhaal eens opnieuw met gebruik maken van de Nederlandse schrijftaal.

Jaeger 13 polig is de huidge standaard voor een trekhaak. Een Jaeger aansluiting is door bajaonet sluiting en minder storings gevoelig dan een standaard 7 polig. Dit mede omdat vocht minder makkelijk bij de contacten kan komen. De verloop stekker wordt ook middels bajonetsluiting vastgemaakt op de Jaeger stekker.

Ten aanzien van het stuur.
Wat doet hij in jouw optiek wel of niet?
Heb je de auto bij een dealer, handelaar of particulier gekocht?
Heb je garantie?
Heb je aflevering gecontoleerd of alles gemaakt was en functioneerde?
Waarom op dat moment de "persoon" hierop geattendeerd?
Waarom niet terug naar deze handelaar en hem het alsnog laten te maken?

Richard
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Dimitri-Turbo
2nd Gear member

7 polige stekker is zo 1980 :) hahahaha
Zo'n verloop is de mooiste en beste oplossing... op een 13 pollige stekker zitten meer opties al geschakeld, altijd makkelijk als je een wagen moet trekken die ook meer opties heeft, verlichting, constantstroom ed.
Gast

Wat jij wilde was een Multicon WEST stekkerdoos, want daar past de oude 7 polige stekker in.
Jouw autoverkoper heeft het juist heel goed gedaan, want deze zijn namelijk (op den duur) heel onbetrouwbaar.
Dus je mag hem wel bedanken dat je een Jeager verloop hebt gekregen.
Wel een tip. Laat dat verloop er niet in zitten, want door vocht kan het verloop wel weer voor storingen zorgen.

Het stuurprobleem is mij niet duidelijk, wat gebeurd er dan?
herbert (c5)
2nd Gear member

AlexV70 schreef:Wat jij wilde was een Multicon WEST stekkerdoos, want daar past de oude 7 polige stekker in.
Jouw autoverkoper heeft het juist heel goed gedaan, want deze zijn namelijk (op den duur) heel onbetrouwbaar.
Dus je mag hem wel bedanken dat je een Jeager verloop hebt gekregen.
Wel een tip. Laat dat verloop er niet in zitten, want door vocht kan het verloop wel weer voor storingen zorgen.

Het stuurprobleem is mij niet duidelijk, wat gebeurd er dan?
Okee duidelijk heren, ga dan wel voor de optie om de caravan om te zetten naar een Jeager.
Sorry voor de spelfouten ben geen leraar Nederlands :lol:
Nee ik heb geen garantie en ik ga ook niet terug ik heb genoeg gezien het zijn prutsers in mijn ogen.
Ga het zelf wel oplossen.
Wat betreft het stuur deze zit dus vast , je kunt hem niet verstellen , er ? Zit wel een handel voor en deze kun je ook bedienen maar het stuur blijft vast zitten
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Zou daar niet zo maar zelf aan gaan knutselen. Als het stuur straks niet meer te vergrendelen is, ben je verder van huis.

Vwb de verloopstekker; ik heb er ook 1 van Jaeger naar Multicon en dat werkt gewoon super. Maar het is inderdaad mooier om de caravan te voorzien van een Jaeger-stekker. Gooi die verloop niet weg, stel dat je eens met een klein karretje of een fietsendrager op pad gaat, is die erg handig om de 7-polige daarvan aan te sluiten
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
herbert (c5)
2nd Gear member

Stuur probleem is opgelost.
Vandaag ff de kappen ed eraf gehaald en het blijkt dat het handeltje gewoon een beetje uitgelubbert was.
Netjes vastgezet met duck tape en ty-rip en hij doet het weer :8:
Ben
Executive Member
Contacteer:

Tja, als zo'n handeltje dat je normaalgesproken niet zo vaak gebruikt al versleten is.....
hoe ziet de rest van de mechaniek er dan uit.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
herbert (c5)
2nd Gear member

Ben schreef:Tja, als zo'n handeltje dat je normaalgesproken niet zo vaak gebruikt al versleten is.....
hoe ziet de rest van de mechaniek er dan uit.
Dat is verder netjes , ik vond het een heel goed koop plastic handeltje
lint
Geartronic member

Zoveel gebruik je de stuurverstelling ook weer niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”