Mijn V50 2.0D staat bij de lokale dealer:
af en toe werkt de turbo, soms ook niet, met vermogensverlies tot gevolg.
in het display verschijnt dan de melding "motorsysteem service vereist"
als foutcode is dan "laaddruk regelsysteem" de oorzaak.
(foutcode P2263)
Nu heeft de dealer alles onderzocht en de vacuumklep al vervangen, zonder resultaat.
nu blijkt (volgens hem) dat de regelelectronica die op de turbo zelf zit defect is.
volgens hem is dit helaas niet los te verkrijgen en dient dan de gehele turbo vervangen te worden.
Iemand hier ervaring mee?
Turbo electronica; defect?
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
Nog niet, maar mocht ie stuk zijn, zoek dan een mooie gereviseerde turbo en laat die erop zetten, dat scheelt je zo 1000 euro... tenzij het een lease bak is, en het je niet uitmaakt natuurlijk 

Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29005
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Inderdaad een revisie turbo is een goed en goedkoper alternatief voor een nieuwe turbo. Ik weet niet of de Volvo dealer revisie turbo's monteert.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
1: Turboslang(en) lek?
2: Lek in vacuumslangetjes of t-stukjes? (testen in waterbak met luchtpistool)
3: Boostcontroller(s) defect? (€40 p/s)
4: Turbodruksensor defect?
Succes!
2: Lek in vacuumslangetjes of t-stukjes? (testen in waterbak met luchtpistool)
3: Boostcontroller(s) defect? (€40 p/s)
4: Turbodruksensor defect?
Succes!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
De electronica gaat wel vaker stuk op de 2.0D helaas...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Zit een vnt turbo op volgens mij. Door vervuiling (roet) wil het van binnen weleens vast gaan zitten.. Maar de electronica kan natuurlijk ook stuk zijn. Ik zou zeker niet rondrijden met de auto zonder dat alles goed is aangesloten, nu weet je domweg niet hoeveel druk de turbo geeft, en de auto kan deze ook niet aanpassen. Een nieuwe motor is duurder dan een turbotje.. Ook die vallen onder "onderhoud" soms heb je geluk, soms pech.
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=213042
http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-werking.html
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=213042
http://www.turbochargers.nl/turbo/turbo-werking.html
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 07.02.2009 - 16:35
Inmiddels heeft m'n v50 zo'n 14 dagen bij de dealer gestaan en het euvel is eindelijk gevonden; een defecte regelklep van de schoepen van de turbo.
Vreemdste is; de klep was krom/ingedeukt.
Probleem was er al sinds de aankoop. Dus dit zat er bij de dealer, waar ik m begin juni gekocht heb, al in.
Waarschijnlijk is de originele turbo defect geweest en heeft men er een uit een schadeauto geplaatst, want op een andere manier is het (ook volgens de garage) niet te verklaren.
Was een ERG dure les...
Vreemdste is; de klep was krom/ingedeukt.
Probleem was er al sinds de aankoop. Dus dit zat er bij de dealer, waar ik m begin juni gekocht heb, al in.
Waarschijnlijk is de originele turbo defect geweest en heeft men er een uit een schadeauto geplaatst, want op een andere manier is het (ook volgens de garage) niet te verklaren.
Was een ERG dure les...
Oud; V50 2.0D > groene S60R > Nu: V50 2.0D
- leonboersma
- 3rd Gear member
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 16.01.2009 - 17:05
- Locatie: Lelystad
Nouja hoe komt daar anders een deuk? Of door onderhoud daar in de buurt of hij was al gedeukt toen hij erop is gezet, hij zit nou niet bepaald op een plek waar je zo een deuk erin maakt.
Denk dat de TS dat bedoelt.
Denk dat de TS dat bedoelt.
History: Volvo 66 MY 79, Volvo s40 MY 00, Volvo V40 2.0T MY 01, Volvo v50 2.0D MY 05, Volvo s40 2.0D MY 05
Current: V70 2.4D MY 08
Current: V70 2.4D MY 08