V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Bas36
2nd Gear member

Ik heb een vraagje, ik meen mij te herinneren dat ik op een Amerikaanse site dat de V40 ook de optie heeft om als je hem in zijn achteruit zet de spiegels naar beneden kantelen om beter overzicht te krijgen van bijvoorbeeld stoepranden en etc.
Ik als toekomstige v40 rijder zonder camera zou graag deze functie hebben. Mijn huidige Lexus heeft dit standaard in de VS maar met de Nederlandse modellen is het niet mogelijk.
MichelR
6th Gear member

Is alleen in combinatie met elektrisch verstelbare stoelen.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
Bas36
2nd Gear member

Thanks Michel,
Wel erg jammer. Het is zo makkelijk in te stellen in de software zou je zeggen maar ja veel opties verkopen is wel lekker cashen natuurlijk
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

zomaar weer een tientje verdiend inderdaad
Volvo for life
Bas36
2nd Gear member

bart simpson schreef:zomaar weer een tientje verdiend inderdaad
Ik snap die opmerking niet helemaal. Ik had toch echt de indruk dat deze optie 795€ was.

047 • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie voor
stoel en buitenspiegels
657,02 0,00 137,98 795,-
jhartog
2nd Gear member

andere vraag; die elektrische inklapbare spiegels, klappen die automatisch in bij het afsluiten van de deur of moet je hiervoor knopje in drukken voordat je de auto uitstapt?

bij mijn huidige auto (bmw 1) moest het nl. door middel van knopje, maar heb ik de software laten aanpassen waarmee het bij het afsluiten gebeurt (was toen voor de dealer vrij nieuw... )

dus indien het niet automatisch, wil ik de dealer nog even vragen dit aan te passen, voordat ik de auto kom halen.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
MichelR
6th Gear member

Klappen automatisch in. En ook in te stellen in menu mocht je dit niet willen bv in de winter.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
jhartog
2nd Gear member

MichelR schreef:Klappen automatisch in. En ook in te stellen in menu mocht je dit niet willen bv in de winter.
thanks!
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Bas36 schreef:
bart simpson schreef:zomaar weer een tientje verdiend inderdaad
Ik snap die opmerking niet helemaal. Ik had toch echt de indruk dat deze optie 795€ was.

047 • Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie voor
stoel en buitenspiegels
657,02 0,00 137,98 795,-
dat klopt, en wat denk je dat een dealer daar aan overhoudt? met je "lekker cashen".....
Volvo for life
Bas36
2nd Gear member

Heb ik ergens gezegd wat de dealer eraan verdiend? Is ook niet belangrijk. Voor een koper is het jammer dat als alle hardware er is een optie niet te gebruiken is door bewust anders ingestelde software. Maar het is niet mijn intentie om hier een bitchfight te starten dus mijn excuses dat mijn opmerking jou heeft gekwetst.
iggiman
2nd Gear member

Mannaerts schreef:
iggiman schreef:Geen last van volgens mij. Ik zal er straks even op letten voor je
thanks
Ik ervaar geen trillingen in het stuur. Ook niet in de eerste versnelling.
Wel zijn er een paar zaken die me opvallen :
- Wanneer je een spraaklabel toegevoegd en je verwijderd deze zonder deze vervolgens op te slaan en je spreekt hierna een label in wat er enig sinds op lijkt, dan wordt deze niet geaccepteerd.
Je dient dan na het verwijderen eerst de spraaklabel op te slaan om vervolgens deze weer te bewerken.
- Ik heb al een scheur in mijn voorruit zitten! moet even vervangen worden. weet alleen niet bij wie ik dit neer moet leggen (volvo, of LM?)
- Mediaspeler geeft soms tijdens het afspelen de melding : Sluit USB apparaat aan, terwijl de stick er gewoon in zit! Dit snap ik niet helemaal.
Keer een andere stick proberen.
zakraket
4th Gear member

Ik zou met die ruit eerst naar Volvo gaan. Hij lijkt mij niet goed gemonteerd (onder te grote spanning).

Begrijp ik nou goed dat áls je electrisch verstelbare stoel krijgt (zoals ik in mijn R-design plus) je dan ook spiegels krijgt die automatisch naar beneden richten bij het achteruit rijden?
Of kun je die optie (spiegels) alleen krijgen als je ook de optie elec. stoel besteld?

Wat het een met het ander te maken heeft.... geen idee. Maar ik zou het wel een goede toevoeging vinden (waarom niet standaard? Volvo is toch van de veiligheid???), ondanks de achteruitrijcamera (en zelfs pilot) die ik heb
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
jhartog
2nd Gear member

vind het ook een rare combinatie... alleen kantelbare spiegel als je elektrische bestuurdersstoel hebt... bij mijn bmw zit het ook, maar is alleen omdat ik elektrisch inklapbare spiegels heb... en die combinatie lijkt me logischer..
Seat Leon 1.9 TDI
JustinK
2nd Gear member

zakraket schreef: Begrijp ik nou goed dat áls je electrisch verstelbare stoel krijgt (zoals ik in mijn R-design plus) je dan ook spiegels krijgt die automatisch naar beneden richten bij het achteruit rijden?
Of kun je die optie (spiegels) alleen krijgen als je ook de optie elec. stoel besteld?

Wat het een met het ander te maken heeft.... geen idee. Maar ik zou het wel een goede toevoeging vinden (waarom niet standaard? Volvo is toch van de veiligheid???), ondanks de achteruitrijcamera (en zelfs pilot) die ik heb
Toen ik de laatste posts in dit topic aan het doorlezen was, was dat ook het eerste dat ik me afvroeg.

Heb je met R-Design Plus Line nu die elektrisch bedienbare stoel, waardoor je ook de mogelijkheid hebt om die spiegels te laten kantelen?

Ik ben overigens wel blij dat als je de auto afsluit dat dan de spiegels pas inklappen. Ik heb destijds de optie 'elektrisch inklapbare spiegels' besteld op de MiTo en was zeer teleurgesteld dat dat alleen werkt met een knopje als je nog in de auto zit... Echt heel onhandig/onpraktisch/onveilig met uitstappen.
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
zakraket
4th Gear member

Ja inderdaad.... Mijn Seat had dit probleem ook, maar waar sommige Leon's deze optie in de computer aan te vinken was, was dat bij de mijne weer niet zo. Wel kon ik de ruiten laten koppelen met de afstandbediening.

edit: de optie van 795 hierboven spreekt over een geheugenfunctie op de spiegels. Dat is wel handig ja bij een geheugenfunctie op je stoelen. Maar dit is natuurlijk weer iets anders dan spiegels die bij achteruit rijden automatisch omlaag richten.

(Nu heb ik over het algemeen mijn spiegels zowieso laag staan, zodat ik in de bovenkant de auto's zie en in de onderkant de weg. Waarom sommige mensen de lucht in beeld hebben in hun spiegels? Verwachten ze een luchtaanval of zo?)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
JustinK
2nd Gear member

Dan staan die van jou in ieder geval goed, want zo hoort het ook.

Overigens zie ik nu pas dat wij echt nagenoeg dezelfde V40 in bestelling hebben :D
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Morri
2nd Gear member

The Volvoboy schreef:
Morri schreef:
The Volvoboy schreef:Jazeker wel ;)
Besteld!
Moeten ze dan in je dashboardkastje? :lol:
Nou, mijn zilver visjes (Silver Visions) zijn binnen hoor!
Tis jammer dat ik zelden in de buurt van Zaandam ben anders mochten ze in het dashboard kastje (of gewoon geplaatst worden).

Heb je de navigatie al voor me geupdate naar de meest recente versie ;-) of komt er nog een nieuwe versie voor oktober?

En als je je verder nog verveelt:
* Xenon hoger afstellen
* Extra versteviging in deuren tegen resonantie
* ff chiptunen :-p

:-)
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
Praveen
2nd Gear member

Is het makkelijk om de lampen te plaatsen?
Denk er ook aan om het te plaatsen als mijn auto binnen is.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
RLB
2nd Gear member

Praveen schreef:Is het makkelijk om de lampen te plaatsen?
Denk er ook aan om het te plaatsen als mijn auto binnen is.
Eitje, serieus een minuut werk. Hier de mijne:

Afbeelding
xself
Starter

Dit weekend mijn lastdragers op het dak gemonteerd, bijna vakantie, nog even aftellen.

Zoals beschreven in de handleiding de schroeven vastdraaien tot er een klik volgt, maar nu de blijken van de voorste lastdrager de plastic blokken het dak te raken! Achteraan blijft er wel een mooie ruimte zoals het hoort.

Vandaag de dealer bezocht, ander stel geprobeerd: zelfde resultaat; idem op andere V40. Men belooft mij een oplossing te zoeken, ik ben benieuwd.

Nog al iemand met dit probleem en hoe verholpen?

Andere mankementen: digitaal dashboard 2x kortstondig uitgevallen en beschadigde bumper achteraan, wat hier nog al ettelijke mensen gemeld hebben (hoe reageert Volvo?).
Plaats reactie

Terug naar “V40”