Hulp bij diverse opties

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Praveen
2nd Gear member

Aankomende donderdag heb ik een afspraak staan om een offerte op te laten stellen. Nu zijn er een paar punten waar ik nog niet over uit ben, dat zijn;
- de standaard high performance audio nemen of toch upgraden naar premium sound. De verkoper gaf aan dat de high performance al volstaat en evengoed geluid geeft door de bouw van de auto.
- park assist pilot, zit in de R-design plus line, wie heeft dit en gebruikt het en wat zijn de ervaringen.
- keyless start of keyless drive, ben hierin wel verwend bij de Renault Megane, maar het werkt bij de Volvo anders en je moet het alarm dan ook als optie meenemen. Wat zijn jullie ervaringen.
- verlichtingspakket, wat vinden jullie hiervan?
-wie heeft de sunblinds erbij genomen, wel handig voor de kinderen die achter zitten.

Wat hebben jullie erbij kunnen bedingen bij het bestellen van de auto.
Mijn collega heeft dakdragers en een dakkoffer erbij gekregen.
Ben benieuwd of ik dat ook kan bedingen.

Had het over de 18 inch velgen,maar daar ga ik geen korting op krijgenomdat ze zelf niks met die 17 inch velg kunnen doen.

Als ik ervan uit ga dat de dealer 10% kortingkaart geven van de catalogus waarde dan is het in mijn geval bijna 3800 euro.
Bas36
2nd Gear member

Zo dan, een dak-koffer en dakdragers. Dat is wel een mooie meevaller! Hebben jullie vrije dealerkeuze? Ik ben zelf nog in afwachting van mijn v40 dus kan je niet adviseren. Ik weet wel dat ik ben vergeten de verlichtingspack 2 aan te vinken. En baal hiervan en voor die 166€ zou ik die altijd gepakt hebben. Maar goed ik was te laat.
jhartog
2nd Gear member

die sunblinds waren in de aanbieding (volgens mij staat hij nog wel op de volvo-site) als onderdeel van de zomeractie. helft van de prijs. die zou ik gewoon zelf kopen (je betaalt hoofdprijs als het in de lease mee gaat).
ik heb ze 2 weken geleden besteld en de dealer zou ze alvast voor mij plaatsen (woensdag mijn auto ophalen).

Dealer was bij mij niet heel happig om wat weg te geven, maar ik was ook niet echt op zoek naar iets. Uiteindelijk een omkeerbare mat (handig voor de kinderwagen) van de dealer gekregen.

mbt de opties
ik heb zelf uiteindelijk geen premium gekozen, omdat ik high goed genoeg vond (premium ook niet getest).
park assist pilot heb ik ook genomen. mijn vrouw heeft het ook op haar auto, gebruik het vrijwel nooit. zou eerder dan de camera nemen. die heb ik zelf niet genomen en laatst in auto met camera gereden... het is wel handig hoor.
ik heb ook keyless drive, keyless start vind ik net niks. vorige auto van mijn vrouw was een megane, inderdaad erg makkelijk. ik kan je dus na woensdag verdere tips geven of het de moeite waard is... wanneer ga je bestellen?
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
rjvandamme
2nd Gear member

High performance vind ik een top geluid. Heb de premium nooit gehoord maar goed is goed bij mij.

Ik heb extra getinte ramen achter genomen. De sunblinds zijramen en achterruit kwam op 210 euro.

Ik heb bij 6 dealers een offerte laten opmaken en onder aan de streep scheelde dit ruim 2500 euro tussen de hoogste en de laagste. Ik had dan ook een inruil auto. Lastdragers heb ik als laatste dingetje er ook bij gekregen.
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
Fietsventje
2nd Gear member

rjvandamme schreef:High performance vind ik een top geluid. Heb de premium nooit gehoord maar goed is goed bij mij.
Dat kan ik alleen maar bevestigen: High Performance sound levert al een zeer goed geluid op. Voor het bijkomend vermogen moet je't alvast niet doen. De 4x 40W is meer dan voldoende om oorverdovend luid te zijn. Maar net zoals rjvandamme heb ik nooit de Premium gehoord ...

Wat betreft de Park Assist pilot, dat lijkt me overbodig. De achteruitrijcamera en sensoren die in het Belgische Intro Pack zaten leken eerst gadgets, maar zou'k nu (bijna) niet meer kunnen missen ... Enkel sensoren vooraan ontbreken in mijn auto. Nu is het vooraan nog gokken, en dat voelt toch wat 'spannend' bij momenten ...

Edit: duidelijk gemaakt dat ik het automatisch inparkeersysteem overbodig vind. De sensoren zijn wel handig.
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
rjvandamme
2nd Gear member

Ik heb geen achteruitrijcamera. Die kwam op 460 euro extra voor mij.
Wel parkassist achter en dat is makkelijk maar ook niet noodzakelijk...
1998 V70 140PK aut 245.000 km
2001 V70 140PK aut 213.000 km
2013 V40 R-design black
spacewagon
3rd Gear member

- Ik heb de Premium audio. Als je budget het toelaat, dan zou ik niet te lang twijfelen: doen! Het is écht bijzonder goed!

- Pilot: zie ik de meerwaarde niet van in. Tenzij je moeite hebt met fileparkeren en dit dagelijks vier keer moet doen.

- Keyless start of drive: daar is een apart topic over. Bij keyless drive moet je altijd de portiergreep aanraken om de auto af te sluiten. Werkt niet zo handig als bij de Megane. Keyless start vind ik heel handig.

- Verlichtingspack: kun je kiezen tussen één en twee? Ik heb ze allebei - was standaard - en het is wel leuk. Die sfeerverlichting is mooi en een extra lampje in de kofferbak is handig. Maar niet perse een must have, denk ik.
Mijn V40: D2 Summum
remcohe
1st Gear member

Parkpilot is n leuke gadget maar niet noodzakelijk, park assist voor en achter is ideaal
Keyless ik vind het mooi werken,
Verlichting pack 2 is erg mooi
OGA244
8th Gear member

park assist voor kan alleen icm park pilot
Praveen
2nd Gear member

jhartog schreef:die sunblinds waren in de aanbieding (volgens mij staat hij nog wel op de volvo-site) als onderdeel van de zomeractie. helft van de prijs. die zou ik gewoon zelf kopen (je betaalt hoofdprijs als het in de lease mee gaat).
ik heb ze 2 weken geleden besteld en de dealer zou ze alvast voor mij plaatsen (woensdag mijn auto ophalen).

Dealer was bij mij niet heel happig om wat weg te geven, maar ik was ook niet echt op zoek naar iets. Uiteindelijk een omkeerbare mat (handig voor de kinderwagen) van de dealer gekregen.

mbt de opties
ik heb zelf uiteindelijk geen premium gekozen, omdat ik high goed genoeg vond (premium ook niet getest).
park assist pilot heb ik ook genomen. mijn vrouw heeft het ook op haar auto, gebruik het vrijwel nooit. zou eerder dan de camera nemen. die heb ik zelf niet genomen en laatst in auto met camera gereden... het is wel handig hoor.
ik heb ook keyless drive, keyless start vind ik net niks. vorige auto van mijn vrouw was een megane, inderdaad erg makkelijk. ik kan je dus na woensdag verdere tips geven of het de moeite waard is... wanneer ga je bestellen?
Donderdagavond heb ik een afspraak staan bij de dealer. Ga een offerte opmaken en ook meteen op internet via alphabet en Athlon de offerte indienen. Hoop dan dat de auto eind september geleverd wordt.
Praveen
2nd Gear member

@spacewagon; mis je bij de premium sound de bas niet? Want zie nergens dat er een subwoofer aanwezig is. Is het nog mogelijk om een subwoofer in de ruimte voor de reservewiel te plaatsen?
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
spacewagon
3rd Gear member

Die mis ik zeker niet. Als je de boel flink open zet, trillen de vullingen uit je kies. De luidsprekers zijn "compo-setjes" (of iets dergelijks). Alle bass wordt door de luidsprekers zelf geproduceerd, heb ik me laten vertellen.
Mijn V40: D2 Summum
Cavallino
4th Gear member

Niets ten nadele van de high performance, die klinkt prima, maar als je premium sound gehoord hebt, wil je niets anders meer.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
JustinK
2nd Gear member

Er is op dit forum al veel gezegd/geschreven over verschillen tussen High Performance en Premium. Ik denk dat veel afhangt van wat je op dit moment voor geluidssysteem hebt en hoe belangrijk je het geluid in je auto vindt.

Ik heb nu BOSE Hifi in de MiTo en dat klinkt geweldig! Ik heb een proefrit gemaakt in een V40 met High Performance en dat vond ik erg matig in vergelijking met de BOSE Hifi (dat is nu eenmaal mijn standaard geworden :)). Ik heb om die reden dus ook gelijk een vinkje in de optielijst gezet bij Premium Sound.

Ik heb zowel Keyless Start als Keyless Drive als optie genomen. Lijkt me toch wel heeeeeel erg handig! Verlichtingspakket 2 leek me gewoon leuk :) Ik zie wel wat dat uiteindelijk voor leuke lampjes geeft.

Ik heb van de dealer de volgende accessoires gekregen:
- Instaplijsten achter
- Koelbox
- Luxe kentekenplaat
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Mannaerts
1st Gear member

JustinK schreef:Er is op dit forum al veel gezegd/geschreven over verschillen tussen High Performance en Premium. Ik denk dat veel afhangt van wat je op dit moment voor geluidssysteem hebt en hoe belangrijk je het geluid in je auto vindt.

Ik heb nu BOSE Hifi in de MiTo en dat klinkt geweldig! Ik heb een proefrit gemaakt in een V40 met High Performance en dat vond ik erg matig in vergelijking met de BOSE Hifi (dat is nu eenmaal mijn standaard geworden :)). Ik heb om die reden dus ook gelijk een vinkje in de optielijst gezet bij Premium Sound.
Vind vooral de tuner vrij matig bij high performance audio. Een digitale bron werkt prima. En vind ik best aardig klinken. Goed wordt het geluid toch nooit in een auto.
Praveen
2nd Gear member

[Ik heb zowel Keyless Start als Keyless Drive als optie genomen. Lijkt me toch wel heeeeeel erg handig! Verlichtingspakket 2 leek me gewoon leuk :) Ik zie wel wat dat uiteindelijk voor leuke lampjes geeft.]

Als je Keyless Drive neemt dat zit Keyless start er toch al bij in, of moet je dat er los bij bestellen
JustinK
2nd Gear member

Nee, het zijn echt 2 verschillende optie's.

Keyless Start is dat je de sleutel niet in het contact hoeft te steken en Keyless Drive (alleen in combinatie met alarm) dat je aan komt lopen en de auto de sleutel herkent.

Dit is zoals de dealer het richting mij op de mail heeft gezet :)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
LightStar
4th Gear member

JustinK schreef:Nee, het zijn echt 2 verschillende optie's.

Keyless Start is dat je de sleutel niet in het contact hoeft te steken en Keyless Drive (alleen in combinatie met alarm) dat je aan komt lopen en de auto de sleutel herkent.

Dit is zoals de dealer het richting mij op de mail heeft gezet :)
Dat klopt, alleen als je bij de auto wegloopt moet je nog een keer aan je deur portier zitten, zit een druk ding zodat de auto op slot gaat (niet zo mooi als bij Renault die herkent dat de sleutel op een bepaalde afstand is)
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
Rumlover
Starter

Ik heb zelf keyless start, dit werkt wel goed, alleen de meerwaarde daar kun je natuurlijk over twijfelen. Voordeel vind ik dat je het dashbord niet beschadigd.

Wat betreft de premium sound :

Ik heb zelf de optie wel genomen puur om wat betere geluidservaring te hebben, door een storing in de auto een dag een auto met performance audio meegehad en kan je vertellen het verschil is wel degelijk erg groot!

Zelfs met bellen vond ik het geluid beduidend slechter dat met premium audio.
Volvo V40 D2 Caspian Blue Intro Line 17"; Premium sound
jhartog
2nd Gear member

Maar als je Keyless Drive neemt zit daar automatisch keyless start bij. Je kan ook keyless start los nemen, maar dan moet je de auto nog met de sleutel ver/ontgrendelen.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
Plaats reactie

Terug naar “V40”