RTI als DVD-Speler

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
HowS40
3rd Gear member

Ik weet niet of het al besproken is maar weet er iemand een simpele
manier om op mijn RTI scherm een dvd-speler aan te sluiten? Of is dit überhaupt niet mogelijk?
Fun-liner:Heb een hekel aan bumperklevers......Zit er weer één voor me!
s80 1999
4th Gear member

ik weet dat er wel adaptors zijn voor op de v70 s60 s80 modellen, maar niet of ze ook passen op het scherm van het nieuwe rti. zou je eens op onderzoek moeten gaan naar wat voor stekker er op zit.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het kan in principe wel, maar het is potentieel gevaarlijk doordat het tijdens het rijden nogal af kan leiden.
HowS40
3rd Gear member

Ik wordt altijd afgeleid ;-) Maar volgens mij is het een rot klus om alles uit het dashboardkastje te halen of niet ?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

het is wat werk idd...
Volvo for life
eaarsen
2nd Gear member

Kijk maar eens op e-bay met als trefwoord Volvo v70.
Staan genoeg adaptors op.
Eric. V70 D5 2002. Full options.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Ook zo'n aanpassing lijkt me interessante stof voor juristen, denk aan een claim neerleggen bij een inbouwer na een fataal ongeval doordat iemand een film zat te kijken.
Volvo for life
s80 1999
4th Gear member

zou ik ook een claim kunnen indienen bij sportlife als ik een kauwgompje uit de verpakking druk? ik werd afgeleid door de verpakking. (tegenwoordig staat het pakje ook vol met reclame)

bij zoiets vind ik dat de bestuurder voledig aanspraakelijk is voor de schade die er veroorzaakt word.

Waarom bij de inbouwer een claim neer leggen? en niet bij de producent?
de producent zorgt er uiteindelijk voor dat mensen die spullen kopen, de inbouwer is er alleen omdat de meeste consumenten het niet zelf in kunnen bouwen.

Je zou ook nog een claim in kunnen dienen bij de film producent, die heeft immers de film gemaakt.

Ik vind je meestal wel een goed punt hebben, maar deze keer vind ik je totaal door draaien.

verder even goede vrienden hoor.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

s80 1999 schreef:bij zoiets vind ik dat de bestuurder voledig aanspraakelijk is voor de schade die er veroorzaakt word.
Dat is wel precies wat ik bedoel, ook een verzekeraar zou dat kunnen vinden, de schade was immers zonder die nodeloze afleiding vermijdbaar geweest, zij zouden het daardoor op de bestuurder kunnen gaan verhalen.
s80 1999 schreef:Waarom bij de inbouwer een claim neer leggen? en niet bij de producent?
Die inbouwer is in een claimcultuur zeer waarschijnlijk ook aansprakelijk te stellen door evt. nabestaanden van iemand die is verongelukt.
s80 1999
4th Gear member

interessante stof is het zeker wel.

Alleen van die inbouwer ben ik het nog niet eens, waneer nou als de consument het zelf inbouwd?
op vele auto dvd spelers digitale tv tuners voor auto's en dat soort spullen zit een handrem kabel die op de handrem aangesloten moet worden.
waneer het lampje brand en dus massa is gemaakt zou de dvd speler pas mogen werken.

vaak wordt dit door mensen (inbouwers op verzoek) achter wegen gelaten.

wie is er dan echt aansprakelijk? de producent heeft zich ingedekt met dat handrem kabeltje, dan toch te inbouwer? en waneer er geen inbouwer van toepassing toch de producent?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Diegene die er de laatste hand aan legt is degene die aan te spreken is.
Neem b.v. de apotheker die een verkeerd medicijn verstrekt, of de verpleegkundige die de verkeerde dosering toepast, een politieagent die een arrestant zijn riem, veters en stropdas niet afpakt en zo zijn er heel wat voor hand liggende voorbeelden te vinden.
Of het aanklagen nu redelijk is of niet, als het fout gegaan is zal iemand diegene die bewust bijgedragen heeft aan het ontstane debacle aan kunnen/willen pakken.
Waarom in het geval van die RTI de veiligheidsvoorzieningen welbewust verwijderen en niet de konskwenties van die "daad" aanvaarden?
Een fabrikant brengt uit hoofde van o.a. zijn productaansprakelijkheid veiligheidsvoorzienigen aan, diegene die "aanpassingen" aanbrengt (b.v. de veiligheidsvoorzieningen weghaalt) op om het even welk product stelt zich op als "fabrikant" en is daarop dan ook aanspreekbaar.
s80 1999
4th Gear member

waarom... mensen veiligheids voorzieningen verwijderen weet ik niet.
ik denk dat het in de mensheid zit.
waarom.... daar valt zoveel over de praten.

waarom zit ik nu uitgezakt op me burostoel terwijl ik weet dat het slecht is voor me rug.

waarom loop ik op het zebrapad toch door een rood licht?

waarom is er een prestatie drang als je toch dood gaat?

ik denk dat mensen veel doen zonder er echt goed bij na te denken. mensen in het algemeen zijn toch eigenzinnig.

maar zo ondertussen hebben we het topic behoorlijk vervuild.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Met het vervuilen valt het mee, het kan aangesloten worden is antwoord 1
en de mogelijke konsekwenties vullen de rest van de topic.
Volvo for life
s80t6
3rd Gear member

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
HowS40
3rd Gear member

Bedankt voor de link.
Het volgende staat in de link:

Multimedia Interface VOLVO mit RTI Navi.

Ermöglicht den Anschluss einer externen Video-Quelle (PAL) z.B.
DVD, Videorecorder, Kamera oder Spielkonsole an ein VOLVO RTI
Navigationssystem in V40, S60, V70, XC70 ohne TV-Tuner.

Valt de S40 dan ook onder de V40 (misschien een stomme vraag) maar de s40 zie ik er niet tussen staan.

Als dat zo is bestel ik hem gelijk want volgens de Volvo kon het wel maar koste me zo'n &#8364;800,- Onbegrijpelijk.

Gr
Hans
8th Gear member
Contacteer:

Ik zou er een x-box op aansluiten, met de knoppen op je stuur als bediening. En voor de veiligheid een Head-Up-Display :wink:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
s80 1999
4th Gear member

en voor de race spellen een extra stuursensor maken op het stuur.
dan wordt de race game wel heel realistisch ;)
s80t6
3rd Gear member

bedenk wel dat dit een oplossing is voor alleen beeld, geluid moet je nog zien te fixen met bv. een fm modulator

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
HowS40
3rd Gear member

Ik wilde de interface bestellen maar kreeg, eenmaal bij de kassa beland, een foutmelding. De website kon geen contact maken met het sql database...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”