Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
IkeV70
5th Gear member

Het klinkt enigzins paradoxaal: Je moet de kabel aansluiten om bluetooth verbinding te maken...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
zakraket
4th Gear member

Wat maakt dat uit...de boel doet wat ik wil. Ik kan toch niet met de telefoon in mijn zak autorijden, als ik ook nog een actieve rijpositie wil... Die telefoon gaat dus uit de broekzak en in een houder, en dan zit ie aan de stroom. PS zorgt er vervolgens voor dat ik niets hoef te doen om gebruiksklaar te zijn. Prima!
bastichelaar schreef:Met een Android telefoon kan het wel automatisch:

- Installeer Tasker (niet gratis)
- Maak een actie aan dat actief is als bluetooth connected is met je auto
- Zorg dat deze actie wifi hotspot aan zet
- Als de bluetooth verbinding wordt verbroken gaat wifi tethering weer uit

Dit moet werken!
Kan tasker de Tethering aan? Dat kan profile scheduler nl. niet (en schijnt niet mogelijk te zijn voor de makers om dat te fixen zag ik in de FAQ)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
bastichelaar
1st Gear member

zakraket schreef:Kan tasker de Tethering aan? Dat kan profile scheduler nl. niet (en schijnt niet mogelijk te zijn voor de makers om dat te fixen zag ik in de FAQ)
Jep, net getest, en werkt prima!
zakraket
4th Gear member

Heb een trialversie gedownload, dat is wel even leren zo te zien ;) . Eens zien of ik het zo gemaakt krijg dat ie bij power bluetooth aanzet en bij een met carkit verbonden bluetooth Wifi-hotspot inschakelt.

ediT: eerste stap is gezet, daar kom ik wel uit. Ik denk dat ik deze nog beter ga waarderen als ProfileScheduler :)

edit: fixed: als mijn telefoon met de auto verbonden is via bluetooth wordt automatisch tethering gestart :)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Autozoeker
5th Gear member

twcoolen schreef:Wat hands-on ervaringen vanuit Italië .

De satellietontvangst is bijzonder slecht te noemen. Vandaag de auto in Perugia geparkeerd. Bij vertrek de auto gestart en iGo aangezet. De GPS module was niet in staat een positie te bepalen. Wanneer ik in het satellietontvangst statusscherm keek zag ik dat hij 5 satellieten aan het peilen was maar met geen een een fix had. Alles bleef rood.
Zelfs op een open weg zonder gebouwen, bomen of andere belemmeringen kon hij de positie niet bepalen. Uiteindelijk toen we de stad al een kilometer of 5 uit waren hadden we ontvangst.

Dit zelfde heb ik nu een paar keer ervaren. In mijn vorige auto's hadden de ingebouwde navigatiesystemen nooit enige moeite om de positie te bepalen. Zelfs in drukke steden met veel hoogbouw.

Als ik terug in Nederland ben laat ik de dealer er direct naar kijken. Dit is in mijn ogen niet juist. Vooral niet voor een prijzig systeem als SCT. Ik heb mijn twijfels over de positionering van de GPS antenne. Die zit volgens mij niet in de haaienvin op het dak.
Ik hoop dus voor je dat de GPS antenne geen USB stick is die ergens achter je SCT vast zit. Dat verklaart het voor een deel. Bij slecht weer kan je GPS ook slecht functioneren. Ook moet je af en toe GPS data downloaden voor snellere fixes. Kan zijn dat je data outdated was, dan heb je er meer last van dan profijt.
Get!em
3rd Gear member

Ik hoop inderdaad niet dat de GPS antenne in de unit zelf zit. Bij bijv voorruitverwarming heb je daar dan helemaal niks aan. GPS signaal zal dan via de zijruiten binnenkomen en daardoor dus nogal afwijken van de werkelijke positie.

Deze situatie gehad in een Ford. Uiteindelijk de GPS unit maar tegen de zijruit gemonteerd. Ook met een inbouw Pioneer Navi gehad, had de GPS antenne in het afneembare front zitten.
zakraket
4th Gear member

Het maakt niet uit waar de unit zit, Volvo is verantwoordelijk voor de ontvangst. Als de GPS-ontvangst slecht is gaat Volvo daar maar een oplossing voor verzinnen....

Ik heb niet zo'n positief beeld van Volvo momenteel....
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Het maakt niet uit waar de unit zit, Volvo is verantwoik nietrdelijk voor de ontvangst. Als de GPS-ontvangst slecht is gaat Volvo daar maar een oplossing voor verzinnen....

Ik heb niet zo'n positief beeld van Volvo momenteel....
Precies mijn standpunt. Op dit moment functioneert een standalone TomTom zelfs beter. Daar heb ik niet RTI voor ingeruild en zelfs nog extra bijgelapt.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
bastichelaar
1st Gear member

Hmm, zeker na de berichten van de GPS kwaliteit begin ik weer te twijfelen om te annuleren. twcoolen, ben je verder nog wel tevreden over de SCT en de meerwaarde bovenop de RTI?
santu001
4th Gear member

Vandaag gebeld door mijn dealer. Hij had een auto waar het systeem net ingezet was. Maar goed, ik ken mezelf, ik neem het toch wel inclusief IGO. Gevalletje WTF zeg maar. Het is besteld. Hopelijk in combinatie met de zomerbeurt en sensus update, die zeer binnenkort plaats vind.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
RichieB
6th Gear member

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met SCT, Claudio. Als doorgewinterde audiofiel kan je anderen vast behoeden voor een miskoop. ;)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
santu001
4th Gear member

Ga mijn best doen enige denial straks aan de kant te schuiven. ::wink:
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
jongbj
2nd Gear member

Nu blijft iGo mij ook enorm verbazen. Als ik op een vrijwel lege snelweg rijdt blijft het knipperen van de uitroeptekens.

Afbeelding

Ook de voortgangsbalk geeft rode vlakken (alsof er wat aan de hand is) terwijl ik prima door kan rijden.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
zakraket
4th Gear member

Ja, iGo geeft altijd heeeel veel meldingen. In de oude versie 8.2 kon je daar bepaalde filters op zetten, ik weet niet of dat in deze ook kan.

Overigens gaat het niet altijd over filemeldingen, er staan ook andere zaken tussen die minder interessant zijn. Er is ergens een lijst.

Vanmorgen bedacht ik me nog, wat is het jammer dat je met SCT (Parrot) zelf niet kunt bellen. Het bellen gaat dan weer over bluetooth...hadden ze niet beter gewoon eoa Androidtelefoon als basis kunnen gebruiken? Dan was een duo-sim de perfecte oplossing geweest!

edit: én wat is het jammer dat het scherm niet een cm of 2-3 minder diep ligt. Het is te doen maar niet meer dan dat. Ergonomie is geen Zweedse term?
twcoolen
3rd Gear member

jongbj schreef:Nu blijft iGo mij ook enorm verbazen. Als ik op een vrijwel lege snelweg rijdt blijft het knipperen van de uitroeptekens.

Afbeelding

Ook de voortgangsbalk geeft rode vlakken (alsof er wat aan de hand is) terwijl ik prima door kan rijden.
Op de 1290km Nara Italië heb ik zeker wel 100 waarschuwingingen gehad dat er 'Verkeersopstoppingen voor U' zijn. Met de klemtoon op U lijkt het er net op alsof ze er speciaal voor mij zijn. Ik ga eens naar de instellingen kijken.

Heb nog steeds het gevoel dat de GPS antenne beïnvloed wordt door bepaalde factoren zoals hitte. Soms werkt hij direct, soms moet ik 10 minuten wachten op een fix.

De Google Maps integratie is wel een genot. Je hoeft je niet meer druk te maken om adressen of postcodes. Daarnaast hebben de apps iCoyote en Wikango me al voor tientallen flitskasten gewaarschuwd. Dat werkt prima.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
RichieB
6th Gear member

Google integratie is inderdaad zalig. Dat had TomTom ook voordat ze een deal sloten met Apple. Nu zuigt de online zoekfunctie net zo erg als Apple Maps.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
zakraket
4th Gear member

Ter info: ik zag dat Vodafone abonnementen aanbiedt waarbij je een tweede simkaart krijgt, met een ander nummer, maar met gebruik van dezelfde bundel!
Dat betekent dus: één simkaart in je auto, één in je telefoon, allebei aan (i.t.t. normale duosim) en data uit dezelfde bundel

Ik vind deze abonnementen alleen nog erg duur ivm met wat ik nu heb (onbeperkt internet voor 3,50 :) ).
Vooral simonly-abo's zijn belachelijk duur ivm met abo's waar je een telefoon bij krijgt.

Ik verwacht dat iig begin volgend jaar de boel allemaal een stuk goedkoper gaat worden (ook in het buitenland) en wil nu niet aan zo'n abo vastzitten.
Wellicht gaan ook andere providers dit aanbieden
Martijn1982
2nd Gear member

Die heb ik
Aan het wachten op mijn V60 Plugin Hybrid MY 14 Certificaat 908
twcoolen
3rd Gear member

Gisteren vrijwel de gehele dag hier in Italië geen satelliet ontvangst gehad. GPS status scherm gaf aan dat er tussen de 0 en 3 satellieten te peilen waren, echter onvoldoende om een locatie te bepalen. De hele dag rondgereden in de regio zonder dat er satellieten bijkwamen. Uiteindelijk volvo dealer maar gebeld. Zonder navigatie in deze regio rondrijden is geen pretje.

Aangezien het al laat op de middag was zou ik vandaag teruggebeld worden. In de tussentijd heb ik het echter zelf were aan de praat weten te krijgen.

Wat heb ik moeten doen:
1. iGo afsluiten
2. In het settings menu van SCT bij locatie & beveiliging de GPS optie uitzetten.
3. Auto uitzetten en wachten tot SCT helemaal uitschakelt.
4. Auto weer starten en de GPS optie weer aanzetten.
5. iGo starten

Toen ik bovenstaande routine uitvoerde ging het aantal satellieten van 2 naar 7 en had ik binnen 3 minuten een fix.

Wel wil ik dat volvo dit verder gaat uitzoeken. Op dit moment is het systeem uitermate beperkt in bruikbaarheid.

Dealer heeft het aangekaart bij Volvo NL.
frankvanh
Starter

twcoolen schreef:
jongbj schreef: De Google Maps integratie is wel een genot. Je hoeft je niet meer druk te maken om adressen of postcodes. Daarnaast hebben de apps iCoyote en Wikango me al voor tientallen flitskasten gewaarschuwd. Dat werkt prima.
Maar moet je dan eerste de app Google Maps opstarten, adres opzoeken, het adres onthouden, app iGo opstarten, adres intypen, en dan navigeren?

Klinkt niet als het " genot " wat jij beschrijft? :D Of zie ik iets over het hoofd?
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”