Ik zit met mijn Volvo S70 met het volgende probleem:
Als ik de airco aanzet, gaat de auto tijdens het rijden stoteren. Alsik de airco uitzet dan is er niets aan de hand.
Als de airco aan gaat, dan hoor ik om de 6 a 7 sec een hoge piep toon, en dan begint het stotteren.
Weet iemand hoe dit kan?
OF moet ik de computer opnieuw inleren?
Motor stottert met airco aan
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
Ik denk die van de stuurbekrachtiging
Nee ik denk dat SVB de aircocompressor bedoelt.

Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
-
- Starter
Hallo,
Ikzelf heb met mijn V50 2.4i precies hetzelfde probleem. Veel over gelezen waarbij de oplossing waarschijnlijk ligt bij het afstellen van de magneet spoel of vervangen van de Airco pomp / compressor.
Nu de vraag: Is het afstellen van de airco spoel (ring verwijderen) wellicht de oplossing of is de stotter tijdens het rijden (met airco aan) een teken dat de gehele pomp vervangen moet worden?
Vraag 2: Ik ben op zoek naar een goed adres (omgeving Amsterdam) om dit euvel te laten verhelpen.
Hartelijk dank voor de hulp.
Ikzelf heb met mijn V50 2.4i precies hetzelfde probleem. Veel over gelezen waarbij de oplossing waarschijnlijk ligt bij het afstellen van de magneet spoel of vervangen van de Airco pomp / compressor.
Nu de vraag: Is het afstellen van de airco spoel (ring verwijderen) wellicht de oplossing of is de stotter tijdens het rijden (met airco aan) een teken dat de gehele pomp vervangen moet worden?
Vraag 2: Ik ben op zoek naar een goed adres (omgeving Amsterdam) om dit euvel te laten verhelpen.
Hartelijk dank voor de hulp.
-
- 6th Gear member
Wordt het bedieningspaneel van de airco erg warm ook,als de airco aanstaat,zoja,dan is de pomp stuk,niet meer aanzetten dus,anders is er kans op brandschade,,lagers stuk van de pomp..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
is er dan geen beveiliging dat er een zekering springt of de airco gewoon niet aan gaat?, ik heb een V70 waarbij de airo iets heeft met magneet koppeling, en nu doet hij zelf moeite niet meer om aan te slagen, want die knoppen enzo worden tijdens het rijden toch altijd beetje warm, ook door de lampjes die erin zitten, radio idem. Hoe kan je dan weten wat abnormaal warm is? De S40 van een kennis stotterde ook met, de aircocompressor heraf te stellen, was dit opgelost. Als mijn S70 nieuwe riemen moet hebben, laat ik dit terug doen en ook de magneetkoppeling even laten nakijken en onderhouden...