Gisteren nog even gecontroleerd bij een collega die hem ook al lang heeft, ook hij heeft er geen last van.
< Okt 2012 - Geen beschadiging
Okt 2012 - Beschadiging
Jan 2013 - Beschadiging
Dat is dus nu bij ons de 'score'
Lak probleem (met foto's)
- The Volvoboy
- 7th Gear member
Prx, Even compleet off-topic: wat een net verbruik heb jij!! =D>
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
-
- 2nd Gear member
Ik ben een heel zuinige leaserijder, omdat bij ons het fabeltje van 'leaserijders hebben toch een brandstofpas en gassen er op los' niet op gaat. Wij moeten alle werkelijke brandstofkosten gewoon zelf betalen (wel met brandstofpas, maar wordt doorgefactureerd). Gelukkig kan ik die kosten ook wat drukken omdat ik wat goedkoper tank. 
Ik moet trouwens toegeven dat het wel een enorme opgave is. Veel 100 rijden en voorzichtig met het gas. Maar gelukkig gaat het aardig goed. Het scheelt ook wel dat ik veel lange afstanden rijd (apeldoorn-utrecht-amsterdam) dus dan kan ik ook wel zuinig rijden.

Ik moet trouwens toegeven dat het wel een enorme opgave is. Veel 100 rijden en voorzichtig met het gas. Maar gelukkig gaat het aardig goed. Het scheelt ook wel dat ik veel lange afstanden rijd (apeldoorn-utrecht-amsterdam) dus dan kan ik ook wel zuinig rijden.
- danceplaza
- 2nd Gear member
heb inmiddels nieuws van Bangarage, ze gaan de voor- en achter bumper demonteren en opnieuw spuiten op kosten van Volvo NL.
Bumpers vervangen zou het probleem niet oplossen volgens de garage. De garage kon mij niet garanderen dat het problem ooit weer zou terug komen, en had ook geen definitieve oplossing.
iig dan maar laten spuiten met de volgende buurt.
Bumpers vervangen zou het probleem niet oplossen volgens de garage. De garage kon mij niet garanderen dat het problem ooit weer zou terug komen, en had ook geen definitieve oplossing.
iig dan maar laten spuiten met de volgende buurt.
Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
-
- Starter
Goedendag,
ik ben werkzaam bij Volvo dealer Harrie Arendsen BV
en heb inmiddels een technisch rapport naar onze helpdesk gestuurd
in Keulen met de vraag om een definitieve oplossing voor dit probleem.
Uiteraard zal deze oplossing + het herstellen spuiten van deze bumpers
volledig onder de fabrieksgarantie vallen.
ik ben werkzaam bij Volvo dealer Harrie Arendsen BV
en heb inmiddels een technisch rapport naar onze helpdesk gestuurd
in Keulen met de vraag om een definitieve oplossing voor dit probleem.
Uiteraard zal deze oplossing + het herstellen spuiten van deze bumpers
volledig onder de fabrieksgarantie vallen.
-
- Starter
Heb inmiddels bericht, het probleem is bekend, alleen de definitieve oplossing wordt momenteel onderzocht, de bumpers worden onderzocht in Zweden en men zal zsm met een oplossing komen.
- Bas36
- 2nd Gear member
Ik moet zeggen dat dit wel erg lang duurt. Mijn V40 zou wel geproduceerd worden deze week en heeft dus met ene beetje pech ook dit probleem.
Misschien een keer een poll houden op het forum hoe groot het probleem in % nu daadwerkelijk is.
Misschien een keer een poll houden op het forum hoe groot het probleem in % nu daadwerkelijk is.
-
- 3rd Gear member
als het je gerust stelt..
de oplossing voor de approach verlichting bug heeft 9 maanden geduurd

V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
- Bas36
- 2nd Gear member
:roll: Het is dus een normale doorlooptijd LOLPatrickv schreef:als het je gerust stelt..
Ok ik zie nog wel wat verbetermogelijkheden bij onze Zweeds/Belgische vrienden.
-
- Starter
Das Problem müsste Volvo schon länger bekannt sein! Bei meinen V40 ist es das erste mal ende Dezember 2013 aufgetreten.
Dann habe Ich einen NEUEN Lackierten Stoßfänger bekommen und auch dort ist der Lack nach 3 Monaten wieder abgegangen.
Also seit 7 Monaten ist Volvo der Fehler schon bekannt. Volvo Deutschland hat von einen Einzelfall gesprochen.
Besteht auf einen NEUEN Stoßfänger! Denn niemand kann sagen, ob sich mit den Jahren der Lack nicht noch an anderen stellen des Stoßfänger lösen tut! Und nach der Garantie bleibt Ihr auf den Kosten sitzen! Wie gesagt, Ich habe damals beim ersten mal einen Neuen Stoßfänger bekommen.
Dann habe Ich einen NEUEN Lackierten Stoßfänger bekommen und auch dort ist der Lack nach 3 Monaten wieder abgegangen.
Also seit 7 Monaten ist Volvo der Fehler schon bekannt. Volvo Deutschland hat von einen Einzelfall gesprochen.
Besteht auf einen NEUEN Stoßfänger! Denn niemand kann sagen, ob sich mit den Jahren der Lack nicht noch an anderen stellen des Stoßfänger lösen tut! Und nach der Garantie bleibt Ihr auf den Kosten sitzen! Wie gesagt, Ich habe damals beim ersten mal einen Neuen Stoßfänger bekommen.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Juist even nagekeken.
Ze zijn er nog volop mee bezig. Voorlopig mogen we geen bumpers herspuiten.
Er zou vanaf week 32 een toestemming gebeuren. Ze zijn het precedé ook aan het onderzoekn in de fabriek.
Ze zijn er nog volop mee bezig. Voorlopig mogen we geen bumpers herspuiten.
Er zou vanaf week 32 een toestemming gebeuren. Ze zijn het precedé ook aan het onderzoekn in de fabriek.
-
- 1st Gear member
Alexos, als ik het goed begrijp ben jij 1 van de werklieden IN de fabriek?
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
- Denief
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Die info heb ik ook ontvangen via mijn dealer Alexos, ik wacht dus ook gewoon rustig af. 

Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
Hier ook te horen gekregen dat men er aan werkt maar nog geen oplossing heeft.
Ik wacht de officiële oplossing van Volvo af.
Tot die tijd laat ik het lekker zitten.
Ik wacht de officiële oplossing van Volvo af.
Tot die tijd laat ik het lekker zitten.
- twcoolen
- 3rd Gear member
Gisteren bij de dealer geweest voor dit probleem. Probleem is idd bekend bij Volvo maar nog geen verdere informatie over hoe e.e.a. structureel opgelost gaat worden.
Ze houden me op de hoogte.
Ze houden me op de hoogte.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- JosP
- 3rd Gear member
Ook bij mij zijn nu plekjes op de achterbumper gevonden. Dit was enkele weken geleden nog niet zo. Levering eind jan. 2013.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Diamond Cut/Dark Grey matt.
- V40-D2
- 2nd Gear member
hier linksachter ook een plekje ontdekt.
de bumper is ca 1 maand geleden gespoten ivm een aanrijding, van dat gespoten deel laat het nu precies los.
ik wacht even af voordat ik naar de dealer/schadeherstel ga. als ik nu naar de schadehersteller ga zullen ze het fixen maar dan komt het gewoon weer terug.
De auto komt uit oktober 2012
de bumper is ca 1 maand geleden gespoten ivm een aanrijding, van dat gespoten deel laat het nu precies los.
ik wacht even af voordat ik naar de dealer/schadeherstel ga. als ik nu naar de schadehersteller ga zullen ze het fixen maar dan komt het gewoon weer terug.
-= V40 D2 Momentum | Driver Support Line | Electric Silver =-
- guidov
- 2nd Gear member
Dit zal ik al wel aangeven bij het Schadeherstel bedrijf en dan expliciet erbij vertellen dat je eerst wil wachten op een oplossing. Maar voor de garantie heb je het dan zeker al gemeld. Herstellen kunnen ze altijd nogV40-D2 schreef:hier linksachter ook een plekje ontdekt.