Sensus Connected Touch

Over Sensus, Sensus Connect, Sensus Connet Touch etc
Plaats reactie
twcoolen
3rd Gear member

twcoolen schreef:
jongbj schreef: De Google Maps integratie is wel een genot. Je hoeft je niet meer druk te maken om adressen of postcodes. Daarnaast hebben de apps iCoyote en Wikango me al voor tientallen flitskasten gewaarschuwd. Dat werkt prima.
Maar moet je dan eerste de app Google Maps opstarten, adres opzoeken, het adres onthouden, app iGo opstarten, adres intypen, en dan navigeren?

Klinkt niet als het " genot " wat jij beschrijft? :D Of zie ik iets over het hoofd?
Ja je ziet iets over het hoofd :P

Zodra je een locatie hebt opgezocht in Google Maps kun je de locatie met 1 actie overnemen in iGo. Ongeacht of iGo al gestart is of niet. Indien iGo nog niet actief is wordt het automatisch opgestart en kun je direct naar de locatie die je opgezocht hebt in Maps navigeren.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Googlemaps kun je in SCT niet voor navigatie gebruiken. Die functie is eruit gesloopt ten gunste van iGO. Helaas, want Google-nav is echt SUPER. Je kunt natuurlijk wel gewoon lokaties zoeken.
Wat ik me herinner uit de demo is dat ook de "lagen" beperkt zijn, zo kun je in Googlemaps een "verkeers"-laag aanzetten: deze staat in SCT standaard aan en kun je niet uitzetten (er zijn nog maar 2 lagen te selecteren)

Wil je navigeren moet je iGo opstarten en het adres invoeren. Ik denk niet dat er integratie is tussen Googlemaps en iGo
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Googlemaps kun je in SCT niet voor navigatie gebruiken. Die functie is eruit gesloopt ten gunste van iGO. Helaas, want Google-nav is echt SUPER. Je kunt natuurlijk wel gewoon lokaties zoeken.
Wat ik me herinner uit de demo is dat ook de "lagen" beperkt zijn, zo kun je in Googlemaps een "verkeers"-laag aanzetten: deze staat in SCT standaard aan en kun je niet uitzetten (er zijn nog maar 2 lagen te selecteren)

Wil je navigeren moet je iGo opstarten en het adres invoeren. Ik denk niet dat er integratie is tussen Googlemaps en iGo
Ik heb de satelliet weergave aanstaan inclusief de Wikipedia laag. Dat is hier in Italië wel handig.

Wat betreft de integratie tussen Maps en iGo, die is er wel. Adressen uit Maps kun je te allen tijde overnemen in iGo.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
zakraket
4th Gear member

Nou, dat is dan mooi.

Wel slecht van die navigatieontvangst. Heb jij een achteraf ingebouwd systeem of affebriek? (weet niet meer)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
santu001
4th Gear member

Jammer dat een app als GPS status zoals die is te vinden voor elke android Phone niet aanwezig is. Dan was je fix zo geregeld. Maar ja het is nu eenmaal niet anders.
twcoolen schreef:Gisteren vrijwel de gehele dag hier in Italië geen satelliet ontvangst gehad. GPS status scherm gaf aan dat er tussen de 0 en 3 satellieten te peilen waren, echter onvoldoende om een locatie te bepalen. De hele dag rondgereden in de regio zonder dat er satellieten bijkwamen. Uiteindelijk volvo dealer maar gebeld. Zonder navigatie in deze regio rondrijden is geen pretje.

Aangezien het al laat op de middag was zou ik vandaag teruggebeld worden. In de tussentijd heb ik het echter zelf were aan de praat weten te krijgen.

Wat heb ik moeten doen:
1. iGo afsluiten
2. In het settings menu van SCT bij locatie & beveiliging de GPS optie uitzetten.
3. Auto uitzetten en wachten tot SCT helemaal uitschakelt.
4. Auto weer starten en de GPS optie weer aanzetten.
5. iGo starten

Toen ik bovenstaande routine uitvoerde ging het aantal satellieten van 2 naar 7 en had ik binnen 3 minuten een fix.

Wel wil ik dat volvo dit verder gaat uitzoeken. Op dit moment is het systeem uitermate beperkt in bruikbaarheid.

Dealer heeft het aangekaart bij Volvo NL.
Mvg. Claudio,

Volvo S60 T5 - R-design - Polestar optimized - Fusion Red Metallic - Full Options - 10-2019
Volvo S60 T5 Summum, DSL, BPPro, Vibrant Copper 2011 - Sensus 3.0 0C71 SCT-IGO- XDA Root/ADW-EX Launcher 18" Sleipner/Fortuna
Volvo S60 2.5T Summun 2005 Greenwich green
Volvo S60 2.4 Premium Comfort, Audio, Winterline 2001 Maya Yellow
diesel01
Geartronic member

Wat ben ik blij met mijn RTI, 160gb iPod vol met muziek die gewoon via HPS zijn ding doet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
zakraket
4th Gear member

Je iPod heeft weinig met navigatie te maken imho. Over RTI als navigatiesysteem hoor ik ook maar weinig enthousiaste geluiden verder ;) Misschien omdat het zo verouderd is ;)
Muziek vanaf je iPod luisteren met SCT in je auto werkt prima.
diesel01
Geartronic member

zakraket schreef:Je iPod heeft weinig met navigatie te maken imho. Over RTI als navigatiesysteem hoor ik ook maar weinig enthousiaste geluiden verder ;) Misschien omdat het zo verouderd is ;)
Muziek vanaf je iPod luisteren met SCT in je auto werkt prima.
Verouderd??? kaartlezen dat is pas verouderd :wink:
RTI doet gewoon wat het moet doen, laten zien waar we zitten en waar we naar toe moeten.
Dat het niet via Google loopt met RL beelden boeit niet, wat heb je aan flassy beelden als het ding gewoon vast loopt?
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
RichieB
6th Gear member

De kaarten lopen enorm achter, file informatie is niet accuraat, de bediening is traag en onhandig, de routes onlogisch en het updaten duurt 6 uur via DVD's. Dus ja, ik noem de Sensus RTI ook enorm verouderd, zeker als je het vergelijkt met een TomTom of Garmin die slechts een paar honderd euro kost.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
twcoolen
3rd Gear member

zakraket schreef:Nou, dat is dan mooi.

Wel slecht van die navigatieontvangst. Heb jij een achteraf ingebouwd systeem of affebriek? (weet niet meer)
Af fabriek als optie besteld, echter was het in de fabriek nog niet voorradig en hebben ze het na 1,5 week bij de dealer geïnstalleerd.
OGA244
8th Gear member

het wordt uitsluitend achteraf gemonteerd, ook als je het af fabriek besteld
JustinK
2nd Gear member

Geeft SCT ook de snelheden weer, die op Nederlandse wegen variabel zijn? Dus bijvoorbeeld A2 tussen 06:00 en 19:00 100km/h en tussen 19:00 en 06:00 130km/h of staat ie altijd op 100 of 130?
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
zakraket
4th Gear member

iGo geeft snelheden aan, maar of deze ook variabel zijn?
OGA244 schreef:het wordt uitsluitend achteraf gemonteerd, ook als je het af fabriek besteld
Dan kunnen we ons allemaal zorgen gaan maken over de GPS-ontvangst. Ik dacht dat de fabriek het wellihct anders/beter kon inbouwen omdat ze misschien betere toegang hadden. Helaas.
OGA244
8th Gear member

Volgens mij moet je per definitie internet hebben om te kunnen navigeren (en internet zit niet std op een auto)
Ook zit het scherm voor het goede net te ver weg om te "touchen" maar kun je het met het wel rechts op het stuur aanwezige scrollwheeltje bedienen (best uniek een tochscreen met afstandsbediening)
RichieB
6th Gear member

Niet standaard, maar met Volvo On Call heeft je auto wel een data verbinding paraat. De huidige SCT lijkt me een soort tussenstap, het is wachten wat Volvo hierna gaat bieden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
zakraket
4th Gear member

OGA244 schreef:Volgens mij moet je per definitie internet hebben om te kunnen navigeren (en internet zit niet std op een auto)
Ook zit het scherm voor het goede net te ver weg om te "touchen" maar kun je het met het wel rechts op het stuur aanwezige scrollwheeltje bedienen (best uniek een tochscreen met afstandsbediening)
Nee, iGo biedt offline navigatie. En het navigeren met je scrollwheel werkt prima en is een stuk trefzekerder dan uitsluitend touchscreen (waar je geen enkele feedback hebt wat je doet). Ik denk dat de combi tussen die twee een pluspunt is van SCT.

Ik ben het wel eens dat het scherm te diep in het dashboard ligt. Zelfs al heb je RTI, ik heb de auto nog niet, maar volgens mij kun je de onderste rand van het scherm niet eens fatsoenlijk zien omdat het zo diep ligt. Ze hadden het scherm gewoon aan de oppervlak van het dashboard moeten plaatsen, of max 2cm diep.
Tankiej
3rd Gear member

JustinK schreef:Geeft SCT ook de snelheden weer, die op Nederlandse wegen variabel zijn? Dus bijvoorbeeld A2 tussen 06:00 en 19:00 100km/h en tussen 19:00 en 06:00 130km/h of staat ie altijd op 100 of 130?
Ik denk dat dat lastig gaat zijn, met die variabele snelheden. Zeker waar je dan ook nog hebt '100 bij open spitsstrook en tussen 6.00 en 19.00'. Dan moet dat ding ook nog te weten krijgen of de spitsstrook open is :P
Get!em
3rd Gear member

Bovendien heb je daar de verkeersbordenherkenning voor in je Volvo....

:o

Die ziet ook de borden voor wegwerkzaamheden, en als het variabele snelheid is die op kantelwalsborden wordt weergegeven, dan ziet hij die ook.
zakraket
4th Gear member

Dat is geen standaard optie ;) (toch?)
JustinK
2nd Gear member

Tankiej schreef:
JustinK schreef:Geeft SCT ook de snelheden weer, die op Nederlandse wegen variabel zijn? Dus bijvoorbeeld A2 tussen 06:00 en 19:00 100km/h en tussen 19:00 en 06:00 130km/h of staat ie altijd op 100 of 130?
Ik denk dat dat lastig gaat zijn, met die variabele snelheden. Zeker waar je dan ook nog hebt '100 bij open spitsstrook en tussen 6.00 en 19.00'. Dan moet dat ding ook nog te weten krijgen of de spitsstrook open is :P
Haha inderdaad dat is een leuke :P Dan zal ie wel of 100 of 130 weergeven...

Wat betreft die verkeersbordenherkenning. Ja, dat zit geloof ik in die optie Driver Alert & Lane Keeping Aid. Laat ik die nou net ook aangevinkt hebben ;)
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Plaats reactie

Terug naar “Communicatie”