Hallo,
Mijn volvo V70,5 cilinder, benz, classic, bjr juni 2000 start erg slecht.
Drie weken geleden een nieuw gasklephuis laten monteren.( lampje brande al twee jaar, is nu uit)
Dat moeizame starten is al meer dan een jaar zo. Als de auto start loopt hij als een zonnetje.
Het is me opgevallen dat er bovenop het dashbord vlakbij het raam een rood lampje gaat knipperen tijdens het moeizame starten.Wie kan mij a.u.b. vertellen wat er aan de hand is?
( De dealer wil hem een dag hebben, maar ik wacht eerst julli reactie af)
Lampje boven op dashbord knippert bij zeer moeilijk starten.
- mad
- 6th Gear member
:oops:v70black schreef:Mario, De imobilizer is gerepareerd en werkt weer perfekt. Bij Volvo Verkerk in Bilthoven.
Goede dealer, eerlijk en altijd duidelijk.
"en Mario, jij bedankt voor je tip. Dat heeft me een hoop gezoek bespaard, en misschien wel een hoop geld".
XC70 D5 2009 Ocean Race
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Wat hebben ze daar juist aan gedaan?
-
- 6th Gear member
Ik ken dat bedrijf ,dus ja,m,n vader heeft daar z,n halve leven gewerkt..v70black schreef:Mario, De imobilizer is gerepareerd en werkt weer perfekt. Bij Volvo Verkerk in Bilthoven.
Goede dealer, eerlijk en altijd duidelijk.
- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
mijn S70 heeft dit ook soms, nu kan dit wel nog aan de antennering liggen, want ik heb door de garage nieuwe hoofdsleutel laten bijmaken. Maar als ik dan de auto uitlees met Volvo FCR dan krijg ik bij immobilizer nooit fouten, maar bij VLGA dat er iets is met verkeerd signaal van glasbreuksensor, terwijl ik geen centrale (handschoenenkastje) en glasbreuksensor heb, ben er wel 2e hands naar op zoek, maar 2e hands is het spelt in hooiberg blijkbaar. Garage zegt ook dat er een fout is in het alerm zelf, maar alles werkt behalve dat het belgisch systeem dat alarm activeerd na 30 sec na sluiten laatste deur niet gaat. als ik dan zeg of het nie aan software ligt die herladen moet worden, krijg ik er nie echt bevestiging op... maar als het alarm is afgegaan pinkt dat ook, maar vanaf je auto ontgrendeld, bij een fout vanaf stand II. Daarmee dat ik vraag wat ze juist bij dit probleem hebben uitgevoerd 

- belgian-tsm
- 4th Gear member
- Contacteer:
Das de antennering, dat zei de bazin van mijn Volvogarage ook vorige keer, dat het dat zou kunnen zijn, maar vreemd dat ik daar geen foutcodes van terug vindt, enkel die van "glasbreuksensor..." Kost iets rond de 30 euro via de dealer, maar heb nog dingen die voorgaan, zoals nieuwe riemmen en handrem enzo. Daarna ga ik die ook eens vervangen.