Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

Hallo allemnaal, volg het forum nu al een tijdje maar vind dat de meeste wel snel weten waneer hun auto's komen.
En ook snel geleverd worden.
Ik heb op 29 april 2x r-design besteld 1 voor mijzelf en 1 voor mijn collega en ik kreeg te horen dat de verwachte lever datum ongeveer 1e of 2e week van september werd.
De auto's worden door het bedrijf zelf aangeschaft dus er zit geen lease maatschappij tussen.
Ik heb tussen door ook al een keer gebeld met de garage maar daar blijven ze volhouden dat ze dan pas geleverd worden. Maar vind het toch wel lang duren als ik zo de meeste levertijden zie.
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
ahuntjens
1st Gear member

denlingen schreef:Hallo allemnaal, volg het forum nu al een tijdje maar vind dat de meeste wel snel weten waneer hun auto's komen.
Ik heb op 29 april 2x r-design besteld 1 voor mijzelf en 1 voor mijn collega en ik kreeg te horen dat de verwachte lever datum ongeveer 1e of 2e week van september werd.
De auto's worden door het bedrijf zelf aangeschaft dus er zit geen lease maatschappij tussen.
Ik heb tussen door ook al een keer gebeld met de garage maar daar blijven ze volhouden dat ze dan pas geleverd worden. Maar vind het toch wel lang duren als ik zo de meeste levertijden zie.
Van wat ik hier in het topic lees, kan dit liggen aan de productieplaatsen die sommige dealers reserveren, om zo de auto sneller te kunnen leveren naar de klant. Dit was voor mij een belangrijke factor om bij mijn huidige dealer te bestellen ipv. een andere hier in de regio.

Bestelling dealer A:
Medio juni bestellen , media september leveren

Bestelling dealer B:
Medio juni bestellen, begin November leveren

Dus, als het bij het informeren naar de levertijd voor jou te lang duurt, ga informeren bij een andere dealer. Voor jou een tip die iets te laat komt, maar voor mensen die nog moeten bestellen misschien wel handig, dit gezien de 14% bijtelling die afloopt als de wagen na december geleverd gaat worden. Misschien hebben die mensen net genoeg tijdwinst met dit truukje, gezien veel leasemaatschappijen niet laten afleveren in december...
zakraket
4th Gear member

Ja...maar als je goed gelezen had ;) : mijn dealer had wel ruim 50 produktieplaatsen gereserveerd en gaf een leverdatum van eind juni af. Inmiddels zijn al tientallen auto's uitgeleverd en mijn dealer weet daarentegen nog steeds geen definitieve leverdatum te geven (die notabene al 5x is verschoven, naar achteren wel te verstaan!).
Ondertussen kost mij dat al 150 euro wegenbelasting

Dealers die zaken beloven obv gereserveerde productieplaatsen kunnen dus ook gewoon uit hun nek zitten te lullen.

Geen reden natuurlijk om dan maar ergens anders te bestellen, maar reken jezelf niet rijk...
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
denlingen
1st Gear member
Contacteer:

ahuntjens schreef:
denlingen schreef:Hallo allemnaal, volg het forum nu al een tijdje maar vind dat de meeste wel snel weten waneer hun auto's komen.
Van wat ik hier in het topic lees, kan dit liggen aan de productieplaatsen die sommige dealers reserveren, om zo de auto sneller te kunnen leveren naar de klant. Dit was voor mij een belangrijke factor om bij mijn huidige dealer te bestellen ipv. een andere hier in de regio.

Bestelling dealer A:
Medio juni bestellen , media september leveren

Bestelling dealer B:
Medio juni bestellen, begin November leveren

Dus, als het bij het informeren naar de levertijd voor jou te lang duurt, ga informeren bij een andere dealer. Voor jou een tip die iets te laat komt, maar voor mensen die nog moeten bestellen misschien wel handig, dit gezien de 14% bijtelling die afloopt als de wagen na december geleverd gaat worden. Misschien hebben die mensen net genoeg tijdwinst met dit truukje, gezien veel leasemaatschappijen niet laten afleveren in december...
Mijn dealer vertelde mij in april dat ze ook productie plaatsen hadden ingekocht, en ze vertelde mij ook dat ze hem gelijk zouden bestellen bij de fabriek.
De eis was ook dat de auto's voor december geleverd moest worden i.v.m. de 14% bijtelling. Dit was geen probleem.

Maar het maakt niet zo heel veel uit, want voorlopig rijd ik nog prima in de Lexus.
Het viel mij gewoon op dat de meeste mensen hier de auto al zo snel geleverd krijgen.
In ieder geval bedankt voor je te late tip...... :wink:
In bestelling XC60 T8 R-design MY2018 Osmium Grey
Verwachte levering maart 2018

-Business Pack connect
-Scandinavian line
-Intellisafe Pro line + Winterline
-Park assist voor en achter
-Dab+
-Extra getint glas achter
-Kunstof matten
-Vaste trekhaak
ahuntjens
1st Gear member

zakraket schreef:Ja...maar als je goed gelezen had ;) : mijn dealer had wel ruim 50 produktieplaatsen gereserveerd en gaf een leverdatum van eind juni af. Inmiddels zijn al tientallen auto's uitgeleverd en mijn dealer weet daarentegen nog steeds geen definitieve leverdatum te geven (die notabene al 5x is verschoven, naar achteren wel te verstaan!).
Ondertussen kost mij dat al 150 euro wegenbelasting

Dealers die zaken beloven obv gereserveerde productieplaatsen kunnen dus ook gewoon uit hun nek zitten te lullen.

Geen reden natuurlijk om dan maar ergens anders te bestellen, maar reken jezelf niet rijk...
Ja hallo zeg, zijn 7 pagina's :wink: maar je hebt gelijk, uitzonderingen zullen er altijd zijn, en tot slot, ik heb mijn wagen ook nog niet geleverd gekregen hoor :wink: Dus nog geen bewijsmateriaal om de theorie te onderbouwen.
basboers
1st Gear member

Mijn auto besteld in maart (1ste dag dat volvo op de site 14% bijtelling aangekondigd had) zou in juni geleverd worden maar door een fout van de LM heb ik de hele bestelling opnieuw moeten doen in eind april. Gelukkig had de volvo dealer wel produktieplaatsen ingekocht zodat ik hem toch nog deze maand krijg ipv november.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

bestel je vandaag een D2 heb je hem 2e wk september
Volvo for life
Timmie
2nd Gear member
Contacteer:

Klopt, gisteren een d2 R-design besteld, verwachte levering 2e wk September. En wat gaat dit lang duren......
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
ESpa
1st Gear member

13 april besteld, zaterdag a.s. geleverd. En dan nog dagen tellen voor "op kenteken".

Heb straks een V40 R in Rebel Blue met:
Plus-line / Business Pack Pro met Premium Sound / Connected Touch / Leer
Scandinavian Line
Dynamic Line (verlaagd onderstel zit er al in, maar goed)
Security Line (bestaat niet meer, maar houdt o.a. Keyless drive in)
Geen type / motoraanduiding (ben het eens dat als je alleen motor aanduiding verwijderd je waarschijnlijk met een D2 rijder van doen hebt die het niet wil weten, maar zonder type wordt het in 1x stijlvol).
Bas36
2nd Gear member

He Espa, welkom!! Gave auto. Ben benieuwd hoe hij je gaat bevallen! We zien de foto's wel verschijnen.
B Funky
1st Gear member

Herko_ter_Horst schreef:
B Funky schreef:Ik verbaas me toch keer op keer over de levertijden.
[...]
Ja toegegeven ze hebben geruild met een andere productieplaats die ze al hadden maar het is gewoon een kwestie van communicatie met de dealer.
Door jouw afspraak met de dealer druk je dus de levertijd van iemand anders naar achteren. Lekker dan!

Dus als je je verbaast over levertijden, denk dan ook even aan je eigen actie...
Omdat mijn auto nu ipv een voorraadauto komt? Die productieplaats had de dealer allang vastgelegd. Veel dealers doen dat, gewoon kwestie van informeren wanneer ze voorraadauto's verwachten. Ik weet nu ondertussen ook dat de dealer een week voor productie nog de configuratie kan aanpassen van de plek die ze hebben, wellicht een poging waard??
zakraket
4th Gear member

De reden die de dealer eergisteren gaf waarom mijn auto later kwam ondanks de "gereserveerde productieplaatsen" was omdat misschien op het moment van daadwerkelijk bestellen (6 april!) geen van de gereserveerde productieplaatsen in die mate te herconfigureren was dat ze wellicht gewoon een nieuwe bestelling hebben moeten doen.

Ook bullshit dus?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Timmy
3rd Gear member

zakraket schreef:Ook bullshit dus?
Volgens mij niet. Ik wilde nog een optie toevoegen aan mijn auto toen deze een paar weken voor productie zat. Was helaas niet mogelijk zonder dat dit impact had op het moment van levering.

Volvo zit gewoon met toeleveranciers die ook tijd nodig hebben om onderdelen te fabriceren en te transporteren.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
B Funky
1st Gear member

zakraket schreef:De reden die de dealer eergisteren gaf waarom mijn auto later kwam ondanks de "gereserveerde productieplaatsen" was omdat misschien op het moment van daadwerkelijk bestellen (6 april!) geen van de gereserveerde productieplaatsen in die mate te herconfigureren was dat ze wellicht gewoon een nieuwe bestelling hebben moeten doen.

Ook bullshit dus?
Waren het dan wel V40's? Of ipv de R-Design de gewone? Dat zou wel invloed kunnen hebben dan. Ik wist dat het om de gewone V40's ging. ik kon tot afgelopen woensdag nog wijzigingen doorgeven en deze week is de productieweek.
In Bestelling:
V40 D2 Momentum - Misty Blue - Dynamic Line (verlaagd/getint glas achter/17"; velgen) - BBP met Connected Touch incl navigatie - Premium MMS - Park Assist Pilot - Park Assist Camera - Verlichtingspack 2 - Neerklapbare passagiersstoel - Keyless Start
ahuntjens
1st Gear member

Ik weet in ieder geval wel dat de Volvo Fabriek in Gent dicht is in:
-Week 30
-Week 31
-Week 32
-Week 33

En dat mijn R-Design geproduceerd gaat worden in week 36. De R-Designs doen ze volgens mijn dealer in 1 week, en vervolgens weer een tijdje normale uitvoeringen.
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
OGA244
8th Gear member

Bij mijn weten loopt alles door elkaar, dat blijkt ook uit de binnenkomst bij mij
B Funky
1st Gear member

ahuntjens schreef:Ik weet in ieder geval wel dat de Volvo Fabriek in Gent dicht is in:
-Week 30
-Week 31
-Week 32
-Week 33

En dat mijn R-Design geproduceerd gaat worden in week 36. De R-Designs doen ze volgens mijn dealer in 1 week, en vervolgens weer een tijdje normale uitvoeringen.
ben dan blij dat ik de gewone uitvoering heb gekozen....
In Bestelling:
V40 D2 Momentum - Misty Blue - Dynamic Line (verlaagd/getint glas achter/17"; velgen) - BBP met Connected Touch incl navigatie - Premium MMS - Park Assist Pilot - Park Assist Camera - Verlichtingspack 2 - Neerklapbare passagiersstoel - Keyless Start
zakraket
4th Gear member

ahuntjens schreef:Ik weet in ieder geval wel dat de Volvo Fabriek in Gent dicht is in:
-Week 30
-Week 31
-Week 32
-Week 33

Ah...dan ga ik mijn dealer eens even bellen dat ik niet accepteer dat ie hier ook nog eens overheen gaat. Ze gaan maar eens even aan de telefoon hangen
Bas36
2nd Gear member

Echt balen,
Dealer belde net. Auto gaat volgende week geproduceerd worden. Maar hij pas donderdag klaar is. Hierdoor kan hij niet op transport meer richting NL. Laatste transport gaat volgens hem woensdag eruit. Hierdoor is mijn auto 1 dag te laat. en komt hij na de vakantie pas mijn kant op.

De vakantieperiode was volgens mij dealer echter maar t/m week 32. Wie heeft er nu gelijk? Ahuntjens of mijn dealer?
ahuntjens
1st Gear member

Bas36 schreef:Echt balen,
Dealer belde net. Auto gaat volgende week geproduceerd worden. Maar hij pas donderdag klaar is. Hierdoor kan hij niet op transport meer richting NL. Laatste transport gaat volgens hem woensdag eruit. Hierdoor is mijn auto 1 dag te laat. en komt hij na de vakantie pas mijn kant op.

De vakantieperiode was volgens mij dealer echter maar t/m week 32. Wie heeft er nu gelijk? Ahuntjens of mijn dealer?
Ik begin ondertussen te vermoeden dat de dealers gewoon maar iets roepen :D
Plaats reactie

Terug naar “V40”