Hulp bij diverse opties

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Praveen
2nd Gear member

jhartog schreef:Maar als je Keyless Drive neemt zit daar automatisch keyless start bij. Je kan ook keyless start los nemen, maar dan moet je de auto nog met de sleutel ver/ontgrendelen.
Dat dacht ik namelijk ook al.
Want vond het raar dat Keyless Drive zoveel duurder is.
Zal het voor de zekerheid navragen aan de Volvo dealer als ik daar op donderdag ben.

Als je de deur op slot doet met Keyless Drive, gaan de lampen knipperen of krijg je een geluid te horen? Want op het moment dat de deur op slot gaat, dan gaat het alarm automatisch aan.
E10
2nd Gear member

Cavallino schreef:Niets ten nadele van de high performance, die klinkt prima, maar als je premium sound gehoord hebt, wil je niets anders meer.
Helemaal mee eens! Stond oorspronkelijk ook niet op mijn lijstje. Totdat ik het hoorde tijdens de proefrit...
V40 D2 R-design MY2014 | Sportchassis | Electric Silver | Business Pack Pro | Premium Sound | Winter Line | Keyless Start | Extra getint glas achter | Panoramisch dak | 18 inch Midir | High Performance spoiler | Zwarte spiegelkappen |
Praveen
2nd Gear member

Over de premium sound ben ik uit, dat wordt het.
Vandaag discussie gehad met wagenpark beheer. We mogen maximaal 17" velgen bestellen, is de nieuwe regeling. Mijn collega heeft vandaag zijn V40 opgehaald met 18" velgen. Dat staat echt goed. Hij heeft zijn auto besteld onder de oude regeling.
Nu denk ik eraan om de banden na levering te vervangen.
De D2 wordt standaard geleverd met 205/50/17, maar de overige R-Designs staan op bandenmaat 225/45/17. Wil nagaan of het mogelijk is de banden na levering te vervangen.
Prx
2nd Gear member

Praveen schreef:
jhartog schreef:Maar als je Keyless Drive neemt zit daar automatisch keyless start bij. Je kan ook keyless start los nemen, maar dan moet je de auto nog met de sleutel ver/ontgrendelen.
Dat dacht ik namelijk ook al.
Want vond het raar dat Keyless Drive zoveel duurder is.
Zal het voor de zekerheid navragen aan de Volvo dealer als ik daar op donderdag ben.

Als je de deur op slot doet met Keyless Drive, gaan de lampen knipperen of krijg je een geluid te horen? Want op het moment dat de deur op slot gaat, dan gaat het alarm automatisch aan.
Vind het ook totaal niet handig hoe Volvo het heeft genoemd. Elk ander merk kent 'Keyless Entry' en 'Keyless Drive'. ::|
Volvo V40 D2 Momentum - Ice White - Introline - Panoramadak - Verwarmbare voorstoelen/achterbank/voorruit - Verlichtingspack 2
Afbeelding

Volkswagen Polo BlueMotion
jhartog
2nd Gear member

zo staat in het de begrippenlijst op de volvo site:

Keyless Drive

Met de optie Keyless Drive kunt u binnen 1,5 meter afstand van de auto de sloten ontgrendelen zonder de sleutel te hoeven bedienen. Met een druk op de startknop start en stopt de motor terwijl de sleutel niet meer in het contact hoeft. Zo kunt u de sleutel in uw jas of handtas laten........

Keyless start wordt niet genoemd, maar bovenstaand dekt de lading.
Ik krijg mijne woensdag, dan kan ik uitsluitsel geven...
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
LightStar
4th Gear member

Praveen schreef:Over de premium sound ben ik uit, dat wordt het.
Vandaag discussie gehad met wagenpark beheer. We mogen maximaal 17" velgen bestellen, is de nieuwe regeling. Mijn collega heeft vandaag zijn V40 opgehaald met 18" velgen. Dat staat echt goed. Hij heeft zijn auto besteld onder de oude regeling.
Nu denk ik eraan om de banden na levering te vervangen.
De D2 wordt standaard geleverd met 205/50/17, maar de overige R-Designs staan op bandenmaat 225/45/17. Wil nagaan of het mogelijk is de banden na levering te vervangen.
Dan zit je wel met je leaseprijs he.... banden regeling is op de maat waar hij op afgeleverd is, in mijn geval kan ik enkel 17" zomer en winter banden krijgen en geen 18"
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
jhartog
2nd Gear member

ik heb het ook gecheckt, maar leasemaatschappij moet het wel weten/goedkeuren, omdat banden duurder zullen zijn en zij daar niet op gecalculeerd hebben.. dus je kan het niet zomaar na die tijd wisselen. Of je moet met de dealer afspraak maken dat ze verschil tussen 17 en 18" jouw prive factureren.
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
Praveen
2nd Gear member

jhartog schreef:ik heb het ook gecheckt, maar leasemaatschappij moet het wel weten/goedkeuren, omdat banden duurder zullen zijn en zij daar niet op gecalculeerd hebben.. dus je kan het niet zomaar na die tijd wisselen. Of je moet met de dealer afspraak maken dat ze verschil tussen 17 en 18" jouw prive factureren.
Net van wagenparkbeheer te horen gekregen dat ik de bandenmaat moet doorgeven bij de bestelling. De winterbanden mag ik dan kiezen of op de velgen die eronder zitten of op stalen velgen. Mij maakt het niet uit als ik even met stalen velgen rond rij. Even kijken wat ik kan afspreken bij de dealer. Als ik mijn inlog weer heb van Alphabet ga ik het op die site calculeren omdat zij goedkoper zijn dan Athlon.
jhartog
2nd Gear member

Net mijn auto opgehaald. Keyless drive is inderdaad openen/starten zonder sleutel. Wel bij het afsluiten even handvat deur aanraken zodat auto op slot gaat. Dus dat is iets anders dan bij renault
Seat Leon 1.9 TDI
Praveen
2nd Gear member

Net bij de volvo dealer geweest en daar ook bevestigd dat keyless drive incl.keyless start is.

Meteen even naar de high performance en premium sound geluisterd. En mijn keuze is toch de high performance speakers. Die zijn al meer dan perfect.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
JustinK
2nd Gear member

Praveen schreef:Net bij de volvo dealer geweest en daar ook bevestigd dat keyless drive incl.keyless start is.
Hmmmm waarom blijft dit vaag en hoor ik tegenstrijdige berichten... Via mijn dealer juist vernomen dat Keyless Drive niet inclusief Keyless Start is... Anders had ik ze natuurlijk ook niet allebei besteld...

Is er iemand die de V40 al geleverd heeft gekregen en alleen de optie Keyless Drive heeft aangevinkt en niet Keyless Start? Die kan het dan met 100% zekerheid zeggen. @jhartog heb jij dat?

Als het inderdaad klopt wat Praveen zegt dan moet mijn offerte + bijbehorende leaseprijs aangepast worden...
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
jhartog
2nd Gear member

net nog even voor de zekerheid op het contract gekeken:
Bij opties staat: Keyless Drive (876) EUR 585
En dan alleen icm Alarm, die wordt als aparte optie genoemd.

er staat ook Keyless Start in mijn auto waar je de sleutel normaal instopt.
En op de deur soort vlakjes waarmee je de deur ont/vergrendeld.
Seat Leon 1.9 TDI
JustinK
2nd Gear member

Hmmm OK, even dubbelcheck nog:

Jij hebt dus alleen de optie Keyless Drive aangevinkt (en niet Keyless Start) en je hebt die ontgrendeling van de deuren en heb je daarnaast dat je de sleutel nog in het contact stopt zoals op onderstaand plaatje? Of laat je de sleutel in je broekzak en druk op de Start knop?

Afbeelding
Huidig
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas

Historie
jhartog
2nd Gear member

sleutel blijft het gehele proces in de broekzak...

en alleen keyless drive besteld
Seat Leon 1.9 TDI
JustinK
2nd Gear member

Thanks! Helemaal helder.

Dan ga ik eens even de leasemij bellen, want dan moet er iets aangepast worden in de leaseprijs. Zal toch weer zo'n 5,- schelen per maand. Over een looptijd van 4 jaar kan je daar toch een paar biertjes extra voor kopen :P

*edit*
Alphabet Carlease eens even gebeld en die gaan het ook nog even uitzoeken. Krijg morgen uitsluitsel vanuit leasemij.
Huidig

Historie
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Via de online configurator is het niet mogelijk om zowel Keyless Start als Keyless Drive aan te vinken. Er zijn drie "keyless" opties die elkaar uitsluiten:

Keyless Start - Keyless Drive - Personal Car Communicator with Keyless Drive.

Vanaf Keyless Drive moet je er ook de Volvo Alarm-optie bijnemen.

De hierboven al aangehaalde beschrijving van de website is ook hoe Keyless Drive in mijn huidige C30 werkt: zowel openen als starten ZONDER sleutel in de hand.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
ESpa
1st Gear member

Keyless Drive = 100% inclusief Keyless Start.

De sleutel is qua form factor hetzelfde, maar waar je bij Keyless start alleen de auto met een druk op de knop start worden de deurgrepen bij Keyless Drive uitgebreid met een direct openen optie.

Dus inderdaad heb je jezelf zonet 240 euro over 60 maanden = 4 euri bespaard :D
remcohe
1st Gear member

Ik heb keyless drive + Keyless start + alarm besteld en gekregen. via Athlon.
Justin, ik ben heel benieuwd wat jij te horen krijgt.

Ik had al een andere optie ook te veel op de offerte staan die inmiddels uit het leasebedrag is gehaald (kantelbare zitting icm electrische stoelen)
Hafkees
2nd Gear member

Ik heb ook alleen keyless drive, want daar zit Keyless start inbegrepen.
Hoop dat het bij jullie door de leasemaatschappij gefixed wordt.
23 september 2013 op te halen
V40 D2 Summum

Huidig
VW Golf VI 1.2TSI 77Kw DSG Highline

Historie
VW Passat 1.9 TDI 74Kw Confortline
Audi A3 1.9 TDI 96Kw Ambition
Skoda Octavia 2.0 LPG 85Kw Elegance
Seat Toledo 1.9TDI 81Kw Sport
Nissan Sunny 1.4 Lx i-sport
remcohe
1st Gear member

Is vandaag gefixed, weer 4,58 er af. Nu nog maar een eigen bijdrage van 3,40 euro per maand :)
Plaats reactie

Terug naar “V40”