Als je mijn vraag niet kan beantwoorden, waarom breng je dan allemaal irrelevante dingen als reactie op mijn post en ga je elke keer terug naar 'de emotie van de koper'? Wat een koper wil is wel duidelijk, die wil zo snel mogelijk zijn auto. Maar dat is helemaal niet mijn vraag of punt, waarom kom je daar elke keer op terug terwijl ik al twee keer zeg dat ik dat helemaal niet bedoel?OGA244 schreef:Dat is niet zo relevant allemaal, want er verandert niets door, wat maanden terug konden dealers nog niet op een maand nauwkeurig zeggen wanneer een auto binnen kwam.
Kan me dan de emoties van de wachtende koper goed voorstellen, die kan niet wachten en die wil niet wachten
Ik ben alleen benieuwd naar de beweegredenen van Volvo om het laatste transport 2-3 dagen te doen voordat ze stoppen met produceren voor drie weken. Als ik een bedrijf zou hebben, zou ik mijn voorraad kwijt willen voordat ik zo'n periode dicht ben. Niet alleen heb je dan meer tevreden klanten omdat ze hun auto dus wat eerder hebben, maar je weet ook nooit wat er in die drie weken gaat gebeuren. Misschien gebeurd er wel iets waardoor je na die drie weken je voorraad niet kwijt kan en dus moet stoppen met produceren omdat het vol raakt (staking, natuurramp, wat dan ook).
Uiteraard wel alleen als je geen half gevulde trailer/schip/trein weg hoeft te sturen. Maar dat is dus juist het punt, kunnen ze in 2-3 dagen genoeg produceren om weer één transport te vullen? Iemand die enig idee heeft hoeveel auto's er dagelijks uit de fabriek komen rollen die gereed zijn voor transport?