Goedemiddag,
Kom zelf uit de regio rotterdam, 39jaar en ben werkzaam als IT-consultant.
Ondertussen mag ik alweer een nieuwe leaseauto uitzoeken en ik moet zeggen, dat was dit keer zeer lastig!
Mijn huidige leaseauto is een prius en die heb ik destijds gekozen omdat het toen zo'n beetje de enige "normale" auto was in 14%.
De honda insight vond ik echt te lelijk en de civic mochten we niet meer kiezen.
Al met al moet ik zeggen dat afgezien van de lelijke achterkant en het goedkope interieur (wat ik overigens wel mooi gestyled vind) ik erg tevreden ben met de Prius.
Rijdt prima, veel ruimte en comfort en alles erop en eraan. Maar ik kreeg het bericht dat ik toch alweer een andere auto mocht uitzoeken.
Zoals gezegd, een lastige keuze.
In het begin nog helemaal hieper de pieper, maar na 3 weken langs alle dealers gegaan te zijn en alle opties bekeken die er inmiddels beschikbaar zijn zag ik echt door de bomen het bos niet meer.
"vroeger" had je gewoon airco en een navigatie en klaar was je.
Nu heb je echt een waslijst aan opties en omdat ik dan graag alles naast elkaar leg wat kosten betreft is het een hoop uitzoeken.
Vaak klopt de informatie dan weer niet en moest ik de offerte bij de dealer weer aan laten passen.
Volgens mij werden sommige verkopers echt gestoord van mij.
Uiteindelijk de keuze laten vallen op een 14% Golf BM.
Maar gelukkig op het allerlaatste moment zelf ontdekt dat een highline helemaal geen highline is op de BM, maar een gepimpte comfortline.
Dus niet het mooie interieur en veel opties die toch niet beschikbaar waren.
Tegenvallertje dus helaas.
Eigenlijk had ik nog niet gekeken naar de V40, maar op een middag toch maar even naar de dealer gegaan waar ik meteen erg vriendelijk en goed werd geholpen.
Tot mijn verbazing zag ik opeens wat de opties waren en zelfs die hele sportieve uitvoering was verkrijgbaar in 14%.
Nu moet ik wel zeggen dat ik die R-design wel "all show and nog go" vond, dus eigenlijk viel die wel af.
Maar na een proefrit in een summum te hebben gemaakt was ik wel om! Het zou een v40 worden, alleen geen leren interieur!
Zeker met dat warme weer krijg ik er een plakrug van en zo in de zon is de stoel een stuk heter dan met normale bekleding.
Dus bij terugkomst toch nog even in de R-design gezeten en was toen toch wel om.
De stoelen zitten mij echt super! Dat is voor mij toch belangrijk. Hoewel de Golf ook erg lekker zat, zeker met de ergonomische stoelen, maarja, die waren weer niet beschikbaar voor de BM.
Daar zitten comfortlinestoelen in, niet mijn ding.
En had al leren bekleding op de lijst laten zetten, maar ook daar weer .. plakrug.
Maar na dus echt wekenlang alle dealers te hebben gestalkd was ik er toch binnen 1 middag al uit!
Dus nu is besteld een (ja, heel origineel .... ) ice white R-design met Business pack pro, winterline, Pano dak en heb via de verkoper een gratis privacy glass achter en een speciale poetsbehandeling erbij gekregen.
De bestelling is 1 juli geplaatst, dus hoop dat de auto in september geleverd kan worden als mijn huidige contract afloopt.
1 minpuntje was wel toen de auto al besteld was heb ik alsnog een proefrit in een R-design gemaakt en wat mij opviel was wel dat deze erg hard geveerd was!
Zal wel even wennen worden na de comfortable prius ..
Had hiervoor een verlaagde seat leon en was blij dat ik van het gestuiter af was (weet het, begin een ouwe lul te worden), maar nogmaals, dat zal wel even wennen zijn.
Tot die tijd lees ik veel met jullie mee.
P.s. Er mogen wel wat meer foto's e.d. geplaatst worden!!
Ook maar eens voorstellen (V40 R-design)
-
- 2nd Gear member
Moooi combinatie :thumbup:
Ikmoet eerlijk bekennen dat ik de auto gisteren een paar uur gereden heb en dat ik het niet erg vind dat de auto stug is op de 17" velgen. Maar misschien hebben de achterpassagiers daar een andere mening over.
Ikmoet eerlijk bekennen dat ik de auto gisteren een paar uur gereden heb en dat ik het niet erg vind dat de auto stug is op de 17" velgen. Maar misschien hebben de achterpassagiers daar een andere mening over.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 3rd Gear member
Goh JP deed je return-toets het niet meer? 
Het stuiteren is erg afhankelijk van het wegdek en de bandenspanning. Op sommige momenten is het mij ook iets te veel maar in 99% van de gevallen is het een heerlijk rijdende auto.
Succes met wachten!

Het stuiteren is erg afhankelijk van het wegdek en de bandenspanning. Op sommige momenten is het mij ook iets te veel maar in 99% van de gevallen is het een heerlijk rijdende auto.
Succes met wachten!
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
- Voskuh
- 2nd Gear member
Heb de entertoets zeker gebruikt!Timmy schreef:Goh JP deed je return-toets het niet meer?
Succes met wachten!
Het zag er ook beter uit voordat ik verstuurde moet ik zeggen

Aan het stuiteren kan ik zelf wel wennen, maar mijn vriendin heeft een nierziekte waarbij dat stuiteren wat minder fijn is. Maar tijdens de proefrit was ze wel helemaal gek van de stoelverwarming die bij haar standaard aan zal staan denk ik hehe.
Maar goed, ik kan het nu toch niet meer terugdraaien. Gewoon voorzichtig rijden en wennen dat het gewoon een hele andere auto is dan we gewend zijn.
- Voskuh
- 2nd Gear member
Edit: ziet er iets leesbaarder uit zo.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- JustinK
- 2nd Gear member
Goh de witte V40 R-Design is populair onder IT-consultantsVoskuh schreef:werkzaam als IT-consultant.
Dus nu is besteld een (ja, heel origineel .... ) ice white R-design

Volgens mij kunnen we over een half jaar een witte V40 R-Design meeting organiseren

Gefeliciteerd met je mooie keuze!
Huidig
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
Volvo XC40 Recharge TE - Ultimate / Bright Dusk
MicroTech in Charcoal | 20" Glossy Black/Diamond Cut | Pixel-LED | Extra getint glas
Historie
Volvo XC40 D3 GT Polestar Engineered - Inscription / Pine Grey
Volvo V40 D4 - R-Design / Caspian Blue
Volvo V40 D2 - R-Design / Ice White
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Inderdaad erg populair, zelfde functie en bijna zelfde auto besteld :p
JustinK, dan wel na 5 oktober die meeting :p
JustinK, dan wel na 5 oktober die meeting :p
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
-
- 2nd Gear member
Zelfde functie... alleen niet de goede kleur 
Dan ook maar een Sapphire Black meeting...
idd, wel een beetje half oktober

Dan ook maar een Sapphire Black meeting...
idd, wel een beetje half oktober

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
-
- 1st Gear member
haha, ja dan hebben IT-Consultants toch iets met wit blijkbaar. Same here.. Misschien een poll starten?JustinK schreef:Goh de witte V40 R-Design is populair onder IT-consultantsVoskuh schreef:werkzaam als IT-consultant.
Dus nu is besteld een (ja, heel origineel .... ) ice white R-design
Volgens mij kunnen we over een half jaar een witte V40 R-Design meeting organiseren
Gefeliciteerd met je mooie keuze!
V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
- Voskuh
- 2nd Gear member
En jij had nog wel de confortabele summum toch?Timmy schreef:Goh JP deed je return-toets het niet meer?
Succes met wachten!

De R is een stuk stugger. Zeker de 14% want die is nog wat lager.
-
- 2nd Gear member
U vraagt wij draaien, de poll is er!ahuntjens schreef: haha, ja dan hebben IT-Consultants toch iets met wit blijkbaar. Same here.. Misschien een poll starten?
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Tankiej, haha dan ben jij de meest blitse consultant bij deze :p
Moet wel zeggen dat ik wit heb genomen omdat dat mooi contrasteert met het panoramadak anders had ik denk ik zwart genomen... oja en ik mag geen blauw kiezen
Moet wel zeggen dat ik wit heb genomen omdat dat mooi contrasteert met het panoramadak anders had ik denk ik zwart genomen... oja en ik mag geen blauw kiezen

VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Voorgaand (lease/privé):
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
-
- 2nd Gear member
Ik moet zeggen dat ik toch nog wel even twijfelde nadat ik die van HakanC zag.. nooit nagedacht over een witte tot nadat ik net een zwarte besteld had. Wel erg mooi!dbt schreef:Tankiej, haha dan ben jij de meest blitse consultant bij deze :p
Ik zie net dat er al een kleurenpoll is...
alleen niet specifiek gericht op IT consultants!

-
- 3rd Gear member
Haha, dankje!dbt schreef:Tankiej, haha dan ben jij de meest blitse consultant bij deze :p

Ik mag elke auto, model, uitvoering, kleur etc kiezen. Zolang het maar niet meer dan 30% budget overstijgt (alles boven budget zelf is betalen, bij >30% overschrijding toestemming manager nodig)

-
- 3rd Gear member
Klopt, maar wel extra verlaagd... Dus ik denk dat het qua verlaging op het zelfde uitkomt.Voskuh schreef:En jij had nog wel de confortabele summum toch?
De R is een stuk stugger. Zeker de 14% want die is nog wat lager.
De PIH is wat comfortabeler maar de V40 ligt veel strakker in de bochten.
Nu: V60 B5 Inscription 2022
-
- 2nd Gear member
Ja, ik heb een soortgelijke regeling. Theoretisch is volgens mij wel van alles mogelijk, maar boven een bepaald bedrag zal je dan moeten tekenen dat je hem meeneemt als je vertrekt bij het bedrijf binnen de looptijd.Tankiej schreef: Ik mag elke auto, model, uitvoering, kleur etc kiezen. Zolang het maar niet meer dan 30% budget overstijgt (alles boven budget zelf is betalen, bij >30% overschrijding toestemming manager nodig)
Maar in principe probeer je natuurlijk wel een leuke auto te leasen voor een mooi bedrag zonder dat je er een krantenwijk naast moet nemen.

-
- 3rd Gear member
Oh, dat hoeft bij ons weer niet. Je manager moet alleen toestemming geven bij meer dan 30% overschrijding.Morri schreef: Ja, ik heb een soortgelijke regeling. Theoretisch is volgens mij wel van alles mogelijk, maar boven een bepaald bedrag zal je dan moeten tekenen dat je hem meeneemt als je vertrekt bij het bedrijf binnen de looptijd.
Maar in principe probeer je natuurlijk wel een leuke auto te leasen voor een mooi bedrag zonder dat je er een krantenwijk naast moet nemen.
Je kan er wel een 'afkoop voortijdige inlevering' bij nemen. Kost niet eens zoveel en dan kan je hem zonder verdere kosten inleveren als je bij het bedrijf weg gaat. Uiteraard mag je hem wel meenemen naar een ander bedrijf als die daarmee akkoord gaat en je wil dat

Als je die afkoop niet doet, dan moet je inderdaad zelf wat regelen als je weggaat of je moet het contract afkopen. Maar dat wordt wel erg prijzig..
-
- 3rd Gear member
Hoe staat die stoel?Voskuh schreef:De stoelen zitten mij echt super!

Heb de D2 Summum, dus 17 inch en verlaagd. En daarnaast Dynamic Line (dus sportonderstel) met een centimeter extra verlaging. Spanning staat op ongeveer 2.7 Bar. Stuiteren en stug? Absoluut niet!Timmy schreef:Het stuiteren is erg afhankelijk van het wegdek en de bandenspanning. Op sommige momenten is het mij ook iets te veel maar in 99% van de gevallen is het een heerlijk rijdende auto.
Mijn V40: D2 Summum