Mede volvo rijders,
wij rijden vanaf november in een volvo s80 uit 99 met inmiddels 334dzd km op de teller. het is de diesel met t4 of zoals andere zeggen een audi blok.
Wij hebben geruime tijd zwarte wolken achter de auto aan en ben zelfs een keer aangesproken door iemand die dacht vlammen te zien.
Nou maak ik me over de vlammen niet zo'n zorgen.
Heb al diverse diesel injector cleaners gebruikt maar heeft tot op heden niet mogen baten ook het vervangen van het luchtfilter recentelijk hielp niet.
Het lijkt er op de de wolken zich in een puf puf puf patroon ontwikkelen boven de 1900 toeren.
Nou is me opgevallen dat bij stevig door halen de turbo fluit als een kanari van een kilo of 10.
de auto bij volvo aan de stekker hangen heeft me niet echt een concreet antwoord opgeleverd.
ecm-0039 laaddruk regeling door stroming te hoog
ecm-0038 uitlaatgasrecircultatie door stroming te laag ( wss de egr ?)
ecm-0012 sensor ac leidindruk te laag ( vermoed niet voldoende r134 )
ik heb al diverse keren met de neus onder de kap gehangen maar kan geen lekkage op een slang vinden... kan ook aan mijn zoeken en kijken liggen.
wat kan hier mogelijk de oorzaak van zijn en dan van metnamen de wolken uitstoot.. sommige mensen houden de neus dicht achter me en andere rijden nee knikkend voorbij...
turbo op ?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Is de pomptiming goed?
Verstuivers laten testen als de pomptiming goed is,die pompriem gaat om de 60000km,misschien te lang geleden vervangen ?
Verstuivers laten testen als de pomptiming goed is,die pompriem gaat om de 60000km,misschien te lang geleden vervangen ?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30232
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Kunnen de verstuivers zijn, storing van de EGR klep of gewoon vervuiling in het inlaat traject.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 30.08.2012 - 16:33
- Locatie: WVL
Lek(je) in de intercooler ?
Onze BMW 320d had net dezelfde symptomen: zwarte rook bij goed gassen, en fluit-toon, 'piew''piew' bij het opschakelen. Diagnose was een lek in de intercooler, waardoor lucht naar binnen werd gezogen. Hierdoor verliep de verbranding niet optimaal, waardoor er roetwolken ontstonden.
Onze BMW 320d had net dezelfde symptomen: zwarte rook bij goed gassen, en fluit-toon, 'piew''piew' bij het opschakelen. Diagnose was een lek in de intercooler, waardoor lucht naar binnen werd gezogen. Hierdoor verliep de verbranding niet optimaal, waardoor er roetwolken ontstonden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 20:04
- Locatie: Almere
Ik heb helaas niet alleen zwarte rook bij goed door rijden maar ook met
rustig cruisen op de snelweg. alles boven de twee duizend toeren levert rook op.
je zou zeggen zwarte rook duid op niet verbrand of teveel brandstof
rustig cruisen op de snelweg. alles boven de twee duizend toeren levert rook op.
je zou zeggen zwarte rook duid op niet verbrand of teveel brandstof
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 20:04
- Locatie: Almere
De auto is pas 15000 km in ons bezit.
De distributie riem zou binnenkort aan de beurt zijn om te vervangen.
Ik had zojuist de dealer aan de telefoon en deze deed een prijsopgave van 740 euro voor
De riemen incl waterpomp. Das me even iets te veel.
Was dus nog even aan het zoeken naar alternatieve.
De distributie riem zou binnenkort aan de beurt zijn om te vervangen.
Ik had zojuist de dealer aan de telefoon en deze deed een prijsopgave van 740 euro voor
De riemen incl waterpomp. Das me even iets te veel.
Was dus nog even aan het zoeken naar alternatieve.