Hallo Volvo fans
Ik heb me laten verleiden door zelf parkeersensoren in de achterbumper te plaatsen. So far so good. Bij het terug plaatsen van de achterbumper vond ik ineens een kabeltje met stekker welke verbonden was met een aluminium plaat die op het binnenwerk van de bumper is gemonteerd. Dacht dat ik bij demontage niets losgetrokken had.
Op zoek naar de contrastekker in de kofferbak om het allemaal aan te sluiten leverde mij niets op. Inmiddels heb ik begrepen dat de aluminiumplaat een antenne is. De vraag is, dient voor betere ontvangst de bumperantenne aangesloten te zijn en zo ja, waar bevind zich dan de contrastekker. ?????
Iemand daar kennis van. :?:
Achterbumper antenne
- Volvopeter
- 2nd Gear member
- Oceanracer
- Geartronic member
Hoi,
Ooit wel eens iets over gelezen. Was van V70, maar zal niet uitmaken denk ik. De antenne in de bumper is als extra en zou het signaal dus verbeteren. Is een optionele versterker voor nodig (Volvo-assessoire voor een paar 10'tjes) maar is alleen op originele dubbel-din radio's mogelijk (HU 600 en 800 serie geloof ik). Dealer moet er meer van weten.
Ooit wel eens iets over gelezen. Was van V70, maar zal niet uitmaken denk ik. De antenne in de bumper is als extra en zou het signaal dus verbeteren. Is een optionele versterker voor nodig (Volvo-assessoire voor een paar 10'tjes) maar is alleen op originele dubbel-din radio's mogelijk (HU 600 en 800 serie geloof ik). Dealer moet er meer van weten.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- FrankM
- 4th Gear member
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
- Volvopeter
- 2nd Gear member
Bedankt Frank MKijk eens in dit topic.
Ik heb deze "topic" ondanks zoeken niet eerder kunnen vinden.
Vr.Gr.
Peter