Dat hoop (en verwacht) ik toch niet. Heb R-design besteld, met panoramadak en leverdatum week 39 doorgekregen bij de bestelling vorige week.OGA244 schreef:Wat je nog niet gebouwd hebt is nog geen voorraad.ESpa schreef:Vind ik een raar verhaal, want ik heb er ook een panoramadak in laten zetten. Misschien dat ze die niet meer op voorraad hebben en ze nu dus opschuiven tot er weer voldoende daken beschikbaar zijn.Praveen schreef: Mijn volvo dealer had mij laten zien dat de auto's met panoramadak 1 tot 2 weken later geproduceerd worden.
Volvo zal echter net als alle andere fabrikanten minimale voorraad willen hebben en dus niet zomaar besluiten alle auto's met panoramadak later te bouwen.
En idd, er zijn opties die het leverproces vertragen.
R design is pas beschikbaar vanaf wk 37
panoramadak vanaf wk 40
Volvo V40 - Het algemene levertijd topic.
-
- 1st Gear member
Besteld 10-7, opgehaald 09-10!
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
V40 D2 R-Design, Caspian Blue met Business Pack Pro, R-Design Plus Line, Verlichtingspack 2, Verwarmbare voorruit, Afneembare trekhaak, Elektronisch kinderslot achterportieren, Extra getinte ramen achterportieren en achterklep, 12V in kofferbak, Uitschakelbare passagiersairbag, zonder model- en motoraanduiding en een Space Design 520 Bagagebox met Vleugeldragers
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57491
-
- 1st Gear member
En mijn dealer verteld mij dat mijn RDesign Plus (met panodak) in Week 36 de fabriek gaat verlaten. Zou inderdaad ''vervelend'' zijn als dit niet waar blijkt te zijnOGA244 schreef:Ik citeerde van Volvo's extranet met levertijdinformatie, dat de boodschap je dan niet past is vervelend voor jou, dat maakt hem alleen nog geen "raar verhaal"

V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dealers bouwen nog steeds geen auto's, die moeten zich ook gewoon richten naar wat haalbaar is volgens de levertijdeninformatie, ik ben die week 40 voor dat panoramadak ook al tegengekomen
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Apart, want ik krijg mijn Rebel Blue R met panodak aanstaande donderdag uitgeleverd. En dan is het nog niet wk 37, laat staan 40.OGA244 schreef: Wat je nog niet gebouwd hebt is nog geen voorraad.
panoramadak vanaf wk 40
Ik ga er vanuit dat er zoveel R bestellingen met Plus Line (daar zit panodak in) zijn geplaatst dat die daken op zijn. Dat is dan denk ik het voordeel dat je in April hebt besteld en dus nog een tijdige levering panodak hebt.
- OGA244
- 8th Gear member
order je vandaag een panoramadak is die week 40 een hard gegeven, heb je geen panoramadak is het week 35/36, dat scheelt zomaar 4/5 weken..
@espa, je zegt het zelf al, je hebt 2 maanden terug besteld en ik kijk wat vandaag de leveringsopties en mogelijke beperkingen zijn, vandaag geeft een panoramadak 4/5 weken vertraging
@espa, je zegt het zelf al, je hebt 2 maanden terug besteld en ik kijk wat vandaag de leveringsopties en mogelijke beperkingen zijn, vandaag geeft een panoramadak 4/5 weken vertraging
-
- 3rd Gear member
Ik heb in april besteld, geen panoramadak, levering is een maand vertraagd en staat nu op 20 augustus bij de dealer. Een collega heeft bij dezelfde dealer een R-design 2 weken later bestelt, alleen zwart ipv rebel blue. Hij krijgt hem volgende week.ESpa schreef:Apart, want ik krijg mijn Rebel Blue R met panodak aanstaande donderdag uitgeleverd. En dan is het nog niet wk 37, laat staan 40.OGA244 schreef: Wat je nog niet gebouwd hebt is nog geen voorraad.
panoramadak vanaf wk 40
Ik ga er vanuit dat er zoveel R bestellingen met Plus Line (daar zit panodak in) zijn geplaatst dat die daken op zijn. Dat is dan denk ik het voordeel dat je in April hebt besteld en dus nog een tijdige levering panodak hebt.
Dus volgens mij zegt het wanneer je bestelt hebt, helemaal niks meer. Ze worden gewoon random geproduceerd ofzo :roll:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
laten we het daar maar op houden dan
Volvo for life
- Voskuh
- 2nd Gear member
Misschien moeten ze gewoon zo'n Ikea versie uitbrengen. Lekker zelf in elkaar zetten met een handleiding en een inbussleutel
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
-
- 1st Gear member
InderdaadVoskuh schreef:Misschien moeten ze gewoon zo'n Ikea versie uitbrengen. Lekker zelf in elkaar zetten met een handleiding en een inbussleutel

Ik lees zojuist op het autoweek forum een fijn verhaal:
Voor mensen die (net als mij) in spanning zitten te wachten op de aflevering van de V40...het valt soms best mee.
1 juni: akkoord vanuit directie, bestelling zal geplaatst worden
13 juni: bestelling geplaatst bij leasemaatschappij
20 juni: bestelling aangekomen bij Volvo dealer
25 juni: bestelling geplaatst door Volvo dealer
25 juni: telefoon van Volvo dealer - levering zal plaats vinden eind augustus / begin september
12 juli: telefoon van Volvo dealer - mijn V40 is, tot grote verbazing van de dealer, net binnen komen rollen...
19 juli: afhalen grinning smiley
Zo is hij dus anderhalve maand eerder binnen dan verwacht, vind ik niet erg.
De dealer had het er al over dat er weinig van te zeggen was.
Hij had binnen erg korte tijd (dagen?) twee identieke V40's besteld. De wagen welke als eerste besteld was - zou in september klaar zijn. De wagen welke als tweede besteld was - zou in juni al binnen zijn.
Ben zelf vooral benieuwd hoe erg de ingebouwde navigatie (niet-touchscreen) gaat bevallen. Veel erger dan mijn huidige (inbouw Prius Executive) kan het niet zijn...die verwacht dat ik 12km bebouwde kom kan halen in 4minuten. Ook op de snelweg zal ik boven de 150-160 moeten rijden om de aangegeven tijden te kunnen halen (ja, getest).
Dus er is inderdaad geen logica in te vinden

V40 D2 R-Design | Ice White | R-Design Plus Line | Scandinavian Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Premium sound | privacyglass | Keyless Drive | Alarm klasse 3 | Extra getinte ramen achterportieren en achterklep | Zonder motor- en typeaanduiding |[/size]
- Bas36
- 2nd Gear member
Ik denk dat er wel degelijk logica is. Echter logica voor het bedrijf Volvo. Just in time, onderdelen komen van veel leveranciers. Dit heeft invloed op de levertijd van auto's. En ja voor ons als klanten is onze auto het allerbelangrijkst! Maar voor Volvo is er het belang voor het bedrijf! En dat is maar goed ook hierdoor blijven kosten beheersbaar. En ja zodra we allemaal onze volvo hebben kunnen we genieten.
En ja ik baal ook dat ik nog niet kan rijden! Maar ik kan er niets aan doen, het ligt buiten mijn cirkel van invloed. Dus maak me er niet druk om, niet al te druk dan LOL
En ja ik baal ook dat ik nog niet kan rijden! Maar ik kan er niets aan doen, het ligt buiten mijn cirkel van invloed. Dus maak me er niet druk om, niet al te druk dan LOL
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Het is jammer dat er in Gent geen rondleidingen meer plaatsvinden.
Dat zou voor iedereen die nog nooit kennis heeft gemaakt met de ingewikkelde logistiek van een autofabriek veel begrip keweken.
Ik was elke keer weer verbaasd te zien dat aan de ene kant vrachtwagens (op 10 minuten nauwkeurig) met onderdelen binnenrijden en aan de andere kant rijdende Volvo's de fabriek verlaten.
Dat zou voor iedereen die nog nooit kennis heeft gemaakt met de ingewikkelde logistiek van een autofabriek veel begrip keweken.
Ik was elke keer weer verbaasd te zien dat aan de ene kant vrachtwagens (op 10 minuten nauwkeurig) met onderdelen binnenrijden en aan de andere kant rijdende Volvo's de fabriek verlaten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Voskuh
- 2nd Gear member
Ik begrijp de levertijden niet. De een krijgt em 6 weken eerder, de ander moet 2 maanden langer wachten.
Maar goed, de mijne is 1 juli besteld, dus ben benieuwd.
Hoop alleen wel dat ik em niet zo laat geleverd krijg dat de leasemaatschappij straks zegt dat ze de auto pas in 2014 gaan leveren. Want hoe zit dat dan met 14% ..
Verder heb ik best geduld denk ik. Klinkt misschien raar, maar ben nog best tevreden met de prius. Was sowieso al verbaasd dat ik al een andere auto mocht uitzoeken. Daarnaast zit er nog een vakantie tussen, dus genoeg afleiding. En gewoon regelmatig hier rondhangen en hopen dat er eens wat meer mensen foto's of filmpjes van hun V40 posten!!
Maar goed, de mijne is 1 juli besteld, dus ben benieuwd.
Hoop alleen wel dat ik em niet zo laat geleverd krijg dat de leasemaatschappij straks zegt dat ze de auto pas in 2014 gaan leveren. Want hoe zit dat dan met 14% ..
Verder heb ik best geduld denk ik. Klinkt misschien raar, maar ben nog best tevreden met de prius. Was sowieso al verbaasd dat ik al een andere auto mocht uitzoeken. Daarnaast zit er nog een vakantie tussen, dus genoeg afleiding. En gewoon regelmatig hier rondhangen en hopen dat er eens wat meer mensen foto's of filmpjes van hun V40 posten!!
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik gok op 2e week september tenzij je dealer een wijzigbare productieplaats had
Volvo for life
-
- 4th Gear member
Ik ben gebeld door mijn dealer: volgende week donderdag staat ie klaar!
Waar moet je allemaal op letten bij een nieuw geleverde Volvo?

Waar moet je allemaal op letten bij een nieuw geleverde Volvo?

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als ik je berichten een beetje gevolgd heb zal er niets zijn waar je niet op gaat letten 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- volvohengelo
- 2nd Gear member
Morgen kan ik hem ophalen! 16 weken mogen wachten, tussen bestelopdracht en aflevering....en dat zelfs zonder panodak.
Mei 2018, V70 D5, 185pk, 09-2005
Volvo V40 D2 R-Design, Titanium Grey
Volvo V70 2.5 20V AUT, 427 Graphite Grey metallic
Volvo V50 1,8 benzine, bwjr 2007, blauw metallic
Volvo 740 GL Turbo Diesel, bwjr 1993, donkergrijs metallic
Volvo 740 GL 2.0 LPG, bwjr 1990, zilver metallic
Diverse leasebakken...
Volvo V40 D2 R-Design, Titanium Grey
Volvo V70 2.5 20V AUT, 427 Graphite Grey metallic
Volvo V50 1,8 benzine, bwjr 2007, blauw metallic
Volvo 740 GL Turbo Diesel, bwjr 1993, donkergrijs metallic
Volvo 740 GL 2.0 LPG, bwjr 1990, zilver metallic