Volvo heeft iGo navigatie op het connected touch systeem geïntroduceerd. Wat zijn de voordelen/nadelen en verschillen ten opzichte van het bestaande RTI systeem.
Je kunt zelfs voor beiden kiezen. Wie heeft ervaring en wil dat hier delen?
iGo connected touch versus RTI
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- twcoolen
- 3rd Gear member
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45
Mijn ervaringen met iGo zijn nog enigzins beperkt. Heb nu SCT een paar dagen erin zitten. iGo werkt in principe goed. De stemmen van de gesproken aanwijzingen zijn wat vervelend, alsof ze vertraagd opgenomen zijn.
Calculeren gaat redelijk snel. Hercalculeren ook. Daarnaast kan iGo patronen herkennen in je navigatiegedrag. Op basis van dag, tijd en locatie kan hij suggesties voor bestemmingen maken.
Wanneer je met internet verbonden bent (3G), dan zal iGo ook alternatieve routes aanbieden in het geval van wegwerkzaamheden en files. De alteratieve route wordt eerst aangeboden waarna je de keuze kunt maken om de route te accepteren.
De versie van iGo in SCT is in feite gewoon de iGo Primo app. Op internet zijn er verschillende handleidingen te vinden die de details beschrijven.
Een absoluut pluspunt bij iGo vind ik de duidelijke aanwijzingen bij splitsingen van snelwegen. Je ziet in feite gewoon de borden zoals je ze boven de weg ziet ook op het navigatiesysteem terug.
De 3D functie heb ik nog niet echt werkend gezien. Waarschijnlijk omdat 3D gebouwen uitsluitend in grote steden beschikbaar zijn.
De integratie met Google Maps is geweldig. In Google Maps zoek ik een bestemming of POI op en kan deze met 1 actie overnemen in iGo. Bijzonder handig wanneer je het adres nog niet weet en uitsluitend een naam van een bedrijf of locatie hebt.
Calculeren gaat redelijk snel. Hercalculeren ook. Daarnaast kan iGo patronen herkennen in je navigatiegedrag. Op basis van dag, tijd en locatie kan hij suggesties voor bestemmingen maken.
Wanneer je met internet verbonden bent (3G), dan zal iGo ook alternatieve routes aanbieden in het geval van wegwerkzaamheden en files. De alteratieve route wordt eerst aangeboden waarna je de keuze kunt maken om de route te accepteren.
De versie van iGo in SCT is in feite gewoon de iGo Primo app. Op internet zijn er verschillende handleidingen te vinden die de details beschrijven.
Een absoluut pluspunt bij iGo vind ik de duidelijke aanwijzingen bij splitsingen van snelwegen. Je ziet in feite gewoon de borden zoals je ze boven de weg ziet ook op het navigatiesysteem terug.
De 3D functie heb ik nog niet echt werkend gezien. Waarschijnlijk omdat 3D gebouwen uitsluitend in grote steden beschikbaar zijn.
De integratie met Google Maps is geweldig. In Google Maps zoek ik een bestemming of POI op en kan deze met 1 actie overnemen in iGo. Bijzonder handig wanneer je het adres nog niet weet en uitsluitend een naam van een bedrijf of locatie hebt.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- BanRay
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 14.12.2012 - 07:07
Ik heb nog geen RTI (wacht op V60 PIH), maar een voordeel van RTI vind ik voice control. Dat heb ik nu ook en is een stuk veiliger dan tijdens rijden liggen drukken/draaien.
Ik had meen ik wel ergens een nadeel gelezen over hoe RTI omgaat als je een route tijdelijk onderbreekt voor tanken of zo. Misschien kan iemand dat hier nog uit de doeken doen?
Een ander nadeel van RTI schijnt dat je veel zaken nogmaals moet bevestigen.
Daarnaast: updaten van RTI is geen soepel lopend klusje als ik het hier en daar nalees. Maar goed, wel 2x gratis nieuwe kaarten. Ik weet niet hoe dat met iGo zit.
Voordeel is dat RTI samenwerkt met Volvo On Call. Je kunt in de app een bestemming ingeven en die doorsturen naar RTI. Invoeren van een bestemming in de app kan nog wel gebruikersvriendelijker (maakt bijvoorbeeld geen gebruik van ingebouwd adresboek), maar dat komt hopelijk nog wel.
Ik had meen ik wel ergens een nadeel gelezen over hoe RTI omgaat als je een route tijdelijk onderbreekt voor tanken of zo. Misschien kan iemand dat hier nog uit de doeken doen?
Een ander nadeel van RTI schijnt dat je veel zaken nogmaals moet bevestigen.
Daarnaast: updaten van RTI is geen soepel lopend klusje als ik het hier en daar nalees. Maar goed, wel 2x gratis nieuwe kaarten. Ik weet niet hoe dat met iGo zit.
Voordeel is dat RTI samenwerkt met Volvo On Call. Je kunt in de app een bestemming ingeven en die doorsturen naar RTI. Invoeren van een bestemming in de app kan nog wel gebruikersvriendelijker (maakt bijvoorbeeld geen gebruik van ingebouwd adresboek), maar dat komt hopelijk nog wel.
2009: Audi A4
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
2013: Volvo V60 Plug-In Hybrid
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)
Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.
Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).
Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.
Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).
Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Vroeger met de PDA en bluetooth GPS muis altijd genavigeerd met iGO.
En was daar altijd erg tevreden over vond het zelf grafisch en qua aanwijzingen veel beter dan Tomtom in die tijd.
Voor mijn huidige V40 altijd met de C30's gereden met iPhone en Navigon waar ik ook heel tevreden over ben.
En ja, RTI is inderdaad wennen en je mist de nodige dingen.. Maar mooie is dat het is geintegreerd en geen losse apparaten meer nodig hebt.
En was daar altijd erg tevreden over vond het zelf grafisch en qua aanwijzingen veel beter dan Tomtom in die tijd.
Voor mijn huidige V40 altijd met de C30's gereden met iPhone en Navigon waar ik ook heel tevreden over ben.
En ja, RTI is inderdaad wennen en je mist de nodige dingen.. Maar mooie is dat het is geintegreerd en geen losse apparaten meer nodig hebt.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 233
- Lid geworden op: 12.04.2006 - 20:07
Dit is niet correct. Ze staan niet op de RTI DVD dat klopt maar dat heeft te maken met de versie van de database die Volvo voor zijn producten gebruikt. De NAVTEQ mappen zijn zeker niet inferieur, het is niet voor niets dat een overgrote meerderheid van de automotive industrie kiest voor NAVTEQ ipv TeleAtlas (de TomTom kaarten)Autozoeker schreef:RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)
Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.
Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).
Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
Polestar 2 8/2020 Void, in bestelling
Volvo C70 T5 aut Cabrio, 9/2003;
Volvo C70 2.0T aut Cabrio, 9/2000, blauw metallic, blauwe kap, beige leder, 19";
Volvo V40 2.0 aut, 10/2002, Virtual blue metallic
Volvo V70D, 9/2007 Electric silver
Volvo 240 Polar estate man, 2/1993, blauw
Volvo V70 D5 man, 11/2001, scarab green
Volvo V40 1.9TD, 10/98, autumn gold met.
Volvo 460 GLE 19TD, 10/92, groen metallic
Volvo 460 GL LPG, 7/90, zilver metallic
Volvo C70 T5 aut Cabrio, 9/2003;
Volvo C70 2.0T aut Cabrio, 9/2000, blauw metallic, blauwe kap, beige leder, 19";
Volvo V40 2.0 aut, 10/2002, Virtual blue metallic
Volvo V70D, 9/2007 Electric silver
Volvo 240 Polar estate man, 2/1993, blauw
Volvo V70 D5 man, 11/2001, scarab green
Volvo V40 1.9TD, 10/98, autumn gold met.
Volvo 460 GLE 19TD, 10/92, groen metallic
Volvo 460 GL LPG, 7/90, zilver metallic
- Arnold
- 5th Gear member
- Berichten: 1639
- Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ik heb ook ervaring met "de alternatieve route" door RTI. Als er bij Antwerpen file staat, en dat is 's morgens nogal eens het geval, komt RTI met een nieuwe, kortere route, die ook nog sneller is. Doen dus. Wat blijkt? Wordt je, in de spits, door het stadsverkeer met heel veel verkeerslichten, gestuurd........
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3297
- Lid geworden op: 16.08.2005 - 12:57
- Locatie: Haarlem
Die ervaring heb ik inderdaad ook keer gehad maar dan dwars door Centrum Rotterdam wordt je niet vrolijk van.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40414
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Altijd zelf blijven nadenken guys
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1233
- Lid geworden op: 14.06.2012 - 22:10
Ik had het over de mappen in Nederland. Mijn ervaring zijn toch echt anders. Ook in italie zijn waren de tele atlas mappen beter. Denk je verder dat fabrikanten echt alleen kaarten makers selecteren vanwege de map kwaliteit? Geld speelt vrees ik een grotere rol.jbuure schreef:Dit is niet correct. Ze staan niet op de RTI DVD dat klopt maar dat heeft te maken met de versie van de database die Volvo voor zijn producten gebruikt. De NAVTEQ mappen zijn zeker niet inferieur, het is niet voor niets dat een overgrote meerderheid van de automotive industrie kiest voor NAVTEQ ipv TeleAtlas (de TomTom kaarten)Autozoeker schreef:RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)
Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.
Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).
Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 13.07.2013 - 18:40
Vandaag m'n plug-in hybride opgehaald bij de dealer. Navigatie werkt goed. Ik kan bevestigen dat je eerst thetering aan moet zetten voordat je verkeersinfo krijgt.
Verschrikkelijk irritant is dat IGO al bij 2 km te hard roept dat je te hard rijdt.... En dat om de haverklap!
Weet iemand hoe je dat uit zet?
Verschrikkelijk irritant is dat IGO al bij 2 km te hard roept dat je te hard rijdt.... En dat om de haverklap!
Weet iemand hoe je dat uit zet?
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40414
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Niet te hard rijden?
Welkom op het forum. We hebben een speciaal voorsteltopic. Laat eens wat van je horen
Welkom op het forum. We hebben een speciaal voorsteltopic. Laat eens wat van je horen

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Zelf ook die ervaring gehad vorige week. Je kan de snelheidsmeldingen uitzetten, maar kan ook het geluid gewoon dempen. Dit doe je door in het beginscherm van I-go naar instellingen te gaan, geluidsinstellingen, ...
Maar ik denk dat je er ondertussen zelf wel,zult zijn achtergekomen
Proficiat met je PIH trouwens. Veel plezier ermee...
Maar ik denk dat je er ondertussen zelf wel,zult zijn achtergekomen


Proficiat met je PIH trouwens. Veel plezier ermee...
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 23.01.2010 - 10:42
Ik rij sinds afgelopen donderdag mijn V60 PIH met SCT. Superwagen! Het SCT is nog wel ff wennen. De verkeersmelding via 3G is niet optimaal (of ik heb 'em nog niet goed ingesteld). Je krijgt alle wegwerkzaamheden door, dus om de paar kilometer krijg je een melding: 'verkeersopstopping', die er vervolgens niet is. Je ziet in het scherm ook de 'vertragingstijd'. Dus ik heb er nog geen betrouwbaar gevoel bij de verkeersfunctie. Daarnaast zou het mooi zijn als de stem over het radio/cd/ipod/etc. geluid gaat zoals bij de RTI en niet zoals nu dat de muziek uit gaat - de verkeersmelding binnen komt - en de muziek weer aangaat.
Volvo V60 PIH MY14 (nr. 252) - Crystal White