digitale cd wisselaar als alternatief GROM/IMIV

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
arendeijg
Starter

Hallo allemaal,
Ik heb een V70 uit 2004 met een HU-603. Nu is het bekent dat deze radio geen aux-in heeft waardoor het aansluiten van een extern audio apparatuur niet zonder extra tussen kastjes mogelijk is.
Ik heb meerdere verhalen gelezen over GROM en IMIV waarbij de IMIV als beste, en duurste uit de bus komt.

Nu stuitte ik vandaag op een, voor mij, nieuw alternatief, de digitale CD wisselaar. Dit kastje, wat 79 euro kost, sluit je aan op de cd-wisselaar poort dmv de ronde 8-pin CD wisselaar aansluiting, en geeft je de opties; aux-in, SD en USB. zie hier Dit lijkt op een een zeer goed alternatief, makkelijke installatie, en ook nog voor een zeer schappelijke prijs.

Dan nu de vraag, heeft iemand hier ervaring mee en zo ja welke?
Alvast bedankt
Volvo V70 2.4 170PK, 2004, benzine, handgeschakeld.
reinerrein
1st Gear member

geen respons zie ik maar heb je hem gekocht en aangesloten ben best benieuwd namelijk
lijkt een goed alternatief,heb zelf s60 2002 met hu 603 en ook aan het kijken naar mogelijkheden voor sd/usb voor mp3
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zie je bericht nu pas. Wellicht omdat we op vakantie waren ten tijde van je 1e bericht.

Grote probleem met dat soort kastjes is dat er een aantal "mitsen en maren" zijn;
- SD beperkt tot 2gb
- USB beperkt tot 2gb
- MP3 beperkt tot 128kbps afspelen (dus ookal staat er 192kbps op, nog spelene ze 128kbps af)
- aux is minijack en erg gevoelig voor beweging in de kabel
- aux in gebruik met een apparaat wat aan de lading gekoppeld is (aansteker punt) geeft een massa lus...

Ofwel, met beperkingen zeker te gebruiken en qua prijs natuurlijk aantrekkelijk!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
arendeijg
Starter

Bedankt voor de reacties. Ik heb uit eindelijk toch de Grom Audio gekocht. Ik heb deze nu een weekje of 3 erin zitten en werkt perfect.
Waarom toch 100 euro (incl. de carkit) meer uitgeven, precies om de reden die volvotech geeft, angst voor goedkoop is duurkoop. En 170 euro is te overzien.

Carkit werkt super en muziek dmv usb / bluetooth ook. Titels worden ook netjes op display getoond.
Al met al een zeer goede aanschaf.

Inbouwen was ook vrijwel eenvoudig, zeker toen ik de climate controle er uit had.
henri9300
1st Gear member

Hoe ziet het er na montage uit. Ik begrijp hoe je aan de achterzijde moet aansluiten maar waar is het kastje? Dit moet toch ergens aan de voorzijde zichtbaar zijn (inbrekers)
Volvo C70 2.4T (champagnekleur) 2000
arendeijg
Starter

Het kastje zit/ligt achter dashboard kastje.
Kabel is vrij kort dus had weinig alternatief. En dmv een lange usb kabel naar armsteun kastje kan ik onzichtbaar de usb bedienen.

Gr A
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”