V40 - De ervaringen

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
JosP
3rd Gear member

Melding blijft er dan inderdaad in staan. IK vond het ook vreemd, maar volgens mijn dealer is dat normaal. Volgens mij verdwijnt de melding wel als de achterportier wordt geopend EN er iemand op de achterbank gaat zitten en zijn riem om heeft.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Meeratne
2nd Gear member

Even op het reset knopje drukken op de linker hendel en het gaat weg! :-)
JosP
3rd Gear member

Met het reset knopje gaat deze inderdaad weg, echter blijft deze in het menu wel als een melding staan. Op pagina 9 van dit onderwerp staat er wat meer informatie.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
jhartog
2nd Gear member

thanks, maar inderdaad ook niet de oplossing... het stoort ook niet echt en zo vaak kijk ook niet in het menu. viel me alleen al meteen op...
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
LightStar
4th Gear member

Ik heb die melding ook altijd maar hij is binnen een minuut weg en dan ben ik net de straat uit dus ja, zal wel komen omdat ik altijd de achterdeur open trek..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
xself
Starter

Tower1981 schreef:
Andere mankementen: digitaal dashboard 2x kortstondig uitgevallen.
Dit heb ik ook gehad, heeft de dealer hier nog iets over gezegd ?
Ik heb er voorlopig nog niets van gezegd, hopelijk gebeurt het niet meer of toch niet al te vaak.
xself
Starter

Poolrev schreef:
xself schreef:Dit weekend mijn lastdragers op het dak gemonteerd, bijna vakantie, nog even aftellen.

Zoals beschreven in de handleiding de schroeven vastdraaien tot er een klik volgt, maar nu de blijken van de voorste lastdrager de plastic blokken het dak te raken! Achteraan blijft er wel een mooie ruimte zoals het hoort.

Vandaag de dealer bezocht, ander stel geprobeerd: zelfde resultaat; idem op andere V40. Men belooft mij een oplossing te zoeken, ik ben benieuwd.

Nog al iemand met dit probleem en hoe verholpen?
Dacht ik bij mij ook, maar dat is niet zo. De steunen zitten er wel heel dicht op vind ik ook. Ik ben dan ook wel gewoon op de wintersport gegaan met dakkoffer. Bij thuiskomst gekeken of er beschadigingen op het dak te vinden waren, maar dat is niet zo, het gaat echt net goed. Maar het kan beter!

Ik ben dan ook benieuwd met wat voor oplossing de dealer komt!
De dealer had met enkele rondellen onder de buitenste schroeven in de aluminium rail de hoek van de plastic steunen veranderd, hierdoor was het probleem wel opgelost, maar ontstond er wel een spleet tussen de rail en de plastic afdekkappen.

Ik ben dan maar zelf aan de slag gegaan en heb een reep rubber van 2 mm dik (doorgesneden tuinslang) tussen de plastic steun en de rubber die op het koetswerk rust, aangebracht. Dealer vond het ook een goede en veilige oplossing. Nu is het blijkbaar wachten op een reactie vanuit Zweden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
jhartog
2nd Gear member

Ik was bij Bangarage Amstelveen mijn auto halen. Daar staat er 1 met dakrails en lijkt volgens mij netjes aan te sluiten....
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
sjefket
2nd Gear member

Weet iemand of het mogelijk is om de DRL leds te laten branden wanneer je op de approach verlichting knop druk? Lijkt me een stuk mooier gezicht!
a3sedition
1st Gear member

Poolrev schreef:
xself schreef:Dit weekend mijn lastdragers op het dak gemonteerd, bijna vakantie, nog even aftellen.

Zoals beschreven in de handleiding de schroeven vastdraaien tot er een klik volgt, maar nu de blijken van de voorste lastdrager de plastic blokken het dak te raken! Achteraan blijft er wel een mooie ruimte zoals het hoort.

Vandaag de dealer bezocht, ander stel geprobeerd: zelfde resultaat; idem op andere V40. Men belooft mij een oplossing te zoeken, ik ben benieuwd.

Dacht ik bij mij ook, maar dat is niet zo. De steunen zitten er wel heel dicht op vind ik ook. Ik ben dan ook wel gewoon op de wintersport gegaan met dakkoffer. Bij thuiskomst gekeken of er beschadigingen op het dak te vinden waren, maar dat is niet zo, het gaat echt net goed. Maar het kan beter!

Kan iemand een fotootje plaatsen van het probleem. Ik ga over drie weken de dakdragers ook gebruiken, en dan wil ik even weten waar ik tegen aan kan lopen.

Op deze plaatjes lijkt het goed te gaan, of is het hier niet goed te zien?

Afbeelding
Afbeelding
Poolrev
5th Gear member

Op die foto's is het niet goed te zien. Zit aan de dakkant van de dakdragers. Volgens mij gaat het wel goed, maar het zit eigenlijk wel te dicht op het dak.
Nimbus
1st Gear member

a3sedition schreef:
Poolrev schreef:

Kan iemand een fotootje plaatsen van het probleem. Ik ga over drie weken de dakdragers ook gebruiken, en dan wil ik even weten waar ik tegen aan kan lopen.

Op deze plaatjes lijkt het goed te gaan, of is het hier niet goed te zien?
Van het weekend de dakdragers er op gehad en ik moet zeggen dat ik even niet snap wat hier het probleem is? Met plastic blokken worden de zwarte uiteinden van de dakdragers bedoeld? Hiervan is het toch de bedoeling dat deze op het dak (in het gootje) rusten? Of begrijp ik het verkeerd?
Nimbus
1st Gear member

Mijn ervaringen met de V40 zijn erg positief. Ik rij nu al ruim 6 maanden erg comfortabel rond in mijn Volvo.

Helaas wel een kop staart botsing gehad een paar maanden terug (ik stond stil, iemand vloog er achterop). Gelukkig is de V40 een veilige auto, de airbags deden het ook prima. ;)

Ik heb wel een aantal minpuntjes (die totaal niet opwegen tegen de pluspunten), namelijk:
- Het audio/navigatiesysteem is soms wat wat omslachtig te bedienen. Zeker met voice control.
- Bij schakelen gaat de cruise control niet uit. Onderhand wel aan gewend, maar zeker in het begin erg schrikken als je terugschakelt en je versnelt ipv dat je op de motor afremt.
- Bij het openen van de berijders deur gaan niet alle deuren van de centrale vergrendeling af.
- De file informatie op het navigatiesysteem werkt voor geen meter.

Sinds kort heb ik ook last van mijn rechterhiel bij het autorijden, lijkt alsof ie aan het slapen is. Ben dus nog een beetje aan het worstelen met de instelling van mijn stoel.
";Shaven, not furred";
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Nimbus schreef:- Bij schakelen gaat de cruise control niet uit. Onderhand wel aan gewend, maar zeker in het begin erg schrikken als je terugschakelt en je versnelt ipv dat je op de motor afremt.
Dat is wel heel irritant (dat het zo werkt staat inderdaad in de handleiding, anders had ik het een defect genoemd)... De CC in mijn C30 gaat gewoon uit als je de koppeling intrapt. Een erg vreemde (en in mijn ogen onveiliger) keuze.
- Bij het openen van de berijders deur gaan niet alle deuren van de centrale vergrendeling af.
Dit is instelbaar via het menu van de auto.
Fietsventje
2nd Gear member

Herko_ter_Horst schreef:
Nimbus schreef:- Bij schakelen gaat de cruise control niet uit. Onderhand wel aan gewend, maar zeker in het begin erg schrikken als je terugschakelt en je versnelt ipv dat je op de motor afremt.
Dat is wel heel irritant (dat het zo werkt staat inderdaad in de handleiding, anders had ik het een defect genoemd)... De CC in mijn C30 gaat gewoon uit als je de koppeling intrapt. Een erg vreemde (en in mijn ogen onveiliger) keuze.
Vreemd, in mijn auto valt de cruise control wel uit wanneer ik de koppeling intrap. Misschien een verschil tussen MY 2013 en MY 2014?
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Johan s60
6th Gear member

Veemde gang van zaken met CC, dan krijg je zo'n marco bakker moment
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Timmy
3rd Gear member

Het is inderdaad even wennen maar ik vind het een prima oplossing. Ik vind het zelfs vervelend als een het niet heeft ;-)
Nu: V60 B5 Inscription 2022
Eerder: V60 D6 Summum 2016, V40 D4 Summum 2012
nossy
4th Gear member

Hier gaat de cruise control ook niet uit bij het schakelen hoor!

Wat betreft de dakdragers: ik heb ze net gemonteerd en ze zitten inderdaad heel kort op het dak, ik denk dat er maar 1 mm ruimte overblijft. Maar ik veronderstel dat Volvo dit ook zo ontworpen heeft en alles zo wel goed zit!
yekke63
1st Gear member

Bij mijn V40 (My13) schakelt de cruisecontrol ook niet uit tijdens het schakelen, enkel wanneer je de koppeling langer als 30 seconden indrukt schakelt de cruisecontrol zich uit, zo staat het ook in de handleiding vermeld.
Fietsventje
2nd Gear member

D3 versus D2 dan misschien?

Morgen nog eens controleren, maar ben er 99% zeker van dat-ie bij koppelen uitvalt.
BMW 318d (F31 mj 2017) Touring Sport-line (01/2017 - ...)
Volvo V40 (mj 2013) D3 Summum (10/2012 - 01/2017) - Afbeelding
Volvo V50 (mj 2004) 2.0d Kinetic (08/2009 - 09/2012)
Ford Focus (mj 2004) 1.8 TDCi (04/2007 - 07/2009)
Plaats reactie

Terug naar “V40”