Newbie met V70 2001 zoekt advies over goede audio/navi

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
Openklasse
Starter

Hallo,

Ben nieuw hier en vraag advies.
Hou van goed geluid daarom heb ik thuis een goede geluidsinstallatie. Draaitafel, streaming WAV bestanden en steeds minder CD's. Geen Spotify en mp3.

Nu ben ik na m'n 850 estate de trotse eigenaar van V70 2.4T 2001 aut. Daar zit een HU-403 met standaard speakers en CD wisselaar in. Zoek dus een upgrade.
De Naim voor Bentley installatie is (een beetje) over the top ;)

Nu is mij verteld dat Premium speakers i.c.m een HU-803 en PA-300 hoogst haalbare is. Dan heb ik dus nog geen navi en geen bluetooth carkit.

Ondertussen heb thuis nog liggen een complete set van VDO,
VDO MM5600 monitor 6,5" klapscherm in 1-din
VDO pc 5200 Navi
TMC MA 6452 antenne
VDO DV6200 DVD

Kan ik daar wat mee? Anders kan dat spul weg want ik ben eigenlijk wel blij met het opgeruimde uiterlijk van de HU-403.

Ben dus zoekend naar top installatie voor V70 2001 met navi en carkit. (DVD video oid is meegenomen ;) .

De vraag is dus, waar moet ik naar zoeken op marktplaats en ebay oid.

gr
Rudolph
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

HU-803 + PA = GOED.
Speakers upgraden = GOED.

PC5200 = GOED.
(in combinatie met een origineel Volvo breedbeeld scherm en een special interface van ons, werkt dat "look-like-original' !
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Openklasse
Starter

Hoi, duurde even scuus.

Dank voor je reactie. Paar vragen en hoop dat je kan helpen.
Je oplossing houdt denk ik in dat er aan de voorkant er zo'n RTI scherm (Volvo breedbeeld?) in gaat met een kleine speaker.
Werken de knopjes op het stuur nog of kan ik de navi via de HU-803 bedienen? Heb volgens mij ook een VDO afstandsbediening in de doos liggen. Is dat de oplossing? Is er mogelijkheid voor externe opslag muziek USB oid? Of werkt systeem alleen met f.... mp3 bestandjes?

NB. Ondertussen is de binnenspiegel volgens mij volgelopen met olie oid. Lang leve de vooruitgang en hoera voor de 850 waarbij ik dergelijke stomme dingen nooit heb gehad.

Weet niet of jullie dergelijke projecten ;) ook organiseren. Wensenlijstje is hopelijk duidelijk geworden. Laat svp weten wat de kosten zijn en hoe snel je kan leveren.
gr
Rudolph

Ten overvloede
Ben nieuw hier en vraag advies.
Hou van goed geluid daarom heb ik thuis een goede geluidsinstallatie. Draaitafel, streaming WAV bestanden en steeds minder CD's. Geen Spotify en mp3.

Nu ben ik na m'n 850 estate de trotse eigenaar van V70 2.4T 2001 aut. Daar zit een HU-403 met standaard speakers en CD wisselaar in. Zoek dus een upgrade.
De Naim voor Bentley installatie is (een beetje) over the top

Nu is mij verteld dat Premium speakers i.c.m een HU-803 en PA-300 hoogst haalbare is. Dan heb ik dus nog geen navi en geen bluetooth carkit.

Ondertussen heb thuis nog liggen een complete set van VDO,
VDO MM5600 monitor 6,5" klapscherm in 1-din
VDO pc 5200 Navi
TMC MA 6452 antenne
VDO DV6200 DVD

Kan ik daar wat mee? Anders kan dat spul weg want ik ben eigenlijk wel blij met het opgeruimde uiterlijk van de HU-403.

Ben dus zoekend naar top installatie voor V70 2001 met navi en carkit. (DVD video oid is meegenomen .

De vraag is dus, waar moet ik naar zoeken op marktplaats en ebay oid.
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Remote VDO -> via de remote van de VDO, wij leveren aparte IR kabel mee voor interface.

Muziek -> Zou absoluut een iPod aankoppelen met een iMIV, overweldigende audio.
(kan ook al aan je 403, en na upgrade ook aan je 803!)

Spiegel -> zijn christallen. zolang je goed kunt zien naar achteren geen afkeurpunt APK. Lastig puntje om te maken, zit UEM (module) in, die is nodig voor je sleutels (deuren open etc.)
Eventueel van sloop een gelijkende Spiegel halen en alleen het spiegelglas overzetten. (lasting klusje, maar financieel zeker waardevol, nieuwe Spiegel 600 geloof ik...)

Zou grouwens wel de 5200 navi gebruiken en niet de DVD versie.
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Openklasse
Starter

OK update

Heb inmiddels Tomtom 1005 Live Europa aangeschaft, heeft ook mogelijkheid voor handsfree bellen.

Door de spiegel kan ik nog steeds naar achter kijken, dus ok.

( NB ventilator bij de interieursensor maakt nu ook herrie, hoe los ik dat nou weer op). Blijft geluid, dus nog zoekend naar Premium speakers i.c.m een HU-803 en PA-300

gr
Rudolph
RensGTI
1st Gear member
Contacteer:

Is er een reden dat er bij een audio upgrade alleen gekeken wordt naar Volvo versterkers/luidsprekers.
Kan me voorstellen dat je met aftermarket spul ook wel wat moois kunt bereiken.
Je hoort mij niet zeggen dat het Volvo spul niks is aangezien ik daar geen ervaring mee heb maar heb best wat ervaring met audio home/car waarmee je in de auto wel wat leuks kunt maken.

Wat zitten er voor uitgangen op een originele head unit, is dat met RCA of high power via speakers?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Ventilator = lucht wieltje wat lucht naar binnen trekt over een temperatuur gevoelige weerstand om zo de temperatuur te bepalen.
Je kunt hier sowieso de stofzuiger een keer opzetten.
Anders losmaken (gaat relatief eenvoudig) en even voelen of het nog goed gelagerd is of aanloopt...
In laatste geval gewoon vervangen.

Versterker:
HU radio heeft een DIN uitgang, waar lv, rv, la en ra met een schakeldraad voor de versterker in zitten.
Is prima een aftermarket versterker op aan te sluiten.
Over het algemeen is met premium speakers en een PA300 het mooiste geluid te verkrijgen.

(gebied me te zeggen dat ik geen Volvo heb gezien met een aftermarket versterker die de PA300 kan overrulen qua kwaliteit, maar dat KAN natuurlijk best!)
www.volvotech.eu

Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”