Dit is geen vraag, het is slechts een tip die ik nog niet terug heb kunnen vinden op het forum. Als iemand in de toekomt de zoekfunctie gebruikt, hebben ze er misschien iets aan.
Situatie: Vibratie in linker voorportier. Zeer irritant trillend geluid, niet hard, maar wel aanwezig, slecht reproduceerbaar. Het doet (deed) zich alleen voor bij accelereren en rond de 1750 tpm. Ik heb een diesel.
Door tijdens het rijden te duwen op het deurpaneel geprobeerd de boosdoener te lokaliseren maar niet echt gelukt. Deurpaneel losgemaakt, niets vreemds kunnen vinden. Voor de zekerheid maar wat ducktape gebruikt om mogelijke boosdoeners in het deurpaneel uit te kunnen sluiten. Deurpaneel gemonteerd en..... de vibratie was er nog. Wat blijkt? Achter het afdekkapje ter plaatse van de bevestiging van de buitenspiegel zit de oorzaak. Vanuit de deur lopen er twee draden (of draadbomen) naar de spiegel. Ze zitten in een rubber omhulsel en een van de twee trilde in het omhulsel. Tie-wrap er omheen en ik was van het geluid verlost.
Ik ben blij dat ik het heb gevonden en hoop hiermee dat een ander van mijn inbreng kan profiteren. Dat doe ik namelijk ook vaak van de inbreng van anderen!
TIP: resonantie deur linksvoor
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Goede tip!
Heb zelf ook hekel aan rammels, resonanties ed.
Om maar een paar tips toe te voegen:
Ik heb resonanties in alle 4(!) de portieren gehad. Tijdens rijden licht waarneembaar met radio aan meer.
Oorzaak zat in plek waar de deurpanelen bij het raam in een soort van rubberen, gekantelde, "S"-vormige strip klemmen. De paneelranden zaten er niet strak (meer) in.
Paar dunne strookjes Ducttape aan de binnenrand van de portierpanelen deed wonderen. Ze klemden er gelijk mooi strak in en resonantie was weg!
Irritant "prietel" geluid uit dashboard. Kachelmotor uitgebouwd en ge-WD40-gd.
Ben nu nog opzoek naar oplossing voor af en toe krakende middenconsole in het gebied tussen versnellingspook hoogte en armsteun?
Gr. Edwin.
Heb zelf ook hekel aan rammels, resonanties ed.
Om maar een paar tips toe te voegen:
Ik heb resonanties in alle 4(!) de portieren gehad. Tijdens rijden licht waarneembaar met radio aan meer.
Oorzaak zat in plek waar de deurpanelen bij het raam in een soort van rubberen, gekantelde, "S"-vormige strip klemmen. De paneelranden zaten er niet strak (meer) in.
Paar dunne strookjes Ducttape aan de binnenrand van de portierpanelen deed wonderen. Ze klemden er gelijk mooi strak in en resonantie was weg!
Irritant "prietel" geluid uit dashboard. Kachelmotor uitgebouwd en ge-WD40-gd.
Ben nu nog opzoek naar oplossing voor af en toe krakende middenconsole in het gebied tussen versnellingspook hoogte en armsteun?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Paneel eruit halenEdwin schreef:Goede tip!
Heb zelf ook hekel aan rammels, resonanties ed.
Om maar een paar tips toe te voegen:
Ik heb resonanties in alle 4(!) de portieren gehad. Tijdens rijden licht waarneembaar met radio aan meer.
Oorzaak zat in plek waar de deurpanelen bij het raam in een soort van rubberen, gekantelde, "S"-vormige strip klemmen. De paneelranden zaten er niet strak (meer) in.
Paar dunne strookjes Ducttape aan de binnenrand van de portierpanelen deed wonderen. Ze klemden er gelijk mooi strak in en resonantie was weg!
Irritant "prietel" geluid uit dashboard. Kachelmotor uitgebouwd en ge-WD40-gd.
Ben nu nog opzoek naar oplossing voor af en toe krakende middenconsole in het gebied tussen versnellingspook hoogte en armsteun?
Gr. Edwin.
Ducktape onder het paneel, genoeg tot het ervweer strak inklikt.
Klaar
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 20:49
+1jpwg001 schreef:Supertip!
Dit kon voor mij wel eens de oplossing zijn voor mijn rechterportier. Bij iets werkbaarder temperaturen maar eens op inspectie uit.