Lak probleem (met foto's)

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Vcmathias
Starter

Bij mij is het even geleden al herspoten geweest en het is nog steeds goed nu.
automaiti
2nd Gear member

Bangarage stelde mij ook voor om het over te laten spuiten want het is lakgarantie. Dat vind ik te kort door de bocht. Ik wil oorzaak weten en een structurele oplossing. Geen doekje voor het bloeden. Dus ik heb geduld. Misschien een poll maken: wie heeft er lakproblemen (links) achter?
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
automaiti
2nd Gear member

Helaas, na het wassen in wasbox en nog even thuis de details schoon maken, waaronder verwijderen vliegenresten e.d., nu ook links voor (verbinding voorbumper en voorspatscherm) op 5 cm hoogte bladderende verf............
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Bas36
2nd Gear member

Op 5 cm hoogte? van het paneel of wat bedoel je?
Denief
2nd Gear member
Contacteer:

Kan je hiervan ook een foto maken automaiti?
Want dat is hier nog niet gepost.
Swedish Designer Drugs…
Volvo V40 / T3 / Electric Silver / Momentum / Motion Pack / Taranis (zomer) & Segomo (winter) velgen / Led dagrijverlichting / …
automaiti
2nd Gear member

Hier de foto's van links voor en achter.

Mods edit
veel te grote foto's verwijderd.
Foto's max 800 pixels breed svp
JosP
3rd Gear member

Mmm.... dat ziet er allemaal niet zo mooi uit. Mijn auto gaat volgende week naar de spuiter (bumper beschadigd door achteropkomende auto). Dus wat betreft de achterbumper is mijn probleem straks hopelijk opgelost, ik heb nu aan de linkerzijde wat van die rulletjes.
MY2015 V40 D4 Business - Power Blue, Summum uitvoering + Luxury Line + Scandinavian Line + 17" Freja
Diamond Cut/Dark Grey matt.
Bas36
2nd Gear member

Die schade is wel echt erg. Deze lijkt ook ver te zijn door gelopen. Komt hier niet enkel door de wrijving tussen de panelen. Dit lijk mij ook hechting van de lak.
Mart van der Steeg
7th Gear member
Contacteer:

Dat is een serieus kwaliteisprobleem. Lak lijkt slecht te hechten op het type kunsstof bumper.
Lijkt wel of er geen (goede) primer gebruikt is, of deels niet gepakt bij de productie.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug
Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic

VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
kimmy
Starter

Ik heb hetzelfde probleem met mijn V40 R-design caspian blue.. Mijn wagen is geleverd in april dit jaar, maar mijn garage had nog niet van soortgelijke gevallen gehoord. Iemand al nieuws wat de oplossing voor dit probleem is?
Vossie
2nd Gear member

Ik heb het probleem inmiddels ook linksvoor. Exact dezelfde plek als achter. Overigens nog wel steeds alleen links, rechts is niks aan het handje.

Het is trouwens wel een stuk minder erg dan op de foto's hierboven. Bij mij moet je goed kijken om het te zien.
automaiti
2nd Gear member

Ik heb de foto van zeer dichtbij gemaakt en daardoor komt het ook wel wat erger over. Maar het mag natuurlijk helemaal niet dit. Over het slechts aan de linkerkant voorkomen zou te maken kunnen hebben met de besttuderskant. Links zit natuurlijk altijd gewicht i.v.m. Bestuurder. Enfin laten we hopen dat Volvo dit serieus neemt en vooral ook de oorzaak weet te achterhalen zodat het voorgoed verholpen kan worden. Inmiddels heb ik ook de foto's naar de garage verstuurd.
Meeratne
2nd Gear member

Meeratne schreef:Mij is het nog niet opgevallen, maar het lijkt tot nu toe vooral te ontstaan bij mensen met metallic lak, of zie ik dat verkeerd?
Helaas, ook hier op twee plekken waargenomen (Ice White van Oktober 2012). Hij komt net van de 30k beurt af en aangezien hij toch nog voor de remmen terug moet, zal ik het direct bij de dealer melden. Iemand ook al bij Svala Almere gemeld?

Mods edit.
veel te grote foto's verwijderd.
Foto's max 800 pixels breed svp
Asemo
Starter

Een paar maanden geleden meldde ik dat ik het niet had, maar ik heb het nu ook op één plek :(
automaiti
2nd Gear member

@Asemo: Waar exact. "toevallig" ook linksachter of voor?
RLB
2nd Gear member

Ik heb het linksachter (Vibrant Copper, november 2012).
Asemo
Starter

automaiti schreef:@Asemo: Waar exact. "toevallig" ook linksachter of voor?
Linksachter.
Cavallino
4th Gear member

Ik heb deze discussie niet zo gevolgd maar zal het eens checken bij de mijne. Is er al een beeld ontstaan van de kleuren waarbij het voornamelijk voorkomt (wit, rood, unilakken?) of is daar niets over te zeggen?
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Phacoid
3rd Gear member

Cavallino schreef:Ik heb deze discussie niet zo gevolgd maar zal het eens checken bij de mijne. Is er al een beeld ontstaan van de kleuren waarbij het voornamelijk voorkomt (wit, rood, unilakken?) of is daar niets over te zeggen?
Alle lakken.
Phacoid
3rd Gear member

Cavallino schreef:Ik heb deze discussie niet zo gevolgd maar zal het eens checken bij de mijne. Is er al een beeld ontstaan van de kleuren waarbij het voornamelijk voorkomt (wit, rood, unilakken?) of is daar niets over te zeggen?
Alle lakken.
Plaats reactie

Terug naar “V40”