Hi, Nw interieurfilyer gekocht, sta ik daar als oud 850er met de schroevendraaier in de hand.
Mooi niet, geen schroef in het paneel te vinden bij een V70. Zit met een soortklemmetjes.
Wat te doen, gewoon lostrekken? . Of breekt de boel dan af ? heb ik nwe bevestigingsklemmen nodig, of kan ik de oude hergebruiken ?
Vervangen interieurfilter
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Zie de hierbij handleiding. Onder handschoenenkastje zit het filter. Torx 20 (volgens mij) gebruiken. Het zijn 4 schroeven.
Succes.
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... J016GS.pdf
Succes.
https://www.mann-hummel.com/mf_prodkata ... J016GS.pdf
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Thanks, in de roos !v70r2004 schreef:In dit filmpje uitleg over vervangen van het filter:
Succes.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
Zeker duidelijk... kun je zo'n filter ook bestellen bij de brezan oid.. of beter bij de dealer? Wat kost zoiets eigelijk?
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Even googlen. Ik heb gekocht bij Mister-AutoDimitri-Turbo schreef:Zeker duidelijk... kun je zo'n filter ook bestellen bij de brezan oid.. of beter bij de dealer? Wat kost zoiets eigelijk?
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- Dimitri-Turbo
- 2nd Gear member
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 22.02.2010 - 17:51
Duidelijk... hoeft dus niet speciaal van Volvo zelf te zijn!
- hugha002
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 06.07.2012 - 20:25
- Locatie: Noord Drenthe
Nee hoor. Doet Volvo ook niet (en andere merken). Heb lucht- en interieurfilter van Mann. Niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste.
V70, MY01, 2.4, 140 pk, LPG G3, verbruik ca. 1 op 9,0 km, 236.000 km VERKOCHT helaas
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
Passat CC 2.0 TDI 140 pk 2009
Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 2010
Opel Zafira Executive 1.9 CDTI 150 pk 2007
Opel Zafira Maxx 2.2 DTi 2004
Peugeot 406 1.8 SR LPG-G3
Volvo S60 2.4i 170 pk MY01, Automaat, RTI, Mobility Line
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Let er vóór aankoop wel even of je de goede besteld: eentje met AQS is dikker en is voorzien van een koolstoffilter, zonder AQS is dunner en stukken goedkoper.Dimitri-Turbo schreef:Duidelijk... hoeft dus niet speciaal van Volvo zelf te zijn!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29571
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je maar een filter koopt van een goede fabrikant is het altijd goed. En die paar euro's meer valt ook wel mee want zo'n filter vervang je maar eens per jaar.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zo'n dik koolstoffilter kost met korting ca 5 tientjes bij de dealer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Een originele van 27,50 als ik het goed heb..hugha002 schreef:Even googlen. Ik heb gekocht bij Mister-AutoDimitri-Turbo schreef:Zeker duidelijk... kun je zo'n filter ook bestellen bij de brezan oid.. of beter bij de dealer? Wat kost zoiets eigelijk?
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Hans_D
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 20:21
Vandaag het standaard interieurfilter verwijderd uit cassette 1 en vervolgens het blokkeringsplaatje uit cassette 2 gesneden.
Daarna het dikke filter met actieve kool geplaatst in cassette 2.
Maar wat een gek*tkam om bij de twee achterste torx stroefjes te komen van het afdekplaatje...Welke idioot bedenkt zoiets?
Nu begrijp ik ook dat vele monteurs kiezen voor de dunne standaard variant want die kan
je dus wel plaatsen zonder de twee achterste torx schroefjes te verwijderen
Ik dacht dat de Zweden ergonomie hoog in het vaandel hadden staan, maar dat geldt niet voor de monteurs zeker?
Vervangingsinterval ligt notabene rond de 15-20.000 km, dus komt deze handeling nog al eens voor.
Daarna het dikke filter met actieve kool geplaatst in cassette 2.
Maar wat een gek*tkam om bij de twee achterste torx stroefjes te komen van het afdekplaatje...Welke idioot bedenkt zoiets?
Nu begrijp ik ook dat vele monteurs kiezen voor de dunne standaard variant want die kan
je dus wel plaatsen zonder de twee achterste torx schroefjes te verwijderen

Ik dacht dat de Zweden ergonomie hoog in het vaandel hadden staan, maar dat geldt niet voor de monteurs zeker?
Vervangingsinterval ligt notabene rond de 15-20.000 km, dus komt deze handeling nog al eens voor.
Laatst gewijzigd door Hans_D op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Sterker nog,
Mijn '07 V70 werd de eerste 3 jaar keurig dealer onderhouden. Toen ik uiteindelijk mijn onderhoud zelf ging doen zat er nog steeds een filter van '07 in. Intussentijd (120.000km) was dit al goed zwart. Nu ik mijn onderhoud zelf doe, en alle 30000 zelf vervang blijven deze grijs van kleur. Voor alle duidelijkheid, dit filter werd telkens aangerekend.
Dat het een k*tklus is om deze te vervangen kan ik beamen, ik heb telkens het idee dat mijn ribben gekneusd zijn.
Mijn '07 V70 werd de eerste 3 jaar keurig dealer onderhouden. Toen ik uiteindelijk mijn onderhoud zelf ging doen zat er nog steeds een filter van '07 in. Intussentijd (120.000km) was dit al goed zwart. Nu ik mijn onderhoud zelf doe, en alle 30000 zelf vervang blijven deze grijs van kleur. Voor alle duidelijkheid, dit filter werd telkens aangerekend.
Dat het een k*tklus is om deze te vervangen kan ik beamen, ik heb telkens het idee dat mijn ribben gekneusd zijn.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9310
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Wat een gedoe allemaal. Vorige maand nog luchtfilter, interieurfilter voor aqs, en het brandstoffilter bij mijn auto vervangen. Gewoon in de tankstraat op het werk, in een kwartiertje waren ze alle drie vervangen.
Je moet even weten waar je precies moet zijn, maar ik hoef er niet als een slang bij te liggen.
111 euro trouwens voor die 3 filters, origineel.
Je moet even weten waar je precies moet zijn, maar ik hoef er niet als een slang bij te liggen.
111 euro trouwens voor die 3 filters, origineel.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
@Jeroen,
Je hoeft er niet als eens slang bij te liggen zeg je, hoe doe je het dan wel?
Ik lig steevast met mijn ribben op de deurdorpel, en moet dan met mijn armen ergens omhoog om te schroeven. Over mijn nek wil ik het nog niet hebben.
Mogelijks lukt het met een brug beter omdat je dan niet moet liggen, maar ik neem aan dat je die brug in de tankstraat ook niet hebt.
Je hoeft er niet als eens slang bij te liggen zeg je, hoe doe je het dan wel?
Ik lig steevast met mijn ribben op de deurdorpel, en moet dan met mijn armen ergens omhoog om te schroeven. Over mijn nek wil ik het nog niet hebben.
Mogelijks lukt het met een brug beter omdat je dan niet moet liggen, maar ik neem aan dat je die brug in de tankstraat ook niet hebt.
Laatst gewijzigd door staaf op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat ben ik dan nog lenig met m'n 42 jaar, want ook ik vind het een klusje van niks. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thuurc
- 4th Gear member
- Berichten: 731
- Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
- Locatie: Swalmen
Het helpt om de auto op de brug te zetten en flink omhoog te halen, scheelde mij een hoop gedoe. Die 2 achterste schroefjes... tja, kan handiger 

Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003
Volvo V60 2.0T, 2011
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Het is gepiel waarbij ik mijn lichaam in de meest verschrikkelijke bochten moet wringen. Jonge goden van 42 kunnen dat nog........mannen van een (bijna) zekere leeftijd niet meer of hebben daartegen zin in. Het laatste is op mij van toepassing en dus laat ik het doen. 

V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant