Ik wil me even heel kort voorstellen!
Ik ben Marc (23 jaar oud) heb een eigen Internet bedrijf nu voor 5 jaar samen met een neef (18 jaar oud). Allebei hebben we afgelopen zaterdag een Volvo V40 R-design besteld.
Beide rijden we nu in een Renault Megane Grandtour uit 2004 met grijskenteken (diesel 80pk 1.5 liter). Daarvoor een Renault Clio (2000) en Corsa (2000 of 2001..) gereden. Het wordt voor ons beide dus de eerste Volvo!
We hebben gekozen zoals de meeste voor de D2 door de 14% bijtelling en het zuinig rijden natuurlijk. Wij maken beide ongeveer 25.000km per jaar en volvo gaf aan dat het omslag punt bij hun voor de V40 ongeveer bij 16.000 tot 17.000 lag.
We hebben natuurlijk ook eerst naar wat andere merken gekeken (BMW, Audi en Volkswagen). Maar als we kijken naar prijs, opties en design waren we beide zo verkocht bij de V40. We hebben beide een proefrit kunnen maken in de R-Design en waren meteen verkocht. Helaas had deze helaas enkele opties niet die wij zelf wel hebben genomen maar des te leuker het is zodra we hem geleverd krijgen natuurlijk!
Zie hieronder de exacte configuratie voor beide auto's:
Volvo V40 D2 - R-Design
Black Sapphire Metallic
Leder Nubuck / Charcoal
Premium Sound (muziek liefhebbers daarom deze keuze)
Business Pack Pro
Winter Line
Automatisch dimmende binnenspiegel
Extra getint glas
Park Assist Pilot met Park Assis voor en achter
Park assist camera achter
Keyless Start
Voor de winter:
Winterbanden met 16" Matres Silver Stone (ben bang dat anders de 17" velgen beschadigen in de winter) dit werd ook zeer erg aangeraden door Volvo.
Enkele opties hebben we er gratis bij kunnen regelen naar enige onderhandeling over de prijs

Levering is eind september (week 40)!
We hebben nog enige problemen gehad met de kleur keuze, dit bleek toch lastiger dan verwacht. Wit is echt heel mooi maar zakelijk gezien vinden we dit beide wat minder. Als ik hem niet veel zakelijk zou gebruiken dan zou de keuze waarschijnlijk wit zijn geweest. We hebben ook gekeken naar de Caspian Blue. Zeer mooie kleur en rijden er niet veel van, maar toch vonden we Zwart net wat mooier maar dat is echt een eigen smaak keuze natuurlijk.
Wat we eventueel nog willen is laten chiptunen maar de volvo dealer gaf aan dat als we dit deden de garantie zou vervallen dus dat moeten we nog even uitzoeken! De moter aanduiding willen we er misschien ook vanaf hebben, maar dit kon altijd later nog dat was geen probleem en daar zie je dan niks van als dit achteraf gedaan moet worden.