Hallo,
Als ik mijn Volvo heb dan wil ik de bumper en motorkap voorzien van antisteenslag folie.
Heb diverse bedrijven gezien die dat aanbrengen, maar ik vroeg me af of het makkelijk zelf aan te brengen is.
Wie van jullie heeft dit steenslagfolie zelf aangebracht?
Anti steenslagfolie
-
- 2nd Gear member
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 2nd Gear member
Ik had er nog nooit van gehoord 
Maar wel een goed idee... mijn zwarte Audi zit vol met pitten..
zo te lezen kan je het toch beter door een professional laten doen..
Misschien een mooie carbonlook?
http://www.tuning-gids.nl/carbon_kevlar ... erieur.htm

Maar wel een goed idee... mijn zwarte Audi zit vol met pitten..
zo te lezen kan je het toch beter door een professional laten doen..
Misschien een mooie carbonlook?

http://www.tuning-gids.nl/carbon_kevlar ... erieur.htm
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
-
- 2nd Gear member
Mijn huidige lease auto zit er ook vol mee.
En je kan al die insecten die kennismaken met je auto er zo afspuiten.
Is zonde als je de auto hebt en na een maand heb je al steenslag op je auto.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
-
- Starter
@Praveen - ben erg benieuwd en heb daarom de volgende vragen;Praveen schreef:Mijn huidige lease auto zit er ook vol mee.
1 - Is de folie op jouw lease auto doorzichtig?
2 - Geeft dit een kleurverschil met de rest van de lak?
3 - Op welke plaatdelen is het aangebracht?
4 - Kosten?
5 - Foto's?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
-
- 2nd Gear member
@Har0ld
Ik heb het zelf nog niet op mijn huidige auto.
Wil het wel op mijn volgende auto laten plaatsen.
Het is een doorzichtige folie, je ziet geen kleurverschil en je kan het op je voorbumper en motorkap aanbrengen.
je kan het ook aanbrengen bij je achterklep om zo eventueel beschadigingen te voorkomen tijdens te inladen van voorwerpen die je achterbumper kunnen beschadigen.
Als je het zlef wilt doen dan kost de folie tussen de 25 en 50 euro.
Op de site van Conrad.nl krijg je het onderstaande voor 25 euro;
2 stuks 20 x 140 cm en 1 stuks 140 x 30 cm
Ik heb het zelf nog niet op mijn huidige auto.
Wil het wel op mijn volgende auto laten plaatsen.
Het is een doorzichtige folie, je ziet geen kleurverschil en je kan het op je voorbumper en motorkap aanbrengen.
je kan het ook aanbrengen bij je achterklep om zo eventueel beschadigingen te voorkomen tijdens te inladen van voorwerpen die je achterbumper kunnen beschadigen.
Als je het zlef wilt doen dan kost de folie tussen de 25 en 50 euro.
Op de site van Conrad.nl krijg je het onderstaande voor 25 euro;
2 stuks 20 x 140 cm en 1 stuks 140 x 30 cm
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
toch een heel verhaal om zo'n complexe vorm als een bumper te beplakken als je daar geen ervaring mee hebt.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 2nd Gear member
Je kan het ook laten doen, dan ben je wel tussen de 200 en 400 euro kwijt
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Je kan ook gewoon wat minder vaak kleven 

▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
-
- 2nd Gear member
Of geen vrachtwagens inhalen.....dan haal je het fabrieksverbruik wel....
-
- 1st Gear member
Let wel dat het GOED plakken van folie een erg lastig karwei is.
Vorig jaar heb ik met vrienden een Chrysler Voyager carbon/mat goud gewrapt. Dit zou redelijk makkelijk moeten zijn, want het is een auto met grote rechte vlakken. Maar het viel nogal tegen om het mooi zonder luchtbellen te beplakken.
Wellicht is plasti dip een mogelijkheid. Daar heb je volgens mij ook doorzichtige variant van. Ik weet alleen niet in hoeverre dit beschermd tegen steenslag.
Of je kunt kiezen voor een car bra....... :roll:
Vorig jaar heb ik met vrienden een Chrysler Voyager carbon/mat goud gewrapt. Dit zou redelijk makkelijk moeten zijn, want het is een auto met grote rechte vlakken. Maar het viel nogal tegen om het mooi zonder luchtbellen te beplakken.
Wellicht is plasti dip een mogelijkheid. Daar heb je volgens mij ook doorzichtige variant van. Ik weet alleen niet in hoeverre dit beschermd tegen steenslag.
Of je kunt kiezen voor een car bra....... :roll:
- Bas36
- 2nd Gear member
Nimbus heeft een punt, plakken is erg lastig denk ik.
Plastidip heb ik zelf ook al eens over nagedacht. Maar de huidige dips zijn niet hard genoeg denk ik. Maar een transparante spray met voldoende hardheid om steenslag te stoppen zou best wel eens een gat in de markt kunnen zijn. helemaal in de VS waar veel rijden met die lelijke Car Bra's van zwart Vinyl.
Plastidip heb ik zelf ook al eens over nagedacht. Maar de huidige dips zijn niet hard genoeg denk ik. Maar een transparante spray met voldoende hardheid om steenslag te stoppen zou best wel eens een gat in de markt kunnen zijn. helemaal in de VS waar veel rijden met die lelijke Car Bra's van zwart Vinyl.
- Poekoek
- 3rd Gear member
Vergeelt die folie niet na een aantal jaar? Dat zie je nog wel eens bij van dat folie wat voor de achterwielen zit bij bepaalde auto's.
V40 D2 R-Design | Rebel Blue | Business Pack Pro | Winter Line | 18"; S/V60 Ixion | High Performance dakspoiler | Zwart gewrapt dak | etc. | Topic
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
Daarnaast privé in het bezit van een Peugeot 106 Rallye en een Citroën BX GTi 16V
-
- 2nd Gear member
Ik heb al moeite met een vierkant stuk folie op de voordeur van mijn huis... Laat staan een bumper of motorkap van een v40... 

*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- guidov
- 2nd Gear member
Ik kan nog wel het stukje folie open maken 's middags waar m'n boterhammetje in verpakt zit.
En steenslag, tja ik vraag me af of die folie sterk genoeg is/blijft tegen als die steentjes. Ik vraag t me af. Iemand ervaring met deze folie over een tijdsbestek van 4 à 5 jaar?
En wat gebeurd er met de lak als je de folie wilt verwijderen?
En steenslag, tja ik vraag me af of die folie sterk genoeg is/blijft tegen als die steentjes. Ik vraag t me af. Iemand ervaring met deze folie over een tijdsbestek van 4 à 5 jaar?
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Ik heb mijn vorige s60 er mee laten doen, best redelijk dik folie. De randen ga je wel zien mn. Lichte lakken. Geen vergeling. Ca. 650 euro bij KCN Zevenhuizen. Ik weet niet of ze het nog doen.
Op mijn huidige hen ik het op een aantal plaatsen zelf gedaan, niet op de motorkap. De folie Tesa anti scratch is enige tijd bij Halfords te koop geweest. Nu uit de handel. Op zich goed, maar vrij lastig aan te brengen. Is wel bij Conrad te koop.
Zie ook:
http://www.carshield.nl/. : KCN.
Op mijn huidige hen ik het op een aantal plaatsen zelf gedaan, niet op de motorkap. De folie Tesa anti scratch is enige tijd bij Halfords te koop geweest. Nu uit de handel. Op zich goed, maar vrij lastig aan te brengen. Is wel bij Conrad te koop.
Zie ook:
http://www.carshield.nl/. : KCN.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
LolMorri schreef:Ik heb al moeite met een vierkant stuk folie op de voordeur van mijn huis... Laat staan een bumper of motorkap van een v40...

Hier hetzelfde inderdaad
Volvo - For Life
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het probleem bij het materiaal is dat de beschermfolie in de laatste fase lastig te verwijderen is. Na opbrengen van het folie op een vochtige ondergrond moet er zo hard aan de beschermfolie worden getrokken dat alles verschuift en deels losgetrokken wordt. Ik heb daar bij de fabrikant ook een klacht over ingediend.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
-
- 4th Gear member
Waarschijnlijk met fohn zonder problemen te verwijderen.guidov schreef:Ik kan nog wel het stukje folie open maken 's middags waar m'n boterhammetje in verpakt zit.
Ik denk er ook over om mijn witte V40 de hele voorkant (bumper + rond radiatoropening tot aan motorkap) te laten doen, gewoon door een carwrapper. Dan kan het gehele paneel tot aan de naden dat is het gemakkelijkst.
Ik denk dat het voor een witte auto gemakkelijker is: of doorzichtige folie of gewoon witte

V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- Johan s60
- 6th Gear member
Die folie is 0.2mm dik, lijkt me dat die steentjes er zo doorgaan, en dan ziet het er ook helemaal niet meer uit.
Afstand houden en accepteren dat je hem niet nieuw kan houden lijkt me het beste.
Afstand houden en accepteren dat je hem niet nieuw kan houden lijkt me het beste.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel