een probleem met ICM?? audio /navi/parkeersensoren problemen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Hoepel
2nd Gear member

Toch maar een nieuw topic gestart omdat het een ander probleem was dan eerder ergens werd beschreven.

Het probleem:
  • audio (radio/cd) highperformance werkt niet, maar aanzetten verschijnt alleen even het schermpje highperformance, en dan weer terug. (klimaatcontrol ect. lijkt wel te werken)
  • phone werkt niet (niet eens iets gestart)
  • achteruitrij piepjes komen niet
  • de harde piepjes (vanaf 40km/h) van het gordel nog niet om hebben blijven weg. De zachtere zijn wel te horen.
  • een zacht tikkend (om de 3sec ongeveer) en zacht suizend geluid over de boxen
naar Volvo Reede gegaan. die de storingen uitgelezen. Die gaf het volgende aan:

verkeerd signaal van ICM, het stappenplan gevolgd en kwam tot de conclusie dat het ICM niet kapot is, want geeft een lichtsignaal over kabel ofzo? het probleem zat misschien in de navigatiesysteem (hij had er een andere term voor) want die is doorgelust aan de ICM, en daar kwam dus geen signaal terecht. Om het te ontdekken moet er een andere volvo met zelfde RTI/audiosysteem bij hem staan, zodat hij die navi kan aansluiten, en controleren of signaal wel doorkomt. (of alles bloot leggen, dus volvo van versterker tot middenconsool tot navi rippen).
Die stond op dat moment niet in Amerongen (wel een c30 van 2008, maar die matcht net niet)
nu dus wachten op een belletje als er één staat en verder onderzoeken...

dus rij met een storing rond, zonder audio of parkeersensoren... en hoop dat volvo er wel achter kan komen...

heeft iemand op afstand wel een idee wat het kan zijn?
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
lint
Geartronic member

Nee, op afstand kan ik je niet verder helpen maar wees blij met een dealer die niet ongezien allerhande zaken gaat vervangen om zo het probleem op te lossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Hoepel
2nd Gear member

lint schreef:wees blij met een dealer die niet ongezien allerhande zaken gaat vervangen om zo het probleem op te lossen.
helemaal met je eens! goede service daar, en ze denken ook echt met je mee! van mij geen kwaad woord over Volvo Reede Amerongen

maar hopelijk lukt het om toch een oplossing te vinden!
trotse eigenaar van een volvo s40 uit 2006 2.0d o.a. parking sensor, RTI navigatie, high performance sound
BigSur
2nd Gear member

klint me bekend in de oren, echter bij mij met een V70 ( http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight= ), dealer heeft nooit probleem gevonden.
Hoepel
2nd Gear member

dank je voor reactie... verschil met het probleem bij mij is, dat het na opnieuw starten nog steeds niet werkt :S
Ben wel benieuwd welke zekering ze voor het consol er uitgetrokken hebben.. (bij volvo hebben ze trouwens ook een zekering eruit getrokken, en zo'n 10min gewacht totdat een computer zich resette, best kans dat het dezelfde zekering zou kunnen zijn geweest)
Hoepel
2nd Gear member

nog altijd niets gehoord vanuit Amerongen, en daarom zelf maar eens contact gelegd ivm komende vakantie. Tja, er was ook nog geen auto met een soort gelijk systeem (V50, C30, S40) binnen gekomen, dus of het hele systeem gaan uitlezen (en loshalen) of nog even wachten en zelf kijken in kennissenkring....
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Het is vrij simpel op te zoeken welke unit het probleem veroorzaakt.
We hebben daar een speciale lus voor, die een apparaat uitsluit van deelname in de most-kring.
Zo kun je vrij snel elimineren waar de fout zit.

Ik gok (gezien leeftijd/bouwjaar) een beetje dat je FM ontvanger naar z'n grootje is, is een veel voorkomend probleem.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Hoepel
2nd Gear member

Dat wordt dan denk ik toch maar weer contacten met Amerongen, en uiteindelijk richting Schiedam rijden! ;-)
Hoepel
2nd Gear member

probleem gevonden! de subwoofer was de boosdoener.
Die heeft de geest gegeven, dankzij VTech even omgelust. En doet alles het weer! En nu eens informeren hoe ik dat ding tweede hands en hoe duur kan aanschaffen. (nieuw is die er iedergeval niet meer kwamen we achter!)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Nou W.Hoepel..., heb nog eens rondgekeken... zijn echt nergens te vinden ;-(
Jammer, was leuke optie!
www.volvotech.eu

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Hoepel
2nd Gear member

Van de week de subwoover er uitgehaald. Het enige wat kapot kan zijn is het kastje wat er aan zit! Verder is het veel plastic (een hele omhuizing) en een forse bas-speaker.

Erna wel al twee keer een andere storing in het geluid gehad. Er kwam geen geluid over de boxen, en volumeknop deed raar. Verder werkte alles prima, telefoon kon ook gebeld worden (maar ging dus niet hoorbaar over met opnemen hoorde ik dus geen geluid!). Na auto een poosje op slot werkte het weer zoals gewoon. Zou dat komen door dat de subwoover nu ontbreekt? (achteraf bedacht ik dat ik beide keren heel even de auto uit had gezet, en de cd mogelijk beide keren op pauze stond bij het uitzetten, auto dat kleine poosje zelfs niet op slot is geweest, en na starten kwam "de storing" dus, misschien heeft het daarmee te maken?)
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Zou kunnen omdat de sub niet is afgemeld...
Bewust niet gedaan om eventueel een/de sub weer te kunnen aansluiten...
Niet aan gedacht dat dit wellicht een hickup zou kunnen geven... Xcuse!
www.volvotech.eu

Hoepel
2nd Gear member

no problem, lijkt te blijven werken! tot nu toe niet meer gehad...
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

pfew ;-)
Had nog duitse sloperij aan de telefoon... "een wattu ?" ;-)
OFwel, niet bekend zo'n sub...
www.volvotech.eu

Hoepel
2nd Gear member

tjonge! wat vaag! wel erg jammer, gaf namelijk wel een mooi geluid!

Zal die sloper nog mailen, had ik namelijk nog niet gedaan, de twee verschillende onderdeelnummers kende die ieder geval niet op z'n website...
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”