Hallo iedereen,
Ik heb een v50 van 2004 met zo'n 200.000 km met volgende problemen :
1). Vanaf ik mijn stuur maar een fractie naar rechts durf draaien komt er vanuit het motorcompartiment een grommend zoemend geluid. Ik kan het nog het beste beschrijven als dat ik in plaats van een 2.0 diesel met een zware 6liter op de baan ben. Rechtdoor rijden en links draaien geeft geen enkel probleem. Je hoort het ook alleen maar binnenin, buiten hoor je er niks van.
De banden zijn nog zo goed als nieuw en ook ervoor had ik het zelfde probleem. Is ongeveer begonnen aan het eind van mijn winterbanden"seizoen".
2). Mijn 2de probleem heb ik bij de deur rechts achter. Wanneer ik deze sluit (of automatisch sluit bij het wegrijden) dan wil deze niet meer openen. Enkel wanneer we aan de binnenkant aan de hendel trekken opent de deur.
ik heb al wat zitten zoeken op dit forum, maar niet meteen exact dezelfde problemen teruggevonden...
Is dit een gekend probleem of zijn er dealers die dit al binnen gekregen hebben. Graag jullie gewaardeerde commentaren.
Mvg,
Timothy
2 problemen bij v50 2004
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Contacteer:
Welkom op het forum.
Eerst maar eens voorstellen zou ik willen tippen...
In je "footer" even zoveel mogelijk gegevens van je auto,dan is het helpen voor een ieder makkelijker.
Eerst maar eens voorstellen zou ik willen tippen...
In je "footer" even zoveel mogelijk gegevens van je auto,dan is het helpen voor een ieder makkelijker.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
- Starter
Hoi,
No problemo. Ik ben een 30 jarige zelfstandig zandstraler uit Belgie en heb een v50 my 2004 kinetic. Heeft zo'n 205000 km en ik heb m zelf aangekocht op 150000 km. Tot nu toe heb ik een nieuwe dynamo en accu moeten vervangen.
Ik krijg nu wel de indruk dat mijn wagen steeds achteruit gaat. Het geluid wordt steeds erger, de ingebouwde gps wil niet meer automatisch sluiten of openen, de hendel aan passagierskant om vast te houden komt los...
Uiteraard kan ik langsgaaan bij een garage voor een diagnose, maar ik heb nog geen goede betrouwbare dealer gevonden dus hoor ik het graag van de leden hier.
Graag jullie ervaringen.
Greetzzz timothy
No problemo. Ik ben een 30 jarige zelfstandig zandstraler uit Belgie en heb een v50 my 2004 kinetic. Heeft zo'n 205000 km en ik heb m zelf aangekocht op 150000 km. Tot nu toe heb ik een nieuwe dynamo en accu moeten vervangen.
Ik krijg nu wel de indruk dat mijn wagen steeds achteruit gaat. Het geluid wordt steeds erger, de ingebouwde gps wil niet meer automatisch sluiten of openen, de hendel aan passagierskant om vast te houden komt los...
Uiteraard kan ik langsgaaan bij een garage voor een diagnose, maar ik heb nog geen goede betrouwbare dealer gevonden dus hoor ik het graag van de leden hier.
Graag jullie ervaringen.
Greetzzz timothy
- lint
- Geartronic member
Het geluid rechts voor kan veroorzaakt worden door o.a. een versleten wiellager, slijtage van onderdelen van de voorwielophanging/stuurinrichting etc. Systematisch alles contoleren en je kan de oorzaak vinden.
Voor het probleem met je deur moet de bekleding eraf zodat je het bedieningsmechanisme van de deur kan controleren.
Voor het probleem met je deur moet de bekleding eraf zodat je het bedieningsmechanisme van de deur kan controleren.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- V50-Mart
- 4th Gear member
ik zou maar gewoon eens langs de garage gaan. Je kunt niet met een auto uit 2004 rondrijden met meer dan 2 ton op de teller en verwachten dat je auto hetzelfde blijft als in 2004. Hoe ouder de auto, hoe meer onderhoud hij vergt...
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17