Tips and tricks in het gebruik van een PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Magliaveli
3rd Gear member

Mij is opgevallen dat als ik rustig aan kom rijden bij bv een stoplicht en gewoon op regeneratie rem (dus rustig) dat dan de electromotor een klein beetje blijft trekken als je stil staat (in preformance mode van het dashboard te zien dat het linkse balkje iets boven de centrale stand blijft).
Als je dan de rem wat verder intrap gaat stopt de elctro met trekken.

De tip is dus dat als je stilstaat je de rem wat harder in moet trappen. Dat scheelt stroom (en dus actieradius).
jvov60
4th Gear member

Goed idee: tips en tricks voor PIH eigenaar.
Magliaveli
3rd Gear member

Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).

De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.

(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
RoaldH
6th Gear member

Magliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).

De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.

(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
Dit werkt ook in AWD.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Magliaveli
3rd Gear member

Kan goed, DAT heb ik dan weer niet geprobeerd
FjodJont
2nd Gear member

Magliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).

Super tip, gister mijn PIH opgehaald en ik wilde graag wat prik overhouden als ik thuis kwam om het te laten zien. Helaas was hij bijna leeg toen ik aankwam terwijl ik op de snelweg juist de save ingedrukt had.

Overigens wel vreemd dat de 'save' stand niet werkt met meer dan 20km bereik. Zou sowieso gewoon tot max bereik moeten kunnen laden.
V60 PIH Crystal White cert my14
kissyfur
3rd Gear member

Wat is t verschil tussen dit topic en deze http://volvoforum.nl/viewtopic.php?p=1192999#1192999 ?
FjodJont
2nd Gear member

Deze is algemeen en die andere alleen over verbruik ;-)
V60 PIH Crystal White cert my14
kissyfur
3rd Gear member

Ah, daarom begint deze in de startpost als over regeneratie en actieradius :)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”