Mij is opgevallen dat als ik rustig aan kom rijden bij bv een stoplicht en gewoon op regeneratie rem (dus rustig) dat dan de electromotor een klein beetje blijft trekken als je stil staat (in preformance mode van het dashboard te zien dat het linkse balkje iets boven de centrale stand blijft).
Als je dan de rem wat verder intrap gaat stopt de elctro met trekken.
De tip is dus dat als je stilstaat je de rem wat harder in moet trappen. Dat scheelt stroom (en dus actieradius).
Tips and tricks in het gebruik van een PIH
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06
Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).
De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.
(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.
(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
- RoaldH
- 6th Gear member
- Berichten: 3971
- Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
- Locatie: Utrecht
Dit werkt ook in AWD.Magliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).
De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.
(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 00:06
Kan goed, DAT heb ik dan weer niet geprobeerd
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 09.07.2013 - 12:55
Super tip, gister mijn PIH opgehaald en ik wilde graag wat prik overhouden als ik thuis kwam om het te laten zien. Helaas was hij bijna leeg toen ik aankwam terwijl ik op de snelweg juist de save ingedrukt had.Magliaveli schreef:Als je je accu spanning op peil wil houden om later te gebruiken (dus meer als 20 km zonder de Save stand te gebruiken) dan moet je de bak op handmatig zetten (schakeld dan nog steeds zelf terug, dus niet vergeten weer zelf op te schakelen).
De diesel blijft dan lopen zonder bij te laden. De elektro wordt dan alleen gebruikt met kleine piekjes (circa 1 sec) om het turbogat van de diesel te vullen.
(De save stand werkt niet met een accu range van meer als 20 km. Dan gedraagt de auto zich nog als of die gewoon in hybride stand staat. Vandaag geprobeerd. Meer als 50 km met rest range van 30 km gereden.
Overigens wel vreemd dat de 'save' stand niet werkt met meer dan 20km bereik. Zou sowieso gewoon tot max bereik moeten kunnen laden.
V60 PIH Crystal White cert my14
- kissyfur
- 3rd Gear member
- Berichten: 310
- Lid geworden op: 17.03.2013 - 12:04
Wat is t verschil tussen dit topic en deze http://volvoforum.nl/viewtopic.php?p=1192999#1192999 ?