We zijn fijn op vakantie in Oostenrijk. Volvo, twee kinderen, vrouw, oma en hond (en ikzelf) in de V70.
Toen we eind van de middag wilde wegrijden van een parkeerplaats, weigerde de koppeling dienst. Het pedaal had nog maar twee standen: in en uit. In de stand waarin je het zette, bleef het staan. Maar ontkoppelen, ho maar.
Na een uurtje kwam de Oostenrijkse wegenwacht, die constateerde dat het remvloeistofreservoir (dat blijkbaar ook voor de 'koppelingscylinder' (??)) wordt gebruikt hard richting het minimumlevel was gezakt. Hij heeft dat bijgevuld en flink zitten pompen met het pedaal, en toen werkte het weer een BEETJE: ontkoppelen deed ie, maar met een bereik van 1 cm vraagt het een bijzonder gevoelige voet. En volgens hem geen enkele garantie dat het blijft werken,
Hij vermoedde dat de 'koppelingscylinder' lekte, meer specifiek de pakking. En dat de hitte van vandaag het flink had verergerd.
Auto staat nu twaalf km verderop bij een garage, waar ze het morgen proberen op te lossen. Hij hoopte dat ze dit van onder de auto zouden kunnen doen, maar hij vertelde ook dat bj sommige auto's het hele motorblok eruit moest, om die pakking te vervangen.
Kan iemand me vertellen of ik diep in de ellende zit, of dat dit redelijk eenvoudig op te lossen zal zijn?
Koppelingscylinder lekt?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het is het druklager wat lekt,is een combi van druklager en koppelingcilinder,met een pakking heeft het niets van doen,tezij er een rubber afdichtingsringetje van de leiding lekt.
De versnellingbak moet worden gedemonteerd om de koppeling cilinder te vervangen.
Beter is de auto op transport te zetten naar Nederland en een andere auto regelen.Voor het geval je genept wordt daar.
De motor demonteren is natuurlijk klink klare onzin.
De versnellingbak moet worden gedemonteerd om de koppeling cilinder te vervangen.
Beter is de auto op transport te zetten naar Nederland en een andere auto regelen.Voor het geval je genept wordt daar.
De motor demonteren is natuurlijk klink klare onzin.
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
k weet niet precies waar je staat in Oostenrijk.
Bij Klagenfurt staat een VOLVO dealer, en deze heeft mij fantastisch geholpen jaren terug met een 745, waar de brandstofpomp de geest gaf.
Ik hoefde alleen de pomp te betalen, mensen vliegen voor je daar!
Misschien zijn ze in de loop der jaren veranderd, maar ja......ik heb er goede ervaringen mee.
DENZEL, Feldkirchner Straße 90, Klagenfurt (noord)
Bij Klagenfurt staat een VOLVO dealer, en deze heeft mij fantastisch geholpen jaren terug met een 745, waar de brandstofpomp de geest gaf.
Ik hoefde alleen de pomp te betalen, mensen vliegen voor je daar!
Misschien zijn ze in de loop der jaren veranderd, maar ja......ik heb er goede ervaringen mee.
DENZEL, Feldkirchner Straße 90, Klagenfurt (noord)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Subframe moet eronderuit, versnellingsbak demonteren en dan kun je bij het druklager.
Tussen 2005 en 2007 heeft Volvo een gruwelijk k.t druklager gebruikt.
Heb de mijne afgelopen weekend vervangen.
Was er 6 uur mee bezig, heb wel meteen alle keerringen,motorsteunen en koppeling en tweemassavliegwiel vervangen...
Tussen 2005 en 2007 heeft Volvo een gruwelijk k.t druklager gebruikt.
Heb de mijne afgelopen weekend vervangen.
Was er 6 uur mee bezig, heb wel meteen alle keerringen,motorsteunen en koppeling en tweemassavliegwiel vervangen...
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29645
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat is een behoorlijke klus.
Wellicht inderdaad beter om de auto naar Nederland te laten vervoeren als er geen geschikte Volvo garage in de buurt is.
Altijd jammer dat dit soort euvels tijdens je vakantie optreden, sterkte!
Wellicht inderdaad beter om de auto naar Nederland te laten vervoeren als er geen geschikte Volvo garage in de buurt is.
Altijd jammer dat dit soort euvels tijdens je vakantie optreden, sterkte!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Heb zelf half jaar gereden met lekkend druklager. Zorgen dat er voldoende remvloeistof in het reservoir zit.
Remwerking komt nooit in gevaar omdat de koppeling de vloeistof hoger uit het remvloeistofreservoir tapt....
Remwerking komt nooit in gevaar omdat de koppeling de vloeistof hoger uit het remvloeistofreservoir tapt....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- joeri1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 18.02.2010 - 17:03
- Locatie: Tilburg
Dank voor jullie reacties...! Morgen gaan ze cylinder ontluchten en an kijken of ik er, met dageijkse check van remvloeistof, tot volgende week mee kan rijden. Dan kan t gerepareerd worden. We'll see.
XC40 T4 2019
V70 D5 2006
V70 D5 2006
- modiniro
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19
Ik had in de zomer van 2012 precies hetzelfde geintje, toen stond ik in midden Italië.
Zie topic : http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=
UIteindelijk is het lekkende krukaskeering vervangen (bak moest er af). Dus ook koppeling en dual mass vliegwiel en krukaslager meteen meegenomen.
Zie topic : http://www.volvoforum.nl/viewtopic.php? ... highlight=
UIteindelijk is het lekkende krukaskeering vervangen (bak moest er af). Dus ook koppeling en dual mass vliegwiel en krukaslager meteen meegenomen.
- 1-wiel
- 4th Gear member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 15.04.2012 - 21:19
Krukaslager?? Keerring achter vliegwiel bedoel je denk ik....
V70-d5-2007-6 bak- alle Standkachel start en stop opties......Xc90 remmen rondom… Billstein B6 schokbrekers met Eibach veren …VDD-X3 dongle....S60 koplampsproeiers…Oem Subwoofer....BT Phm module volvocesky. .......ABL-Xenon-koplamp retrofit werkend als af-fabriek...Blis retrofit en nog veel meer...
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik was op vakantie in Zweden, toen mijn druklager moeilijk ging doen. Met heel veel moeite hebben we het gered om thuis te komen.
Daar heb ik de boel laten demonteren en bleek het complete lager uit elkaar te liggen......
Daar heb ik de boel laten demonteren en bleek het complete lager uit elkaar te liggen......
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Gaat dat niet op voor elke auto?lint schreef:Soms gaat het net goed maar voor hetzelfde geld sta je onderweg in het buitenland met panne.
Ik vergeet nooit dat de eigenaar van een 4 maandsen oude Bentley Continental pech had op een vakantiepark in Spanje : werd afgesleept via de ANWB naar Nederland: nagenoeg alle kleppen naar de eeuwige jachtvelden. Praten we toch over ruim € 2 ton
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29645
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Uiteraard gaat dit voor ieder merk auto op, maar ik heb ook niet gezegd dat mijn opmerking alleen van toepassing was op Volvo!wim de jong schreef:Gaat dat niet op voor elke auto?lint schreef:Soms gaat het net goed maar voor hetzelfde geld sta je onderweg in het buitenland met panne.
Ik vergeet nooit dat de eigenaar van een 4 maandsen oude Bentley Continental pech had op een vakantiepark in Spanje : werd afgesleept via de ANWB naar Nederland: nagenoeg alle kleppen naar de eeuwige jachtvelden. Praten we toch over ruim € 2 ton
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- joeri1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 18.02.2010 - 17:03
- Locatie: Tilburg
Goed. Na ontluchten heeft het spul vrijdag twee korte ritjes gefunctioneerd, daarna was weer het koppelingspedaal kapøt. Dit keer terwijl het reservoir met remvloeistof wél tot de rand was gevuld.
Als alles gaat zoals zaterdag met de ANWB besproken, gaat de auto op transport naar NL en krijgen wij een huurauto voor de rest van de vakantie. Fingers crossed.
Als alles gaat zoals zaterdag met de ANWB besproken, gaat de auto op transport naar NL en krijgen wij een huurauto voor de rest van de vakantie. Fingers crossed.
XC40 T4 2019
V70 D5 2006
V70 D5 2006
- joeri1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 18.02.2010 - 17:03
- Locatie: Tilburg
Nee, het werd een Ford C-max Grande. Da's best duwen met een grote hond, twee kinderen, vrouw en veel bagage. Maar we hebben het gered, we zijn weer thuis
.
Nu afwachten wanneer de V70 arriveert.

Nu afwachten wanneer de V70 arriveert.
XC40 T4 2019
V70 D5 2006
V70 D5 2006
- joeri1974
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 18.02.2010 - 17:03
- Locatie: Tilburg
Even afrondend en ere wie ere toekomt: zo'n 4.000 km geleden heeft dennis850estate in Uden de koppeling, incl. druklager vervangen en sindsdien rijdt de V70 weer als een zonnetje. Op naar de 500.000km en bij Dennis ga ik ook nog weleens vaker langs
.

XC40 T4 2019
V70 D5 2006
V70 D5 2006