Ik ben al vanaf dag een met de dealer aan het morren dat de auto niet goed trekt in eerste en tweede versnelling. Mijn is getuned via Rica maar het totaal niet het gevoel dat de auto 200 pk heeft. Ik ga nu nog maar weer eens klagen bij de dealer en hopen dat er een oplossing komt ik vind de auto niet echt lekker rijden en hij beruikt hierdoor zeer veel benzine.
Mods Edit,
Berichten in dit topic zijn gesplitst vanuit een T4 topic.
daar betreft het een originele ongechipte auto.
Problemen zijn dus niet vergelijkbaar
Gechipte T3 loopt niet zoals ik verwacht
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Meeratne
- 2nd Gear member
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 17.07.2012 - 07:09
- Locatie: Almere
(even off-topic): T3 getuned? Wist niet dat het kon, dacht dat het alleen aan de T4 voorbehouden was...Kost dat grapje?
[edit]
Even wezen googlen, 700 euro's...Dat is mij iets te gortig voor een leaser.
[edit]
Even wezen googlen, 700 euro's...Dat is mij iets te gortig voor een leaser.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Mark1975 schreef:Geplaatst: Di 12 Feb, 2013 3:30 pm (Geen onderwerp)
--------------------------------------------------------------------------------
Recent Polestar tuning laten monteren op de V40 T4 (2013). Hier ben ik niet tevreden over. In zijn 2 is vermogen afgenomen met het orgineel. In zijn 3,4,5 (en wrs.6) is er niet een contineu stijgende opbouw van vermogen. De motor houdt bij hogere toerentallen (4000 toeren) in om daarna weer verder te gaan met zijn vermogensopbouw. Dit meestal met meerdere malen inhouden, stotteren. Er is zeker een toename van koppel zoals de bedoeling is. De Volvo dealer heeft de auto terug gehad en hier aan "gesleuteld". Resultaat lijkt beter maar niet weg.
Wat kan dit zijn? En zijn er collega Volvo rijders die dit ook hebben gehad na tuning? Is het tuning-pakket een standaard pakket wat op de auto "gezet" wordt en daarmee klaar of wordt hier nog aan gesleuteld?
Bovenstaande heb ik geplaatst in februari. Ondertussen is de auto 2 dagen in Beesd geweest en zit er een tijdelijk tuning pakket op. Stotteren is voorbij. Maar snelheid in zijn 1e en 2e versnelling...nee, absoluut niet. Opgegeven accel
eratietijd haalt de auto bij lange na niet. Heb ondertussen V-power en EUR 98 geprobeert. Geen verbeteringen. Recent een K&N filter geplaatst. Helaas nog geen verbetering. De auto wordt door vele tragere auto's, op papier, in zijn 1e en 2e versnelling zoek gereden. Daar kom ik aan met mijn 200 pk en 285 Nm.
Belooft is dat ik als eerste in Nederland de verbeterde versie van de Polestar tuning ga krijgen. Tja. Of het een verbetering gaat worden...vraag het me af.
Mvg.,
Mark
Kopie van mijn verhaal ik heb het met de Rica tuning. Traag in 1 en 2 voor de rest slecht trekken en inhouden. Ik wordt er een beetje moedeloos van. ik wordt ook regelmatig door standaard 120 pk auto bij het stoplicht weggereden.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Is het misschien een idee om de auto op een rollenbank te (laten) zetten? De software en hardware kan dan realtime bekeken worden.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
dat heb ik al voorgesteld bij de dealer waar ik de auto en de tuning gekocht heb om dit te doen bij Rica daar hebben ze een testbank staan dus moet niet echt een probleem zijn.Rutger schreef:Is het misschien een idee om de auto op een rollenbank te (laten) zetten? De software en hardware kan dan realtime bekeken worden.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40983
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Analoog aan een bekende uitspraak: 'corrupte software maakt meer kapot dan je lief is'
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Tja, daar sta je dan met een pracht van een auto, met een waslijst aan opties. En dan,... dan ga je zoals zovele bodybuilders aan de anabolica en dan...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Zo kan je het ook bekijken..Koidream schreef:Tja, daar sta je dan met een pracht van een auto, met een waslijst aan opties. En dan,... dan ga je zoals zovele bodybuilders aan de anabolica en dan...
Ik rij al 15 jaar met auto's waar de software van aangepast is en nooit problemen gehad dit waren dan wel allemaal VAG producten welke op de auto getuned waren. Maar dit is echt een probleem met deze auto het is een probleem van de volvo en niet van de tuning want als je goed leest dan zie hier ook mensen met een standaard auto er last van hebben dus gaat je verhaal niet helemaal op.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29466
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Lijkt mij inderdaad een probleem van de standaard motor, met tuningssoftware zal het basisprobleem nooit worden opgelost en soms alleen maar meer benadrukt worden.
Dus tuningssoftware eraf halen en eerst het probleem met de standaard software door Volvo laten oplossen en daarna eventueel tunen.
Dus tuningssoftware eraf halen en eerst het probleem met de standaard software door Volvo laten oplossen en daarna eventueel tunen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Ik denk dat het een groter probleem is dan dat ik dacht het was. Ik ga morgen is een vriend bellen die heeft een focus met het zelfde blok met 184 pk niet getuned en kijken hoe die auto rijdt
Mijn auto heeft nieuwe software gekregen van Volvo voor de tuning dus maar eens terug naar standaard..
Mijn auto heeft nieuwe software gekregen van Volvo voor de tuning dus maar eens terug naar standaard..
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 23.09.2012 - 18:10
Ben benieuwd naar de ervaringen van je vriend met het Focus blok.V40Rdesign schreef:Ik denk dat het een groter probleem is dan dat ik dacht het was. Ik ga morgen is een vriend bellen die heeft een focus met het zelfde blok met 184 pk niet getuned en kijken hoe die auto rijdt
Mijn auto heeft nieuwe software gekregen van Volvo voor de tuning dus maar eens terug naar standaard..
Gr. Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Ik weet niet of het veel uit maakt. Is het Focus blok niet anders opgebouwd, o.a. injectie, afstelling, mapping etc? Ik weet het niet hoor, maar wellicht ben je meer geholpen met iemand met een Volvo met hetzelfde blok.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
En dan roept men dat mensen met grote auto's iets te compenseren hebben.
Het is mij wat..niet als eerste weg komen bij het verkeerslicht.
Nouja het is iig goed voor de bandenboer.
Het is mij wat..niet als eerste weg komen bij het verkeerslicht.
Nouja het is iig goed voor de bandenboer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- SaturN
- 2nd Gear member
- Berichten: 59
- Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:45
Als dit het geval is dan moet Volvo in mijn ogen stoppen met het verkopen van ten eerste Polestar tuning en ten tweede, als de techniek het niet aan zou kunnen dan zet ik toch zeker vraagtekens bij de R&D van Volvo...diesel01 schreef:Wellicht is de software van TS aangepast omdat de techniek in de 1e en 2e teveel op zijn donder kreeg.
Achteraf het vermogen knijpen met een software update is een kwalijke zaak.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40983
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zullen we ons voorlopig beperken tot de feiten en niet allerlei aannames gaan doen?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Alsof een standaard uitvoering niet in staat zou zijn om op normale wijze ander verkeer in te halen... Zeker T3/T4. Daar heb je echt geen Polestar voor nodig. Je kiest voor Polestar als je graag wilt dat het allemaal nog sneller gaat. Maximale halen uit je motorblok. Niet zo vreemd dat je dan kritisch kijkt naar de prestaties.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Jij wellicht als Polestar voor een 2.5D beschikbaar zou zijn.IkeV70 schreef:Alsof een standaard uitvoering niet in staat zou zijn om op normale wijze ander verkeer in te halen... Zeker T3/T4. Daar heb je echt geen Polestar voor nodig. Je kiest voor Polestar als je graag wilt dat het allemaal nog sneller gaat. Maximale halen uit je motorblok. Niet zo vreemd dat je dan kritisch kijkt naar de prestaties.
Ik heb het om zo kort mogelijk op de rijbaan van tegemoet komend verkeer te zitten als ik inhaal.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12
Ik ben er zeker van dat de turbodruk van de V40 met T3/4 blok in eerste en tweede versnelling geknepen zijn.
@ Diesel01: Ik denk dat een tuning voor meedere doelen bedoeld is. Dus een goed stoplicht sprintje hoord daar ook bij!!
Buiten de tuning via Polestar is mijn auto bij Rica getuned en ik heb het zelfde probleem en deze tuning is special voor stoplichtsprintjes en rokende banden geschreven
nee alle gekkigheid op een stokje! Het probleem is een probleem met de standaard software en is erg vervelend want je moet zeer veel gas geven om een beetje normaal met het optrekkende verkeer mee te komen en daar door gebruikt de auto ook zeer veel brandstof. En ik heb juist de auto getuned omdat hij er normaal een stuk zuiniger van wordt en dat is geen gekkigheid.
@ Diesel01: Ik denk dat een tuning voor meedere doelen bedoeld is. Dus een goed stoplicht sprintje hoord daar ook bij!!
Buiten de tuning via Polestar is mijn auto bij Rica getuned en ik heb het zelfde probleem en deze tuning is special voor stoplichtsprintjes en rokende banden geschreven

NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ehmm nee.V40Rdesign schreef:Ik ben er zeker van dat de turbodruk van de V40 met T3/4 blok in eerste en tweede versnelling geknepen zijn.
@ Diesel01: Ik denk dat een tuning voor meedere doelen bedoeld is. Dus een goed stoplicht sprintje hoord daar ook bij je kan mij niet vertellen dat jij dat nooit doet.
Buiten de tuning via Polestar is mijn auto bij Rica getuned en ik heb het zelfde probleem en deze tuning is special voor stoplichtsprintjes en rokende banden geschrevennee alle gekkigheid op een stokje! Het probleem is een probleem met de standaard software en is erg vervelend want je moet zeer veel gas geven om een beetje normaal met het optrekkende verkewer mee te komen en daar door gebruikt de auto ook zeer veel brandstof. En ik heb juist de autto getuned om dfat hij er normaal een stuk zuiniger van wordt en dat is geen gekkigheid.
Juist omdat het vaak zo is dat verkeerslichten in de bebouwing staan en het vaak 50 danwel 70km/h is.
Als ik met automaat en de specs die ik heb volgas optrek zit ik aan het einde van de derde versnelling op 120km/h, het is mij mijn rijbewijs gewoon niet waard.
Als de partij, waaraan je laat zien wat de auto kan, een stuurfout maakt en die maakt brokken wil de overheid ook vast een praatje maken met degene die naast die persoon stond.
OT ik ben benieuwd wat er uitkomt bij dealer.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 17.01.2013 - 09:25
- Locatie: Midden des lands
Hoe weet je dat het de turbodruk is? Hebben ze dat bij RICA aangegeven?V40Rdesign schreef:Het probleem is een probleem met de standaard software en is erg vervelend want je moet zeer veel gas geven om een beetje normaal met het optrekkende verkeer mee te komen en daar door gebruikt de auto ook zeer veel brandstof. En ik heb juist de auto getuned omdat hij er normaal een stuk zuiniger van wordt en dat is geen gekkigheid.
Het is mij wel duidelijk dat het koppel wordt geknepen. Zeker in de eerste, wellicht ook in de 2e versnelling.
Dat vind ik erg jammer, want dat is totaal niet nodig. Mijn vorige auto bouwde vanaf 1500 tpm rap maar liniaar veel koppel op en kon je gewoon prima rustig mee wegrijden. Erg fijn op een golf van koppel vooruit gestuwd worden. Met die auto heb ik bij wegrijden bij wegrijden ook regelmatig gebruik gemaakt van AL het koppel, en die is ook gewoon prima heel gebleven.
Bij de V40 lijkt het of alsof je 2 keuzes hebt:
Of als een idioot toeren lopen maken en je koppeling laten klappen om vervolgens met piepende banden als een malloot wegrijden, of je best doen om de Daewoo Matiz bij te houden die voor je staat. Iets ertussenin lijkt nu niet te kunnen. [Enigzins gecharcheerd]
Totaal onnodig, want het blok heeft volgens over het hele toerengebied potentieel heel veel koppel om gewoon lekker vloeiend weg te trekken. Het kan echter ook zo ingesteld zijn om de lage CO2/km te halen tijdens de testen.....
Ik ben erg benieuwd wat de TS vanuit de dealer terugkrijgt. Mijn auto gaat binnenkort ook naar de garage, ik zal het bij hen ook eens aankaarten.