Voor iedereen die eens overweegt om goedkope banden te nemen - bekijk deze foto eens goed.
Deze zitten gemonteerd als dubbele montering onder onze nieuwe servicebus (BE-combinatie). De beide binnenste banden vertonen hetzelfde defect.
Ik kan me best voorstellen dat de banden te lijden hebben omdat e.e.a. wringt, maar dan had ik meer slijtage verwacht. Nu heeft gewoon het loopvlak losgelaten (behalve een achterlicht gelukkig verder geen schade).
Merk is Dong Feng.
Chinese banden?
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat lijkt mij toch erg verkeerde zuinigheid van de wagenparkbeheerder.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
chinese banden zijn voor gebruik in china..
Volvo for life
Dat is een verkeerde conclusie.Msuidgeest schreef:Dat lijkt mij toch erg verkeerde zuinigheid van de wagenparkbeheerder.
Die wagenparkbeheerder ben ik.
Bus is begin dit jaar nieuw aangeschaft, met deze (nieuwe) banden.
Is een BE-combinatie. Waarbij je dus met een BE-rijbewijs een truck met aanhanger mag besturen met een totaal gewicht van 9500 kg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Chinese winterbanden voldoen in Zweden in sneeuw perfect maar zijn op asfalt levensgevaarlijk.
Je wordt zo zelf proefondervindelijk de expert van dat spul, dat kan heel verkeerd aflopen
Je wordt zo zelf proefondervindelijk de expert van dat spul, dat kan heel verkeerd aflopen
Volvo for life
het zijn geen winterbanden, maar zomerbanden.
Zouden dus nu moeten voldoen. Ik vermoed (weet het praktisch wel zeker) dat het iets te maken heeft met de vulcanisering van het loopvlak.
Zouden dus nu moeten voldoen. Ik vermoed (weet het praktisch wel zeker) dat het iets te maken heeft met de vulcanisering van het loopvlak.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik doelde op de beperkte gebruiksmogelijkheden en de zeer geringe kennis van dit soort producten,
Dit kom je bij een europees merk niet tegen
Dit kom je bij een europees merk niet tegen
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik zou eens een praatje gaan maken met de leverancier van de auto en me hardop afvragen of het niet veiliger zou zijn alle banden te vervangen voor een deugdelijk merk.
Als de leverancier meer van dit soort auto's heeft geleverd zal hij dit probleem vast vaker bij de hand hebben cq gaan krijgen.
Als de leverancier meer van dit soort auto's heeft geleverd zal hij dit probleem vast vaker bij de hand hebben cq gaan krijgen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Koidream
- 3rd Gear member
En dit zijn dan nog maar alleen Chinese banden, binnenkort komt alles van China.. 

BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Blade
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dat is toch zon klik-as combinatie? http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... eld_id=217
Apart spul is t wel....
Dat achterste stuk wringt enorm in bochten ! Een colega van mij heeft al eens zon frame constructie opnieuw gelast omdat deze volledig was doorgescheurd, maar de banden niet.
Ik heb er zelf ook mee gereden, rijdt niet echt prettig.
Is de opbouw/aanbouw/aanhanger (wat is t eigelijk?) wel redelijk uitgelijnd? Wellicht is het niet helemaal te wijten aan de chinese banden.. Hoewel ik ook niet gek op ze ben hoor !
Succes met de garantie, en goeie keus zon Iveco !
Apart spul is t wel....
Dat achterste stuk wringt enorm in bochten ! Een colega van mij heeft al eens zon frame constructie opnieuw gelast omdat deze volledig was doorgescheurd, maar de banden niet.
Is de opbouw/aanbouw/aanhanger (wat is t eigelijk?) wel redelijk uitgelijnd? Wellicht is het niet helemaal te wijten aan de chinese banden.. Hoewel ik ook niet gek op ze ben hoor !
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ongeacht wie dan ook de wagenparkbeheerder is, zulke banden wil je toch niet als eerste montage? Ik zou de leverancier eens benaderen en om nieuwe banden vragen.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
Ben, geloof me. Dat praatje is er al geweest. Vrijdag zijn er 4 Continentals gemonteerd. Als de rekening van de Continentals komt, wordt het praatje nog vervolgd.Ben schreef:Ik zou eens een praatje gaan maken met de leverancier van de auto en me hardop afvragen of het niet veiliger zou zijn alle banden te vervangen voor een deugdelijk merk.
Klopt. Dat is het. In eerste instantie heb ik te maken met mijn Iveco Dealer, waar ik trouwens goede ervaringen mee heb. Uitlijning is een goede tip, zal ik nog meenemen.Poika schreef:Dat is toch zon klik-as combinatie? http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... eld_id=217
Apart spul is t wel....
Ja, zelfs vissen aan jouw forumnaam te zienKoidream schreef:En dit zijn dan nog maar alleen Chinese banden, binnenkort komt alles van China..

- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Is dat niet zo'n systeem waarbij je 1 band omhoog kunt zetten als je die niet nodig hebt?
klopt, maar dat is meer bedoeld om de asdruk op de aangedreven as (dus die van het trekkend voertuig) ter verhogen (bijv. op sneeuw of in de modder), bij het wegrijden.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ach, ik dacht altijd dat dat was om banden te sparen.
Niet echt, zou ook niet kunnen. Als je op de foto kijkt zie je 2 assen. De voorste as is van het trekkend voertuig, en zorgt dus voor de aandrijving. Hierachter zit een kentekenplaat en achterlichten. Daarachter zit de as van de aanhanger, hierop rust dus mede het gewicht van de aanhanger (en op de schotel).
Klopt, alleen heb je daar bij 1e montage wat minder invloed op. Mijn C70 stond af fabriek op Pirelli's. Niet mijn eerste keus, maar ik kan niet tegen de Volvo-dealer zeggen dat ik de auto alleen met Michelin's geleverd wil zien.lint schreef:Al met al weer een extra argument om alleen maar banden te kopen van een goed aangeschreven merk.
Zo is het bij de aanhanger ook.