Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en af proberen te rekenen met een kleine olielekkage aan mijn S60 D5 (bwjr 2002).
De olie lekte vooraan bij de koelwaterradiator, intercooler en condensor. Aangezien de slangen aan de intercooler er mooi droog uit zagen, geconcludeerd dat niets anders dan de intercooler de olie verspreid. De zaak ligt nu gedemonteerd: de intercooler is eruit. Morgen een nieuwe of goede gebruikte halen.
Maar nu de vraag n.a.v. de bijgaande foto's. Het onderste kanaal van de intercooler staat helemaal bol. Dit kan uiteraard de lekkage tot gevolg hebben. Maar wat is de oorzaak van dit bolle kanaal ?
Loop ik risico dat na vernieuwen de intercooler op korte termijn weer een bol kanaal krijgt en dus lekkagegevoelig wordt ?
Intercooler heeft bol staande kanalen
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Misschien water in gestaan en op gevroren.. ??
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 12.09.2011 - 00:40
Soms is het beter te zwijgen,als je niets te zeggen hebt!
Johan s60 schreef:Of zou z'n turbodruk te hoog zijn
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29895
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Niet zo serieus, is gezien de smiley vast als grap bedoeld!s 60 summum schreef:Soms is het beter te zwijgen,als je niets te zeggen hebt!Johan s60 schreef:Of zou z'n turbodruk te hoog zijn
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- S60-163
- 1st Gear member
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 30.04.2008 - 12:06
- Locatie: Almelo
Eergisteren zaak weer in elkaar gezet met een nieuwe intercooler. Reparatie is goed te doen.
De oude intercooler aan onderzijde opengezaagd, maar geen vreemde troep o.i.d. aangetroffen. Waarom deze bol is gaan staan blijft een onbekende, de lekkage is in ieder geval verleden tijd.
De oude intercooler aan onderzijde opengezaagd, maar geen vreemde troep o.i.d. aangetroffen. Waarom deze bol is gaan staan blijft een onbekende, de lekkage is in ieder geval verleden tijd.
- TPRPowerflush
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
- Locatie: Ter Aar
- Contacteer:
De onderste lamellen gaan altijd kapot bij de D5 modellen, ze gaan allemaal kapot.
Soms al bij 140.000 km.
Ik denk dat er een lekje in komt doordat er zwakke plekjes ontstaan door steentjes die er tegen aan komen...
Juist dat onderste randje heeft geen bescherming van de condensor..
Soms al bij 140.000 km.
Ik denk dat er een lekje in komt doordat er zwakke plekjes ontstaan door steentjes die er tegen aan komen...
Juist dat onderste randje heeft geen bescherming van de condensor..
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
www.tprpowerflush.nl
voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De intercooler lijkt idd een zwakkeling te zijn. Heb hier op het forum meerdere bolle intercoolers voorbij zien komen helaas.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015