Hoi.
Vanochtend in kou en nattigheid startte de auto normaal, maar na een 2 seconden dipte het toerental, en liep de motor op een cylinder minder, zo klonk en voelde het. Even later was alles weer normaal. Verder geen klachten. Gasklep is schoon.
Tijd voor bougies en kabels of is de gasklep aan de beurt ?
V70 MY02, 135kkm
Dip na koude start
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Misschien een bobine niet fris meer,bougiekabels heb je niet,bougies is controleren?
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Nee toch ? een bobine gaat langer mee dan 135 kkm.
Ideetje hoe ik snel ik iets kan checken of testen?
Ideetje hoe ik snel ik iets kan checken of testen?
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Bobine kan zelfs stuk gaan naar 5km, dus zegt niks 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Tjaa. Laat ik het zo zeggen: de vorige keer dat die stuk ging bij de 850 gaf het een heel ander patroon , zoals inhouden en verlies van power. Dit is anders. Daarom sluit ik hem voor nu ff uit, maar hou hem in het achterhoofd.Laguna-S60 schreef:Bobine kan zelfs stuk gaan naar 5km, dus zegt niks
Zijn er dingen die ik kan controleren ?
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Je hebt nu 5 bobines ipv 1 op de 850 die nog werkte met een verdeelkap/rotor.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Okay.. hoe is een defecte dan op te sporen ?Poika schreef:Je hebt nu 5 bobines ipv 1 op de 850 die nog werkte met een verdeelkap/rotor.
Vond hier een plaatje.. weer wat geleerd..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Zoekzoek.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=bobine
Tip van Steven460
Welke bobine het is, botte bijl methode: een bobine per keer de stekker afkoppelen. Doorgaan totdat de motor er niet nog slechter stationair van loopt... Dat is de veroorzaker.
Dit wisselen alleen doen na afzetten vd motor en nooit de bobine los vd motor of zonder bougie laten vonken.
De motor loopt na die ene dip steeds prima, dus of dat wat oplevert ?
En wat bedoelt ie met "los van de motor"? Stekker uit is toch ok ?
Nou weekeind klusje. Als het droog is
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=bobine
Tip van Steven460
Welke bobine het is, botte bijl methode: een bobine per keer de stekker afkoppelen. Doorgaan totdat de motor er niet nog slechter stationair van loopt... Dat is de veroorzaker.
Dit wisselen alleen doen na afzetten vd motor en nooit de bobine los vd motor of zonder bougie laten vonken.
De motor loopt na die ene dip steeds prima, dus of dat wat oplevert ?
En wat bedoelt ie met "los van de motor"? Stekker uit is toch ok ?
Nou weekeind klusje. Als het droog is

- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 70
- Lid geworden op: 02.09.2012 - 16:22
Ondanks dat je gasklep schoon is wilt niet zeggen dat deze nog steeds in goede staat verkeerd ? Er zitten bepaalde slijtagedelen op.
Buiten dat; het begint wat kouder te worden en vooral ook vochtiger, je kan het een auto best vergeven als deze koud niet meteen als een zwitsers uurwerk loopt.
Buiten dat; het begint wat kouder te worden en vooral ook vochtiger, je kan het een auto best vergeven als deze koud niet meteen als een zwitsers uurwerk loopt.
Volvo S60 2.4 140 PK uit 2001
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
+170k km. Alle opties behalve RTI & Telefoon.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ik zou m effies laten uitlezen by een dealer. Weetje meteen waar je aan toe bent. Bobine/s, etm... Etc
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Ben ik blij mee, deze gevoelige nootDentheman89 schreef:Ondanks dat je gasklep schoon is wilt niet zeggen dat deze nog steeds in goede staat verkeerd ? Er zitten bepaalde slijtagedelen op.
Buiten dat; het begint wat kouder te worden en vooral ook vochtiger, je kan het een auto best vergeven als deze koud niet meteen als een zwitsers uurwerk loopt.


- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij koud en vochtig weer sputtert de V70 van mij ook wel eens wat tegen. Lang niet altijd, heel soms. Gewoon even wat gas geven en hij loopt weer perfect. Ik zou me er niet te sappel om maken...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- modiniro
- 2nd Gear member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 01.06.2007 - 15:19
Bij mijn V70 sputtert de motor ook vooral de eerste minuut na de start, er lijken misfires te zijn, zo voelt het. Motor houdt in en vermogen in belabberd.
Maar na een heel korte tijd is alles 100% en merk je niets meer.
Klinkt als een elektrische onderbreking(koud = gekrompen = open, warm = uitgezet = gesloten)
De misfire is wel geregistreerd, maar er is geen foutcode gezet dus ik weet niet welke van de 5 bobines mogelijk verdacht zou kunnen zijn.
Zijn er visuele kenmerken bij bobines die soms een fout geven ? Op de foto van Jak zitten op de tweede bobine witte strepen (hoogspanningslekkage?)..
Maar na een heel korte tijd is alles 100% en merk je niets meer.
Klinkt als een elektrische onderbreking(koud = gekrompen = open, warm = uitgezet = gesloten)
De misfire is wel geregistreerd, maar er is geen foutcode gezet dus ik weet niet welke van de 5 bobines mogelijk verdacht zou kunnen zijn.
Zijn er visuele kenmerken bij bobines die soms een fout geven ? Op de foto van Jak zitten op de tweede bobine witte strepen (hoogspanningslekkage?)..
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Laatst een busje Forté (die met de rode dop) in de tank gedaan en daarna niks meer gemerkt!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29633
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je de auto laat uitlezen komt de oorzaak waarschijnlijk wel aan het licht.
Als het een eenmalig fenomeen is geweest kan je natuurlijk altijd even afwachten.
Als het een eenmalig fenomeen is geweest kan je natuurlijk altijd even afwachten.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Alle bougies in lente vervangen, bobines nog origineel.
Toch gebeurde het nu weer afgelopen weekeind.
Na een vette bui.
Ik voel toch nattigheid ;(
Uitlezen geeft geen meldingen.. kan de gasklep zulke dips veroorzaken ?
Forte? Injectiereiniger? Welke versie ? Niet het flushmiddel neem ik aan ?
Toch gebeurde het nu weer afgelopen weekeind.
Na een vette bui.
Ik voel toch nattigheid ;(
Uitlezen geeft geen meldingen.. kan de gasklep zulke dips veroorzaken ?
Forte? Injectiereiniger? Welke versie ? Niet het flushmiddel neem ik aan ?
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Check, onder het mom "baat het niet, schaadt het niet" al zal niet iedereen er zo over denken, lets do it.Oceanracer schreef:Forté Gas Treatment
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Kost om en nabij de € 22,00 dus je loopt er ook niet gelijk op leeg...
(Volgens mijn vriendin was "de brom" bij 2100 rpm nu ook vrijwel verdwenen)
(Volgens mijn vriendin was "de brom" bij 2100 rpm nu ook vrijwel verdwenen)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jak
- 4th Gear member
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 10.02.2006 - 21:27
Deze Brom ?Oceanracer schreef:Kost om en nabij de € 22,00 dus je loopt er ook niet gelijk op leeg...
(Volgens mijn vriendin was "de brom" bij 2100 rpm nu ook vrijwel verdwenen)
- V70 MY12 T4 Limited Edition, 255 dkm, Roodbruin leer, 7L/100km
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line
, 7.4l/100km (was 8.2//100km), -3dB isolatie, 8 speaker Equalizer, GROM USB-Aux, VolCanExt (VCE), Foglights.
- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.
- V70 MY02 24i 450 dkm Comfort-Dynamic-Chrome-Blue-line

- 850 MY95 25i 350 dkm Brandweer rood-isch, wat een mooi ding.